Skocz do zawartości

enduro/cross od zera


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 13 lat później...

Witam,

Domyślam się ze była pewnie masa takich tematów ale w żadnym z nich nie potrafię znaleźć satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi wiec piszę tutaj :).

Odwieczne pytanie. Cross czy Enduro. Sam do końca nie wiem jk będę jeździł więc piszę tutaj w postaci porady. Rozpisze to może tak. Znam bardzo ogilnikowe różnice pomiędzy tymi dwoma typami. Czyli zawieszenie przód tył, skrzynia biegów o światłach i rejestracji wspominać nie będę. Tutaj pada kolejne pytanie. Czy crossem jestem w stanie jeździć enduro i odwrotnie? Wiem że pewnie nie będę czesto jeździł na tor. Predzej jakieś polne drogi podjazdy itp. Co do motocykla to jestem zdecydowany na 250/300 2t. Jest ktoś minto w stanie jakoś ładnie opisać? Wirm ze może trochę chaotycznie napisane ale mam nadzieje, że myśl zawarłem ;). Z góry dziekuje za chęć pomocy. Tą zrealizowaną jak i tą nie 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś to sądzę, że leży Ci bardziej emduro.  250-300 w 2T to niezły szatan i trzeba go kręcić. Jeśli coś takiego chcesz to przypuszczam, ze dobry z Ciebie zawodnik i będziesz hardo napierjeździł.
Dla mnie enduro do amatorskiego taczania się po bezdrożach (na tor niespecjalnie masz plan się wybierać) jest bardziej logicznym wyborem i to wybrałbym 4T aby mniej się z tym maltretować. Poza tym bezproblemowo mogę pojechać w ruchu publicznym itd.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduro !

 

No chyba, ze autem z przyczepa na tor zamierzasz wozic !

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz cos o swoim doswiadczeniu.. Czym juz jezdziles, a moze nie jezdziles? No i moze cos o sobie.. Bo jesli jestes przykladowo nastolatkiem z minimalnym doswiadczeniem i planujesz porwac sie na dwusuwowa cwiarte badz wiecej to razem z motocyklem dokup sobie solidne ubezpieczenie zdrowotne..

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorrry za zwłokę w odpowiedzi. Co do 250-300 2t mowisz ze musza być kręcone. Jak to wychodzi z oodawaniem mocy? I domyslam sie że z dolnego zakresu moze nie być znyt ciekawie tak?

Moje doswiadczenie jest mizerne. Mianowicie chinol 125cm 4t. Za duzo tez na nim nie pojeździłem bo po 1 nie był mój a po drugie czesto sie psuł. Wiec moje doswiadczenie sprowadza sie do podjazdów krótkich odcinkach górkowych itp. Natrafilem na tor enduro ze schodkami belkami kamieniami i oponami i w sumie to tyle. Wieksze doswiadczenie mam na szosie bo tam jezdze już jakies 6 lat. Coś o mnie :p? Mężczyzna jeszcze z dwójka z przodu. Na oko 170 cm wzrostu.

W skrócie moje doswiadczenie jest zerowe jeżeli chodzi o offroad. Po pierwszej przesiadce nie moglem sie przełamać bo wszystko to o czym byłem ostrzegany na szosie tutaj to zwyczajna normalka xD. To co byście proponowali? Wiem ze na pewno wiekszy uzytek bedzie na offroad'zie bo z torem to mie wiem jak będzie wypadało ale nie chciałbym też tak że jadac na tor skaczac po hopach przy którymś razie będę modlił sie o tylny wahacz. Jakieś sugestie bardziej zaprawieni w bojach koledzy? 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2T oddaje 'moc' 0/1 jak odkrecisz (to juz sie trzymaj mocno..), odpuszczasz - 'stajesz.. Nie przeliczaj sobie przypadkiem pojemnosci szosowej na ta w OFFie, bo to zupełnie inny rozdzial, inna ksiazka.. Cwiartka w dwusuwie to sprzet, ktory nie wybacza błedów. Mnie ten sprzet kosztowal duzo pokory i niemniej cierpliwosci.. A bardziej doswiadczeni w bojach koledzy, rowniez zawodowo.. powiedza, ze dobrze zestrojona 125 2T do zabawy niezastapiona.  Skad decyzja o dwusuwowej ćwiartce?? 

