Skocz do zawartości

Zejście do kolana... albo i manetek :D


Kamel-JG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka

 

Ostatnio mam jakieś problemy z zeście na kolanko na RF600... I nie wiem o co chodzi (mam jakieś lenki czy jak :biggrin: ??!!), wszak oponki jeszczę powinny dawać radę, ale nie zejdę do zamknięcia opony :) martwi mnie to (chlip chlip) - czuje uślizgi :D , moze to wina opon? Na przodzie mam Pirelli Dragona 120/60/17, tył Metzeler macadam mez-7 180/60/17 zużycie oponek 50%

 

Ma ktoś pomysły o co chodzi? Nigdy nie miałem z tym problemów... zawieszenie tył mam zestrojony 7/1 czyli najtwardziej jak się da, przód jest fabryczny... a problemy pojawiły się jakis miesiac temu (moze to od zbyd dużej ilości imprezowania? :biggrin: hehe)

 

pozdro

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód 2,1 (zalecane 2,3 bar) tył 2,2 (zalecane to samo), wydaje mi się, że moze mam po prosu lęki, ale z drugiej strony patrząc na oponki, to kiedyś (ba, całkiem niedawno, bo z miesiac temu) brakowało mi 3-4 mm do zamknięcia opony, kolano ślicznie leciało na polski asfalt, a teraz mam ślady dziarania opony w okolicy CENTYMETRA od granicy opony, a i kolanko jakoś mało ochoczo idzie na dół :) - ja tak nie kce ;'( (dodam tylko, że przez sierpień mało śmigałem - praca, ale zazwyczaj to robie średnio stówke dziennie - latajac w sumie bez celu :biggrin: ale właśnie ćwicząc winke)

 

Wygląda to tak: wchodzę w zakręt (przykładowo prawy), asfalt jest w miarę dobry jak na polskie warunki, zero piachu itp. dupka idzie z kanapy w stronę zakrętu, kolanko odchylone od osi sprzęta o ok 35-40 stopni, prędkość jak na moje oko 80% możliwości danego zakrętu, a mam wrażenie, że zaraz zrywam przyczepność :/ gdzie kiedyś bez stresu ślizg lądował na "polskiej smole z kamykami"... Juz sam nie wiem o co chodzi...

 

Chyba kupie sprzęta z salonu... :biggrin: buuuu :D

 

pzdr

Edytowane przez Kamel-WGJG

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za odp, z tym, że wcześniej oponka była zamykana (widać to po niej) teraz już nie chce się zamknąć :biggrin: hehe

 

I tak musze robić zmiane oponek, bo za niedługo umrą, - tak więc będzie co palić :biggrin: (nakręce film z ładnego kółeczka :) oczywiście będzie zamknięte! :D )

 

pozdro

 

 

 

PS. Nie wiecie przypadkiem czy naciągne japonke 180 na felge przystosowaną do 160? To, znaczy naciągnąć naciągne :flesje: tylko jakie będą tego efekty ciekaw jestem :biggrin: Mam znajomego z niemal nówkami pilota power z tym, ze ma on właśnie na tył 180/55/17 a obecnie na tyle mam 170/60/17 naciagnięte na 160

 

PPS, a może pilot road? miał ktoś z tym doczynienia?

 

pzdr

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
, znaczy naciągnąć naciągne tylko jakie będą tego efekty ciekaw jestem

 

Pogorszy sie prowadzenie motocykla, a dokładniej znacznie zmniejszy się chęć motocykla do kładzenia się. Poza tym jeśli wejdzie, może zacząć ocierać o łańcuch.

Dopuszcza się zakładanie opon o różnicy +-10, przyjęło się, że dla takich wartości własności jezdne nie zmieniają się dramatycznie. +20 może być juz za duzo.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+20 może być juz za duzo.

pzdr

 

To znaczy, że w gre wchodziła by wymiana felgi na szerszą o ile wejdzie w wahacz? Mam ładne polerowane felgi wiec tego nie zrobie :D

 

Musze wiec szukać jednak 170...

 

Zastanawia mnie tylko fakt, że kumpel miał w gsx-r 600 z 98 naciągnięte 180 i mówił, że spoko, jest nawet stabilniejsza na kolanie niz na fabrycznym rozmiarze...

 

Ma ktoś jakis fajny komplecik do sprzedania? (chętnie pilota power), bo już mnie skręca jak nie moge poprzecierać kolan :)

 

pzdr

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko fakt, że kumpel miał w gsx-r 600 z 98 naciągnięte 180 i mówił, że spoko, jest nawet stabilniejsza na kolanie niz na fabrycznym rozmiarze...

 

gixery wychodziły fabrycznie na 180-tkach od samego początku

 

 

pees. choć w sumie to co ja się znam jak tylko jeżdże starym, zdławionym scigaczem i mam kolorowy kask :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...