Skocz do zawartości

Jawa 50 mustang: rozbiórka silnika


mehanic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chciałbym zrobić remont w mojej jawce, a że nigdy nie rozpoławiałem silnika, chciałbym prosić o malą porade tzn:

-o czym pamietać podczas rozkladania

-jak zdjąć magneto

-jak poskładać skrzynie

-jak zdjąc aparat zmiany biegów

pomocne by byly wszystkie schematy i zdjecia

z góry dziękuje, pozdrawiam mehanic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hazell, czemu służy Twoja wypowiedź? Będę tępił głupotę, póki będę na tym forum. ;)

 

 

- Podczas rozkładania (i w ogóle) , nie używaj młotka innego niż gumowy i pamiętaj miejsca zębatek przesuwających się po wałkach, jeśli się nie uda, to po przeanalizowaniu działania drugi bieg ma mieć przełożenie na większą prędkość z dwóch możliwości.

- Wirnik zdejmuje się wkręcając śrubę M8.

- Skrzynia- jedyne trudności, to utrzymanie blaszki przesuwającej zębatki, a właściwie niewielkiej wypustki w automacie zmiany biegów, jednoczesne skręcanie silnika i utrzymanie kopniaka w odpowiedniej pozycji, mogą zdarzyć się też problemy z tarafianiem wałków, oraz pręta po którym przesuwa się blaszka zmieniająca biegi.

- Aparat zmiany biegów nie jest mocowany jakoś szczególnie- dwie śruby na górze silnika, które odkręcisz przed rozpoławianiem, oraz jest wsunięty w wycięcie w karterze od środka. Jest to element, który jest całością i przy rozpoławianiu, nie trzeba go rozbierać, jeśli nie jest to konieczne.

 

Ogólnie silnik jawki jest dość prosty w budowie i po rozebraniu zdziwisz się mimo średnich gabarytów bloku, jak mało jest w środku. :banghead:

 

Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości, to śmiało możesz pisać do mnie na priv.

Edytowane przez Qvertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesć "Mechanic" prosze o to moje zdjecia skrzynki co w kolejnosci jak składać

http://www.bikepics.com/members/maslak/85ogar200/

Pozdrawiam.

P.s mała rada co do kopniaka przy składaniu zjedz kopką na dół tak jak byś miał uruchamiac silnik a nastepnie górna czescia kopniaka zaprzyj o karter tak aby sie nie wrucił

Edytowane przez Mati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się sprzegło trudno się montuje. Aha i jeszcze przy rokładaniu trzeba wybić dwie tulejki (te w które wkłada się śruby trzymające silnik w ramie). Za to przy składaniu trzeba uwarzać na prowadnie bo lubi nie trafiać w otwór i możesz połamać karter.

Skrzynia jest prosta i po kilku minutach zoriętujesz się co włącza który bieg. Można skrzynie zmontować w prawym karterze i się pobawić.

 

Najważniejsze to nie wal stalowym młotkiem w wał bo go pokrzywisz i stłuczesz gwinty na czopach. Silniki po super remontach lekko się rokładają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło mam obcykane bo juz je kilka razy rozbierałem, a o tych tulejkach nie wiedziałem, dzieki za info, jeszcze jedno pytanie, opłaca sie kupowac cylider 60 czy rozwiercić stary do takiego wymiaru albo większego bo sie da> a tak wogole to jak sie wyciąga simmerigi bo nie zabardzo wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Siemka:)

 

Korzystając z tematu chciałbym sie dowiedzieć jak odkręcić koszyk sprzęgłowy bo niemam pojęcia w którą strone sie odkręca go:( i czym go przytrzymać żeby podczas odkręcania sie nie obracał?? za odp. z góry dzięki:)

Edytowane przez jojek-1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem do konca przekonany, czy tam czasem nie jest prawy gwint, ale to już ci podpowiedza na pewno, zreszta strone gwintu można samemu zobaczyc. Pod nakretka mocujaca koszyczek sprzęgłowy masz pozaginana podkładkę(tak samo jak np. przy zębatce zdawczej), no a do dalej to chyba się domyślasz- plaski śrubokręt w reke, mloteczek i prostujesz te zagięcia. Tyle. A co do przytrzymania to poszukaj jakiegos dużego, blokowanego klucza i jazda.

