Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Przejrzałem już wątki na temat SZR 660, niemniej potrzebuję jeszcze paru informacji.

 

Bardzo jestem brzmienia tego motocykla, czy ktoś ma może jakiś film lub próbkę dźwięku silnika tej Yamaszki ? Szukałem w necie i na emule ale niestety wyjątkowo ubogo z multimediami do tego modelu - jedynie fotki i to w małej ilości.

 

Czy ktoś z Was wie jaka była cena tego motocykla nowego ? Używane egzemplarze można mieć już za ok 6 tys złotych. Silnik od Tenerki może nie jest zbyt drogą konstrukcją ale pozostałe wyposażenie motocykla z pewnościądo tanich nie należy. Dlatego ciekaw jestem czy względnie niskie ceny tego motocykla wynikają z małego zainteresowania czy też typowych dla SZRki wad o których jeszcze nie było mi dane czytać.

 

Dotychczas miałem okazje czytać jedynie pozytywne opinie użytkowników na temat SZR. Mam jednak pytanie odnośnie tak chwalonego zawieszenia w SZR. Czy te drogie sportowe zabawki Paioli wytrzymują nasze polskie drogi i czy nie okaże się, że za kilka tys. km będę musiał starać się o nowe amortyzator, który będzie mnie kosztować następną wartość SZR :icon_razz:

 

 

Bardzo proszę też o krytyczne punkty SZR, na które należało by zwrócić uwagę przy jej zakupie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez A.Valmont
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odświeżam temat, bo bardzo interesuje mnie ten motocykl, a w archiwum nie ma za dużo. Najbardziej myślałem o GS 500 i GPZ 500 (chyba nie musze mówić czemu :clap: ), ale SZR wydaje mi się być lepszą alternatywą. Moc wystarczająca, niska masa, małe gabaryty ( dla mnie świetnie), dobre podwozie akurat na winkle ( to co najbardziej mnie kręci), no i jeden gar czyli małe koszty utrzymania. Bandit 400 odpada ze względu na 4 garnki, zależy mi na jak najmniejszych kosztach utrzymania, a za poza tym za te same pieniądze dostane kilka lat młodszą SZR. Czy ktokolwiek miał do czynienia z tym motocyklem ? Proszę o jakieś opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl bardzo rzadki, więc mało części akcesoryjnych oprócz silnikowych - XTZ660 się kłania.

Silnik trwały ale pow. 5 tys obr generuje dokuczliwe wibracje. Co przy dłuższej jeździe daje "po łapkach". tenera miała gumowe silentbloki i też mało co pomagało.

Jak dobrze pamiętam to był motocykl skonstruowany na tor więc jak Cie kręcą winkle to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej SRX600? Sam się nad takim zastanawiałem. Bardziej popularny niż SZR, dzielnie śmiga po winklach, również tani singiel (silnik z XT600, dłuższy 1szy i 5ty bieg, zawory na śrubki) no i nie ma plastików. Bo jak się w SZR połamią, to mogiła, ciężko dostać... Nie ma też rozrusznika... To niektórzy uznają jako minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swojego czasu chorowałem na takiego singla (XBR, SRX) ale SZR jest jak dla mnie zbyt futurystyczna bardzo ma kształty odjechane. na allego sie pojawiła taka ok miesiąca temu za ok 6kzł.

 

