Skocz do zawartości

Dwusuw a czterosuw


Delma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poonani chyba nie o to chodzilo pytajacemu :)

Glowna roznica polega na tym, ze w silniku dwusuwowym caly cykl pracy przypada na kazdy obrot walu, a w silniku czterosuwowym na co drugi. Wiaze sie to z zupelnie inna budowa silnika. Jesli chcesz sie bardziej zaglebic w temat to polecam google.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poonami ale dales tresciwa wypowiedz . Imho żadne z tego co napisales nie jest jakas prawdą. Delma na kiedy tego potrzebujesz ? moge ci poskanowac co nieco z ksiazek, ale to raczej jutro wieczorem. poszukaj na necie, najogólniej to tym że w 2 suwie na jeden suw roboczy przypada jeden obrót wału, a w 4 suwie 2 obroty ( mam nadzieje ze nic sie nie pomyliło mi . W 2 suwie w sprężaniu bierze udział komora korbowa ( stąd olej w benzynie, żeby smarować łożyska wału korbowego) , jak również ważny jest dobrze dobrany wydech ( bierze udział bodajże w sprężaniu spalin, które zamykają droge mieszance). 4 suw ma zawory któe regulują dopływ mieszanki i odpływ spalin. można by duuużo na ten temat pisać. 2 suwy są z reguły tańsze w produkcji i prostsze, 4 suwy wymagają zaworów, są droższe w produkcji. Uznaje się żę 4 suwy są mniej zawodne, pewnie dlatego że 2 suwy to w większości demoludy , które jednak wymagały wielu czynności naprawczych i serwisowych :)

 

Napisał że chodzi o zadanie demowe, więc raczej strona teoretyczna, praktyka może być jako dodatek.

Edytowane przez Anarch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poonami ale dales tresciwa wypowiedz

 

heheh napisałem to co dla mnie najwazniejsze w odróżnianiu, ogólnie z teorii słaby jestem :) dobrze że ty machnąłeś niezłą wypowiedź, przyda mi sie na przyszłość :crossy:

Pozdro600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...