Skocz do zawartości

Aprilia Af 1 Kilka POroblemów i Pytań


RaH
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupiłem aprilie af1 z 88 roku chyba do remontu gdyż nie pali.... chodzi o to ze z kopniaka nie pali w ogóle a z popychu idą tylko takie puf pouf z wydechu.....

 

chcę sie was zapytać co to może być?? moim zdaniem pierścienie i tłoki do wymiany....

 

 

aha i jeszcze jedno zauwazyłęm ze wiekszosć posioadaczy af1 mają rozruszniki.... idzie to założyć jak tak to jaka jest cena?? mniej wieciej

 

i jak najpropstrzym sposobem i nie drogim dac jej wieciej mocy???

Edytowane przez RaH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zakupiłem aprilie af1 z 88 roku chyba do remontu gdyż nie pali.... chodzi o to ze z kopniaka nie pali w ogóle a z popychu idą tylko takie puf pouf z wydechu.....

 

chcę sie was zapytać co to może być?? moim zdaniem pierścienie i tłoki do wymiany....

aha i jeszcze jedno zauwazyłęm ze wiekszosć posioadaczy af1 mają rozruszniki.... idzie to założyć jak tak to jaka jest cena?? mniej wieciej

 

i jak najpropstrzym sposobem i nie drogim dac jej wieciej mocy???

 

Może najpierw ja odpal? Jeśli 2T nie chce gadać to sprawdź najpierw iskrę, paliwo, poprawnie ustaw zapłon i gaźnik. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam aprilke af1 tyle że troszke nowszą. Jeśli chodzi o palenie to najpierw zprawdź iskre. POXniej (jeśli jest iskra) dobierz się do gaźnika (może być zapchany). A jaki tam masz silnik??? Może z serii rotax? Jeśli tak to rozrusznik można zamontować. Potrzebny jest właśnie rozrusznik, przekaźnik, grubszy kabelek i koło zamachowe z wieńcem zębatym. Koszt? Szczerze mówiąc to nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to silik rotax w każdym bądz razie 4 biegówka tylko ona jakas dziwna jest bo takjaby nowsze były plastiki bo reflektor ma pojedyńczy jak w futurze a z 88 roku miały kocie oczy tzw... pozatym proszę też o kilka danych technicznych i jezcze kilka głupich pytań

 

czego na postoju sie nie chce włączyć swiatło przednie?? akumulator siedzi bankowo:)

i klaskonu nie ma nie wiem czy to norm czy nie ale nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc tak. Silniki z serii rotax są mocnymi silnikami... Są różne wersje. Ogólnie rzecz ujmując są proste i nie zawodne. Jeśli chodzi o moce to od 22KM do 36. Dokładnie Ci nie powiem która z wersji silnika ma 22 a która 36 KM. Rotax 123 ma na bank 36kucy.

Jeśli chodzi o światło to najprostrzą przyczyną może być strząchnięta żarówka lub urwany kabelek. Jeśli chodzi o klakson to podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Silniki z serii rotax są mocnymi silnikami... Są różne wersje. Ogólnie rzecz ujmując są proste i nie zawodne. Jeśli chodzi o moce to od 22KM do 36. Dokładnie Ci nie powiem która z wersji silnika ma 22 a która 36 KM. Rotax 123 ma na bank 36kucy.

Jeśli chodzi o światło to najprostrzą przyczyną może być strząchnięta żarówka lub urwany kabelek. Jeśli chodzi o klakson to podobnie.

chyba chodzi nie o ten silnik tylko o minareli rv4 - 50ccm

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AF-1 np w silnikach Rotax byly montowane przynajmniej trzy rózne zestawy układów zapłonowych SEM.

Różnią sie między soba wielkością sygnałów sterujących (różna amplituda, kolejnośc pojawienia sie zbocza impulsów). Jesli ktos wczesniej wymieniał albo moduł (znajduje sie wewnątrz cewki wysokiego napięcia), albo cewki magneta lub koło magnesowe to iskra jest ale w niewłaściwym połozeniu i silnika nie uruchomisz, lub uruchomisz ale będzie nieprawidłowo pracowal.

Niedawno w AF-1 wstawiałem SEM TM 14-05 (oznaczenie na obudowie cewki WN) sugerując sie stojącym obok silnikiem Aprilli Tuareg z Rotaxem z takim samym kołem magnesowym typ"K".

Okazało się , ze cewki pod kołem magnesowym są innego typu i w efekcie iskra pojawiała sie dodatkowo w innych połozeniach wału.

Prawidłowo zaczął pracować z TM 14-04 (wygląda tak samo jaki inne wersje modułów SEM, rozni sie z zewnatrz tylko oznaczeniem).

Z takimi róznicami w Apriliach mam czesto do czynienia wiec proponuję zebys najpierw ustalił w jakim połozeniu wału pojawiają się iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W AF-1 np w silnikach Rotax byly montowane przynajmniej trzy rózne zestawy układów zapłonowych SEM.

Różnią sie między soba wielkością sygnałów sterujących (różna amplituda, kolejnośc pojawienia sie zbocza impulsów). Jesli ktos wczesniej wymieniał albo moduł (znajduje sie wewnątrz cewki wysokiego napięcia), albo cewki magneta lub koło magnesowe to iskra jest ale w niewłaściwym połozeniu i silnika nie uruchomisz, lub uruchomisz ale będzie nieprawidłowo pracowal.

Niedawno w AF-1 wstawiałem SEM TM 14-05 (oznaczenie na obudowie cewki WN) sugerując sie stojącym obok silnikiem Aprilli Tuareg z Rotaxem z takim samym kołem magnesowym typ"K".

Okazało się , ze cewki pod kołem magnesowym są innego typu i w efekcie iskra pojawiała sie dodatkowo w innych połozeniach wału.

Prawidłowo zaczął pracować z TM 14-04 (wygląda tak samo jaki inne wersje modułów SEM, rozni sie z zewnatrz tylko oznaczeniem).

Z takimi róznicami w Apriliach mam czesto do czynienia wiec proponuję zebys najpierw ustalił w jakim połozeniu wału pojawiają się iskry.

 

Ostrzeżenia: (0%)

 

 

Witam zakupiłem aprilie af1 z 88 roku chyba do remontu gdyż nie pali.... chodzi o to ze z kopniaka nie pali w ogóle a z popychu idą tylko takie puf pouf z wydechu.....

 

chcę sie was zapytać co to może być?? moim zdaniem pierścienie i tłoki do wymiany....

 

 

aha i jeszcze jedno zauwazyłęm ze wiekszosć posioadaczy af1 mają rozruszniki.... idzie to założyć jak tak to jaka jest cena?? mniej wieciej

 

i jak najpropstrzym sposobem i nie drogim dac jej wieciej mocy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Sprawdz

Swiece (czy jest sucha czy mokra)

Filter powietrza (wyczysc)

Mogles sprubowac zanim oddales ja do mechanika wlac jej palifka bezposrednio do cylindra . wtedy jezeli miala iskre to musiala odpyrknąc . Ajak slychac puf pouf tzn ze masz kompresje i tlok i pierscienie sa w stanie " odpalic" moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...