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad decyzja? W sumie to z powietrza :p. MMoze dlatego że ta 125 która jeździłem chwilę tak mi zoobrazowała poglad na 125 w sumie jeździłem też chwile 250 4t znajomego i tak jakby tam mintej mocy troche brakowało dlatrgo pomysł 250 2t by miec zawsze koc w zapasie? Czyli rozumiem za 4t przenosi moc rownomiernie?

Może też decyzja o 250 2t bo eksploatacja tańsza. Z awaryjności nie wiem jak jest. No i gotowanie sie silnika. Cxy to nie prawda że 2t nie dymi w terenie gdzie 4t już zaczynaja dymne pokazy? Czyli uwazasz ze nie ogarnę takiego modelu?

A co z zastosowaniem enduro na torze mx? Da to rade? A co do jazdy enduro to zastanawiam sie nad jazda typu tu wyskoczy, tam wjedzie, tu zjedzie i wiekszosc po coś w stylu schodkowym terenie? Cross sie odnajdzie w takiej jeździe? Bo widziałem też pare filmików gdzie z endurowcami jechał crossowiec rabiac to co oni. Bo wiadomo ze jakoś tam wychodzi taniej cenowo przez brak homologacji itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jezdziles 'chwile' 125 to moim zdaniem niewiele mogla  ona Tobie zobrazowac.. Na pewno nie kreciles pozyczonego sprzetu do oporu.. a i pewnie technicznego toru nie pokonales..

Szczegolnie w przypadku silnika dwusuwowego, manete trzeba trzymac caly czas, by wycisnac z niej najlepsze efekty.. Natomiast czterosuwowa cwiartka, jest nieco lagodniejsza, co nie znaczy, ze nudna. Nie twierdze, ze 250 2T jest sprzetem nie do opanowania, ale to bardzo wymagajaca koza, przede wszystkim od ridera. Tu nie Ty jezdzisz nia, a ona Toba.. ot cala roznica . Dlatego nie jest to 'zalecany' sprzet na poczatek, bo wiecej bedzie męki niz nauki..  To troche jakby kupic sobie za duze buty do biegania..

Enduro na torze MX; Pierwsze primo - zwykle motocykle enduro sa ciezsze i wyposażone w zbedne elementy jak lampa, kierunki, lusterka czyli wszystko to co przy pierwszej lepszej glebie moze sie zlamac, ulamac odgiac, wygiac, urwac lub odpasc etc. A przypomne, ze gleba na torze /w offie to normalna sprawa. Masz doswiadczenie glownie asfaltowe, wiec musisz wiedziec, ze kazdym sprzetem z wyzej wymienionych, nie raz najjesz sie piachu, szczegolnie na poczatku.

Sa rozmaite tory motocrossowe. Bardziej piaczczyste, twarde, z wysokimi hopami, ciasne, szerokie, suche, mokre etc. Tu wazna jest rowniez waga. Im ciezszy i twardszy sprzet, tym bardziej bedziesz mial dosc takich zabaw, widzac jak koledzy fruwaja z bananem na gebie a Ty juz ledwo zipiesz.

Co to znaczy dymi w terenie? 2T kopci olej bo tam robisz zawsze mieszanke..

'250 2T Tansza eksploatacja' ; nie do konca sie z tym zgodze, poniewaz zalezy na jaki sprzet trafisz, jak bedziesz go uzytkowal/dbal i jak dlugo bedziecie sie razem bawic. Dwusuw jest silnikiem prostszym, ale z racji swojego wyzylowania wymaga czestszego serwisu. (czyli 2T tansze, ale czestsze serwisy/ 4T rzadziej ale drozsze) A i skoro tu juz jestesmy, to tez musisz sobie zdac sprawe z tego, ze motocykle crossowe to sa sprzety mocno wyzylowane i tam wymiane oleju robisz co KILKA motogodzin.. Czyli jak np zaplanujesz sobie dwie dzienne jazdy w tygodniu to musisz 2 razy olej wymienic. Wszystko dokladnie masz wypisane u producenta kazdej marki do konkretnego modelu.

