Skocz do zawartości

Wybór gmoli


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące wyboru przednich gmoli do moto typu cruiser. Na rynku oferta jest bardzo szeroka. Są do wyboru gmole jednoczęściowe oraz dwuczęściowe. Czy można powiedzieć, że któreś z nich są bardziej wytrzymałe, czy jeszcze inne względy przemawiają za wyborem, któregoś z nich (pomijam względy estetyczne czy praktyczne - jak położysz moto na jedną stronę do wymiany będzie tylko jedna część).

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś pisałem, ale co tam, mogę jeszcze raz ...

Lepsze są jednoczęściowe,

Dwuczęściowe, zwłaszcza te gorzej wykonane podczas szlifu składają się jak skrzydełka motyla i demoluję silnik.

Ale ... jednoczęściowe mogą wyłamać ramę ...

Oczywiście dzieje się toto nie przy lekkim szlifie tylko przy takim bardziej solidnym, połączonym ze spotkaniem z krawężnikiem czy czymś podobnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie podłacze to postu z małym pytaniem:

Czy ktoś dysponuje jakimis dokąłdnymi fotkami , rycinami z wymiarowaniem gmoli do Yamaha Diversion 900 ? planuje sam zrobic gmowe no i przydały bysie jakie foty dokladnie z podanymi wymiarami .

 

p.s. z jakie grubej rurki najlepiej wykonac takie gmole? i jaka grubość ścianki rury powinna byc?

 

 

pozdro

haryb

www.haryb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na tę stronę: http://www.motoakcesoria.go.pl/.

Polecam dlatego, że w virażce, którą jeździłem poprzednio miałem w tej firmie robione gmole, lightbar, wydech i kierownicę, wszystko wg mojego życzenia i sugestii. Bardzo solidnie wykonane z polerowanej nierdzewki czy kwasówki ;)

Obecna moja Dragstarka ma takie małe oryginalne gmole od Yamahy, ale one mi nie leżą i dlatego będę u nich robił po sezonie całe nowe "ubranko" :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podelączę sie do tematu :buttrock:

Miałem niewielką przygode na swoim moto ,sprawa wygląda tak poszedl sie pasc gmol z prawej strony ,musze go jakoś dorobic ,albo kupić tylko prawy ,ale to jest raczej nie morzliwe ,fotka jeszcze dobrego http://www.bikepics.com/pictures/617776/

Pomóżcie panowie co w tej kwestii :icon_mrgreen:

Pozdrawiam

Edytowane przez Darekcb500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podelączę sie do tematu :buttrock:

Miałem niewielką przygode na swoim moto ,sprawa wygląda tak poszedl sie pasc gmol z prawej strony ,musze go jakoś dorobic ,albo kupić tylko prawy ,ale to jest raczej nie morzliwe ,fotka jeszcze dobrego http://www.bikepics.com/pictures/617776/

Pomóżcie panowie co w tej kwestii :icon_mrgreen:

Pozdrawiam

 

Z takim maleństwem (mam na myśli gmol), to poradzi sobie chyba poczatkujący hydraulik i jego gietarka do rur. Potem chromowanie, a zaoszczędzisz sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim maleństwem (mam na myśli gmol), to poradzi sobie chyba poczatkujący hydraulik i jego gietarka do rur. Potem chromowanie, a zaoszczędzisz sporo.

 

No chcilałbym żeby bylo tak jak mowisz :icon_mrgreen:

Fakt ze jest to maleństwo ,ale ta rułeczka na srodku sie zweza i znowu na końcu wraca do swojego poprzedniego kształtu ,fakt ze mam drugo gmol w prawie idealnym stanie .Znacie morze jakies warsztaty firmy które mogą dorobic taki gmol (mocowania z niego mogę naproscić ,i pozostaje tylko zrobienie rury )

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Pytanie wrzuciłem już na stronie Banditów, ale nikt nie odpowiada, to szukam dalej odpowiedzi:

 

Słuchajcie... mam ważne pytanie w sprawie gmoli.