 

Pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kosztu sprzeglowym gwint jest normalny, czyli prawy.

odkrecisz go nasadowym kluczem 14, ale wczesniej musisz odgiac zabezpieczajaca blaszke

moze to i kowalstwo, ale ja blokowalem kosz sprzeglowy kluczem hydraulicznym do odkrecania rur. zdalo egzamin spiewajaco, a jak umiejetnie to zrobisz to nei bedzie nawet rysy na koszu

 

przy skladaniu silnika pamietaj, ze zanim zlaczysz kartery, to musisz obkrecic kopnikak o ok 450 stopni (czyli pelny caly obrot wokol osi, zeby naciagnac sprezyne umozliwiajaca powrot kopniaka do swojego polozenia + te paredziesiat stopni, zeby zlozyc bez problemu silnik). kopniak taki wowczas w pozycji lezacej jakos unieruchamiasz tasma albo sznurkiem i mozesz bez problemu skladac.

 

aha

jak bedziesz skrecal karter to skrecaj sruby naprzemiennie, czyli gora lewa i prawa doł itp.

uszczelnic najlepiej stosujac fabryczne uszczelki pokryte cienka warstwa sylikonu.

 

przy skladaniu karterow pamietaj, zeby wal byl w takim polozeniu, zeby nie wpadl ci korbowod miedzy sciskane scianki bloku silnika, bo w ten sposob mozesz go latwo skrzywic (ja tak jeden zalatwilem).

 

poza tym wszystko powinno ladnie i lekko wejsc na swoje polozenie. jezeli bedzie duzy opor to nie stosuj sily, tylko rozloz jeszcze raz i sprawdz co bylo nie tak.

 

zapamietaj tez jak jest wlozona blaszka odp za zmiane biegow na wodziku. jezeli zalozysz ja odwrotnie to bedziesz mial zapiety pierwszy bieg i nie bedzie mozliwe wrzucenie zadnego innego, nawet luzu

 

w moim podpisie jest link do bikepics, tam sa fotki rozebranego silnika

 

p.s.

posprawdzaj łożyska. jezeli ktores ma luzy albo ciezko chodzi, to musisz je wymienic

 

 

Prosze tutaj toczy się temat o cylindrze do simsona http://forum.motocyklistow.pl/Czy-oplaci-s...pic-t47690.html

ale to to samo co do jawki gówno warte

 

nie zgodze sie z ta teoria

ja zamontowalem u siebie cylinder fi 40mm i ogar lepiej sie zbieral, byl troche zrywniejszy i nieco szybszy (v max wzrosla do 68 kmh z ok 63).

dodam ze romet jest oczywiscie odblokowany.

i nie wciskajcie mi, ze mialem stary cyninder itp, bo kupilem cylek 38mm, a po ok 2 miesiacach zmienilem go na 40mm. to samo z tlokiem, pierscieniami itp.

silnik przed zalozeniem obu cylindrow byl remontowany i szczelnie zlozony.

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jawce nie ma magneta :icon_mrgreen:

 

:)

 

Jak to nie ma magneta??? To skąd się niby prąd bierze??? Sćiągnij zapłon to zobaczysz MAGNETO!!!

 

Rozebranie i poskładanie silnika 223 jest bardzo łatwe napewno kazdy da sobie rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pare uwag kosmetycznych :

zmien wszystkie simmerringi w silniku ( z tegi co pamiętam to jest ich chyba aż 3 ), przy składaniu dzwigni zmiany biegów, uważaj żeby nie wcisnać tego dzyndla do ktorego się mocuje i nakłada zawleczke - trzeba bedzie znów rozpoławiać. Takie rzeczy jak dokladne wyczyszczenie karteró ( miejsca przylegania ),

Moja rada

NIe dawaj tam cylindra 60ccm

Nie tuninguj ogóra

To jest naprawde fajny sprzęcik, i jak się dobrze zrobi bezawaryjny ( chyba że trafisz na lewe paliwo )

I potrafi jeździć do tyłu

Pozdrawiam

Edytowane przez Anarch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...