KAT Opublikowano 24 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2003 Może zaczne od początku: chodzi o NSR 125 z 92r model FM, niedawno był zmieniany zestaw tłokowy(Vertex), aktualnie motorek jest po dotarciu i właśnie chciałem przetestować kiedy się okazało że silnik dławi się już przy 10000rpm, a maksymalne obroty jakie wykręca to 11500rpm podczas gdzy przed remontem kręcił spokojnie ponad 12100rpm. Najpierw myślałem że trzeba go "odmulić", ale gdy to nie pomogło zmniejszyłem przerwę na świecy i to samo, kupiłem nową święce i też dupa! Wie ktoś co może jej być? Ja podejrzewam zapłon bo na wysokich obrotach (ponad 10000) strzela(pyka) w wydech. Nie mam nawet pojęcia czy zapłon jest regulowany(chyba nie, ale jak tak to by się zwiększyło wyprzedzenie), a może wie ktoś? Poza ty wszystko jest ok: pali ładnie, leci prawie 150km/h(co jak na nieobudowaną 125tke i tak sporo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 28 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2003 Teraz moge dodać że to musi być zapłon - kręciłem przy gaźniku, wykręciłem filtr powiertrza i to samo, sprawdzałem czy nie łapie czasem lewego powietrza za gaźnikiem i okazało się że nie. Wymyśliłem też jak tego skurczybyka oszukać - trzeba by przekręcić kolo magnesowe na wale, wtedy sensor będzie"myślał" że tłok znajduje się innym położęniu niż jest faktycznie. Tylko, czy to jest aby rozsądna myśl, niech ktoś mądry się wypowie na ten temat. I jeszcze jedna rzecz jak skutecznie zablokować wał(próbowaliśmy na jedynce na hamulcu, ale nic z tego)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 9 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2003 a zestaw jest oryginalny to znaczy podobny stpopien sprezania daje ten tłok itd.?? A jeszcze jedna rzecz.Motocykl na dotarciu ma wieksza sile od zacierania sie tłoka tzw.Pta przy duzych obrotach stawia ona znaczny opor.wiec moze po dotarciu bedzie ok?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 10 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2003 Po wymianie tłoka jest zrobione ok 1400km więc chyba się dotarł. Stopień sprężania jest troszkę wyższy, ale i poziom paliwa jest podniesiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 10 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2003 jak sprawdzales gaznik to pozostaje tylko elektryka pod lupewyprzedzenie to raczej nie bo to zaplon elektroniczny (chyba ze jakos kolo magnesowe sie przestawilo na wale), sprawdz cewke to znaczy porownaj opornosci uzwojen z serwisowką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 11 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2003 Dobra, jutro kupuje w ciemno nową cewkę z kablem wysokiego napięcia, bo wygląda to na kabelek(a cewka jest zintegrowana z kablem na stałe) - przez 11lat mógł się przecież przepalić. Ewentualnie można by podejżewać jeszcze zwojnice od prądnicy(silnik chodzi normalnie bez akumulatora...no może prawie normalnie - nie pracuje pompka oleju, wody i reszta instalacji...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 14 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2003 Świetnie, nigdzie nie można dostać cewki 8O . Udało się za to zmienić przewód, ale to nic nie dało. Zapomniałem dodać jeszcze jednej rzeczy którą niedawno zauważyłem: jak się pare razy przegazuje na max obroty to okazuje się żę motorek zupełnie nie ma siły na niskich obrotach, a jak dłużej się pogazuje to po po zejściu z obrotów gaśnie. Może jednak gażnik??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 15 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2003 NO to jeszcze nie sprawdziles gaznika!!!! to jest sprawa pierwszorzednaLepiej zeby to byl gaznik, bo z tego co piszesz to w gre moze wchodzic moduł, a to juz sprawa konketniejszaPrzeczysc konkretnie gaznik i pomysl co moglo byc ewentualnie "dotykane " podczas wymiany tłoka.Czasem takie głupotki jak linka gazu,moga dawac do wiwatu z powodu naprzyklad innego naciągu niz przed remontempozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 15 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2003 To musze dodać jeszcze taką rzecz(może głupio brzmi ale tak było): podczas docierania motocykl tak jakby przystosował się do stylu jazdy tzn. nabrał mocy z niskich obrotów bez żadnego majstrowania. Z modułem kolega miał kiedyś taki problem, że objawy były odwrotne: silnik niebardzo chciał palić, ale jak już złapał to chodził zupełnie normalnie.A w ogóle to dzięki thors za odpowiedzi, jeszcze popróbuje z tym gaźnikiem, a jak nie da rady to albo tak to zastanie, albo no cóż....serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.