Ważne jest, żeby były mocowane w 3 punktach, czy wystarczy w 2?

 

Nie będę kupować żadnych za 400 ani za 250 PLN, tylko kupuję rurkę 3/4 cala bez szwu w hurtowni wyrobów stalowych za niecałe 10 zł za metr... W sieci można znaleźć dużo fotek Bandytów z gmolami, więc zrobiłem se formę na wzór tych z sieci jak to należy wygiąć. Na warsztacie w pracy koleś mi to elegancko powygina i pospawa za browara (...a niech nawet będzie za szesciopak). Pomaluje se je albo i pochromuje i mam eleganckie gmole za grosze...

 

Już się przymierzałem do takich mocowanych w 2 punktach, a kilka osób mi powiedziało, że na 2 nie warto, bo jak sie maszyna wyłoży, to gmol sie zegnie i wbije w karter, i jak już to lepiej takie potrójne - mocowane w 3 miejscach. Wtedy nic takiego sie nie stanie.

 

Co Wy na to?

Ma ktoś doświadczenia z gmolami? Ma ktoś mocowane w 2 miejscach i się nie zawiódł?

Mi szczerze mówiąc bardziej się podobają wizualnie takie prostsze - na 2 mocowania. Na 3 mocowania to już nadmiar złomu pod nogami, ale jeśli gmole na 2 mocowania mijają się z celem to trudno... zrobie na 3.

Czekam na wszelkie doświadczenia w temacie gmoli.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę kupować żadnych za 400 ani za 250 PLN, tylko kupuję rurkę 3/4 cala bez szwu w hurtowni wyrobów stalowych za niecałe 10 zł za metr... W sieci można znaleźć dużo fotek Bandytów z gmolami, więc zrobiłem se formę na wzór tych z sieci jak to należy wygiąć. Na warsztacie w pracy koleś mi to elegancko powygina i pospawa za browara (...a niech nawet będzie za szesciopak). Pomaluje se je albo i pochromuje i mam eleganckie gmole za grosze...

 

No kolego wszystko się zgadza, ale musi ktoś mieć dobrą gientarkę żeby nie spłaszczyć rurki, potem tę stal musisz pożądnie na lustro wypolerować, a natępnienie nałożyć, miedz, nikiel chrom.

Chyba że chcesz mieć padline a nie gmole??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego wszystko się zgadza, ale musi ktoś mieć dobrą gientarkę żeby nie spłaszczyć rurki, potem tę stal musisz pożądnie na lustro wypolerować, a natępnienie nałożyć, miedz, nikiel chrom.

Chyba że chcesz mieć padline a nie gmole??

 

 

Z gięciem to wiem - koleś sypie do środka piasek, zatyka końce i gnie na ciepło. Z tym nie ma problemu...

Z chromem to sie nie upieram, pewnie prościej będzie je na czarno zrobić.

To jest mniejszy problem.

 

Najważniejszym pytaniem w tej sprawie jest czy mocować koniecznie w 3 punktach czy wystaczy na 2?

Pytanie rzuciłem w kilku miejscach na forum, bo chcę mieć opinie z kilku źródeł.

Zdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwesti 2 czy 3 to lepiej stosować zasadę, przezornego pan Bóg sprzeże, ale też zależy od tego w jakich punktach są te mocowania, widomo im więcej tym lepiej i żeby te punkty były jak najdalej oddalone wtedy rozkłada się siła zupełnie inaczej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie tutaj chyba kwestia przenoszenia obciążeń wchodzi w grę. Im więcej punktów tym lepiej, oczywiście nie bez znaczenia jest, jak są wobec siebie usytuowane.

 

A do Autora. Zbychu ma moim zdaniem rację. Jednoczęściowy gmol, będzie wytrzymalszy i bezpieczniejszy. I jak będzie odpowiednio zacnej rury to nie ma zbyt dużego prawdopodobieństwa, że przytuli się do sprzętu, być może razem z kończyną kierowcy.

 

Chcący dorobić coś w tym temacie mogą spróbować w Kuźni Motocyklowej. Wiem, że tam robią na wzór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...