tu wycinek z tory z SZR: http://video.google.pl/videoplay?docid=-14...044589249&q=SZR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZR 660 to ładna maszyna ale jak już wspominano to bardzo żadki model. A co do zawieszenia to jest to ta sama rama i cały układ jezdny od........... TZR 125R Belgarda (zawieszenie paioli, hamulce brembo bardzo dobre, rama deltabox) a co do tłumienia to nienadaje sie zbytnio na polskie wertepy. Niewiem jak to wszystko pracuje z silnikiem od SZR ale komfortu napewno niema. Widziałem taką błękitno białą SZR na zlocie w bralinie i prezentuje sie bardzo ładnie i pięknie brzmi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Jeśli chodzi o SZR to proszę,nie kupujcie tego szmelcu! Męczyłem się z tym 2 lata. Do dziś bolą mnie plecy i stopa od ciągłej zmiany biegów :icon_razz: Ten silnik to nieporozumienie! Do setki jeszcze się kręci,ale potem...DRAMAT! Wiem już z doświadczenia że jeśli singiel to enduro. No i jeszcze jedno, nie idzie potem tego sprzedać. Ps. Prowadzi się jak stary ogar :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jestem posiadaczem SZR'a z '97 jest to moj pierwszy w zyciu bzykacz i jak na razie jestem z niego zadowolony ale to chyba dla tego ze kupilem do pod koniec sierpnia i prawie na nim nie jezdzilem (termin na prawko dopiero po "zimie") oczywiscie nie znaczy to ze nie jezdzilem na nim :] poki co jestem z niego w miare zadowolony, niestety tak jak napisal Tsm to faktycznie SZR'ek powyzej 100 traci zycie (co nie znaczy ze nie ciagnie dalej) :buttrock:, z czesciami tragedia, chcialem dokupic przednia owiewke i szybe, oczywiscie na allegro brak takich czesci, a w salonie krzykneli sobie cos okolo 1200 PLN :| no i odradzam jazdy w z kimkolwie z tylu, nie wiem po co w ogole zrobili miejsce dla pasazera... ale ogolnie jestem jak na razie zadowolony :icon_mrgreen: za rok chcialbym zmienic na cebre i mam nadzieje ze nie bede mial problemu ze sprzedaza (chociaz przyznam ze chcialbym go sobie zostawic :bigrazz::D:D) pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jestem posiadaczem szr od około roku.

Pierwsza podstawowa sprawa: Motocykl jest mały (rama od tzr) jeśli masz więcej niż 175cm wzrostu to o nim zapomnij, będzesz się na nim męczył. Pozycja za kierownicą jest raczej sportowa, nie nadaje się do turystyki. Choć im niższy jeździec tym jest barzdiej wyprostowany(znow powraca sprawa wzrostu). Siedziałem na SZR z podwyższonymi manetkami, zawsze to jakiś sposób.

Ciężko z częściami do tego moto, ale ceny nie powalają. Sprowadzenie z ebay'a jest zazwyczaj tańsze niż zamówienie u dealera Yamahy. I to koniec wad.

Z zalet; Mój pali 4l na 100km. Jeśli się go męczy i jeździ agresywnie to nie ma bata żeby zeżarł więcej niż 6l na setkę. Uwież próbowałem i nie dałem rady przekroczyć 6l. Motocykl świetnie się trzyma drogi, jakby przyklejony, nic tak nie składa się w zakręty jak SZR. Kiedyś jeździłem VFR750 i na ślimakach hamowałem, teraz przyspieszam i szlifuję kolanem asfalt :icon_twisted: . Jeśli kiedyś zaliczę dzwona, to dlatego, że motocykl daje poczucie zupełnego panowania nad sytuacją i zachęca do ostrej jazdy w zakrętach.

Silnik singiel 660ccm. Silnika o tańszej obsłudze nie znajdziesz. Ma duży moment obrotowy dostępny w całym zakresie obrotów. Koniec z redukcją przy wyprzedzaniu. Co do prędkości maksymalnej to mi pomogła wymiana zębatki. Kosztem niewiele gorszego przyspieszenia daje radę lecieć pod 200km/h. Ale trzeba sobie jasno powiedzieć że przyspieszenie kończy się po 160.

Przedmówcy piszącemu, że motocykl nie nadaje się na polskie drogi pragnę przypomnieć, że tylni amortyzator da się regulować, a w lagach zawsze można zmienić olej na inny. Mój motocykl dostrajał mechanik powiedziałem, że jeżdżę 70% w meiście i 30% na trasie. Żaden z moich motocykli nie tłumił tak nierówności jak przednie zawieszenie SZR. Co do tyłu to z pasażerem dobija, ale to raczej jednoosobowy motocykl. Jazda z plecakiem jest niewskazana z powodu dziwacznie wyprofilowanego baku. O ile jedziesz sam jest ok, ale gdy naciska Cię pasażer to Twoje krocze nie wytrzyma 10 min jazdy.

Podsumowując jeśli masz mniej niż 175cm, wskazane poniżej 170cm, jeździsz głównie po mieście oraz nie musisz przedłużać swojej męskości o wartość KM między nogami to SZR jest dla Ciebie. I niech nikt nie mówi że to motocykl dla kobiety, bo jeśli tak to każda R1 i GSXR które są lekkie i łatwe w prowadzeniu też są babskimi motocyklami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zgadzam się z przedmówcą, SZR'ka to naprawdę super motor, bardzo dobrze się go prowadzi, obsługa jest tania, a i pali niedużo. Szkoda tylko że tak mało ich u nas w kraju...:/ Mam ten motor od roku, i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...