Enduro jest mniej ograniczone. Masz swiatla, ktore docenia sie dopiero po nocnych powrotach na kolach do domu bez swiatel..

Jezdzisz gdzie chcesz i jak chcesz, nie ma pozrywanych sciegien karku od ogladania sie za siebie.. Nie lecisz z wywalonym jezorem do juz sie 'sciemnia' (chyba ze lubisz podroze z przyczepa..)

Tak wiec wszystko ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne 😉

Odpowiedz sobie na pytanie gdzie najwiecej bedziesz jezdzil, jaka forme to przybierze, jakie masz mozliwosci co do jazdy.

Potem przeszukaj rynek wtorny, obierz sobie kilka kierunkow wyboru, zaglebl sie w serwisowki, podejmij decyzje i ciesz sie jazda.

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile.bo w sumie tak można nazwać 5 dni srednio po 3h jazdy. Wiec to chyba doswiadczeniem nazwać nie można. No właśnie kreciłem ale to nie była pełnowymiarowa 125.

Rozwiń sformułowanie najlepsze efekty.

Czyli ta jedna determinujaca różnica miedzy 2t a 4t to oddawanie mocy? Tak ogolnikowo mówiąc.

O lusterka swiatla itp się nie boj. Bo pewnie tak bede jeździł tylko z przednią lampa a fo do wagi to o ile dobrze mi sie wydaje to waga miedzy crossem a enduro to jakies 5 kg? Mie jest to chyba jakaś diametralna różnica? Co do twardości czy enduro nie bedzie za miekkie na tor i cxy cross nie będzie za twardy do wydziwiania w lesie i na różnego rodzaju technicznych odcinkach z podjazdami typu trial bo chyba inaczej tego nie nazwe.

Najwiecej pewnie będzie lasów, piaskowni, polniaków itp. Sporadyczne jazdy na torach ale jak sie to spodoba to może i częściej.

W sumie jaki sprzęt na początek proponujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z roznica bywa.. roznie 🙂

Co do wagi to kilka kg mniej lub wiecej jest wyczuwalne.. 

Zawieszenie w kazdej z opcji ustawiasz pod siebie, swoja wage, preferencje, styl i tor jazdy.

Proponuje dac nura w rynek wtorny..

Nie polecam zakuwac sie tylko i wylacznie na 1 konkretny model (szczegolnie na poczatku) bo mozesz przegapic cos kondycyjnie lepszego..

 

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem 😛

No nic i tak nie celowałem wyżej niż rynek wtórny, budzet mi na to nie pozwala 😛

Dzięki Natka za chęć odpowiadania i kopania sie z takim newbe jak ja :p. Podczas wyboru i kupna wezme sobie wszystkie Twoje uwagi, które mi przedstawiłaś i mam nadzieje ze na coś się zdecyduje 😛

Dzieki za wszystko i szerokiej drogi! (chociaż w offroad'dzie chyba im węższa tym ciekawsza) Trzymaj sie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, ze zamierzasz jezdzic 3 h dzienie, przemysl / dowiedz sie jakie sa koszty. Po ilu motogodzinych wymieniasz czesci przewidziane do wymiany.

 

A tak miedzy nami to 250 w 4 T w zupelnosci Ci wystarczy. 450 - tka z IV buiegu idzie jeszcze na kolo, 

300w w 2 T nawet niemasz pojecia jak to Toba pozamiata.

 

😞

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Voltiure napisał:

Dzięki Natka za chęć odpowiadania i kopania sie z takim newbe jak ja :p. Podczas wyboru i kupna wezme sobie wszystkie Twoje uwagi, które mi przedstawiłaś i mam nadzieje ze na coś się zdecyduje 😛

Dzieki za wszystko i szerokiej drogi! (chociaż w offroad'dzie chyba im węższa tym ciekawsza) Trzymaj sie 😉

Nie ma problemu.., powodzenia przy zakupie i zadowolenia 'juz po' 🙂

Pochwal sie jak juz cos wybierzesz, lub wrzuc ogloszenie, moze ktos jeszcze cos podpowie.. 🙂

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...