zwierzak Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Witam.Przeglądając wasze posty cały czas natrafiam na stwierdzenie,że jazda na enduro poprawia technikę.Czy to prawda?Czy rzeczywiście jeżdżąc na enduro nauczę się czegoś lepszego i więcej niż jazda np na zwykłym golasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Oczywiście - tak samo jak w przypadku samochodu. Masz okazję złapania odruchów na uślizgi przy bezpiecznych prędkościach i na podłożu, które na to pozwala. Uslizg jest bardziej stopniowy i łatwiejszy. Oczywiście mówię o początkowej nauce - jakbym powiedział, że jazda enduro jest łatwa, to bym pierdoły gadał, bo wystarczy spróbowac pojechać jak Czachor 150 km/h w rajdzie Dakaru :) Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwierzak Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Co to znaczy tak jak w przypadku samochodu.Chodzi mi tylko o róznicę pomiędzy motorami.Dlaczego na enduro nauczę się więcej(jeśli to prawda),aniżeli na jakimś innym sprzęcie?Czyli z tego by wynikało że jeżeli chciałbym sie poduczyć techniki,albo wyrobić sobie jakieś dobre nawyki to najlepsze na początek byłoby enduro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Ja samochodem pierwsze poślizgi robiłem na piaszczystych placach - bo łatwiej wprowadzic w poślizg i łatwiej wyprowadzić. Tak samo jest w motocyklu. Nie chodzi tu o sam fakt, że lepsze jest enduro - mam na mysli jazdę po piachu - ja nawet cruiserem jeździłem po piachu, zarzucałem tyłem, próbowałem blokować przód. Na asfalcie, nawet na enduro można wywalić piękna figurę - chodzi nie tyle o rodzaj moto, co o podłoże. pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2003 WitamJazda enduro wyrabia niesamowity instynkt omijania różnego rodzaju przeszkód na drodze. Przydaje się to nawet podczas szosowej jazdy na siedząco - po prostu instynktownie wykonuje się ruchy na motocyklu pozwalające ominąć przeszkodę, np dziurę itd.Jazda enduro pozwala doskonale wyczuć uślizgi kół, przedniego i tylniego. Zarówno przy hamowaniu, jak i przyśpieszaniu czy wchodzeniu w zakręty. Co prawda technika wchodzenia w zakręty jest zasadnioczo inna niż w motocyklach szosowych, tym niemniej pozwala nabrać szacunku przed winklami, gdy na kilku np pojedzie się przodem po boku, albo tył wyprzedzi przód, itd.Jazda enduro pozwala na wyczucie środka ciężkości motocykla - trochę tak jak z rowerem, wiadomo: łatwiej się rozpoczyna jazdę motocyklem, jak się porządnie już jeździ na rowerze. Ale trzeba też uważać. Mianowicie każda przesiadka z enduro na zwykły motocykl oznacza konieczność przełączenia pewnych "guziczków" w głowie. Już nieraz zdarzało mi się łapać na przyzwyczajeniach z enduro podczas jazdy Monsterkiem. Można łatwo przesadzić i o glebę nietrudno. Można jeszcze sporo pisać. Jak będą konkretne pytania, chętnie odpowiem, choć 150 po szutrze nie śmigam, bo tyle KTM z tymi przełożeniami nawet nie pojedzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Można jeszcze sporo pisać. Jak będą konkretne pytania, chętnie odpowiem, choć 150 po szutrze nie śmigam, bo tyle KTM z tymi przełożeniami nawet nie pojedzie ;) Ale KTM 950 Meonieego idzie ! :) 8) . Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Można jeszcze sporo pisać. Jak będą konkretne pytania, chętnie odpowiem, choć 150 po szutrze nie śmigam, bo tyle KTM z tymi przełożeniami nawet nie pojedzie ;) Ale KTM 950 Meonieego idzie ! :) 8) . Pozdrawiam, PawełZgadza się, a nawet dużo więcej śmiga. Ale moja czterysetka z taką wielką zębatką z tyłu idzie 135-140 maks i to jak się położę na kanapie i łokcie schowam pod owiewki :lol: ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek7316 Opublikowano 16 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2003 WitamPod pojęciem ENDURO kryją się skrajnie różne motocykle. Enduro takie jak Yamaha XT lub Suzuki DR nadają się do nauki jazdy w sensie nauki od podstaw – są nie za mocne a zarazem w miarę poręczne i każdy poradzi sobie z nimi o wiele łatwiej niż z R1 lub GSXR .Drugi skrajność to wyczynowe enduro i motocykle motocrossowe. Wielokrotnie spotkałem się z sytuacją kiedy koleś który twierdził że potrafi na ścigaczu zrobić praktycznie wszystko po krótkiej przejażdżce na np. KTM’ie 520 lub jakimkolwiek crossówce 2t o poj. od 125 cm zsiadał ze zmieszaniem i stwierdzał że „na tym się nie da jechać”.Elementy jazdy enduro lub motocross są często częścią treningu kierowców wyścigowych a nawet kierowców rajdowych (Hołek sam wielokrotnie w wywiadach wspominał że jeździ motocyklem w terenie bo wyrabia to refleks, postrzeganie przeszkód, wyczucie odległości itd.)Reasumując enduro nadaje się zarówno do nauki początkowej jak i do doskonalenia techniki nawet gdy jesteś kimś z kręgu kierowców GP. Należy tylko odpowiednio dobrać typ motocykla, rodzaj (trudność) terenu oraz prędkość z jaką będziesz się tam poruszał.PozdrawiamDarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwierzak Opublikowano 16 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2003 Witam DarkuBardzo dziękuję za Twoją odpowiedź.Bo właśnie zastanawiałem się nad tym czy jako pierwszy motorek nie sprawić sobie enduro?I Twój głos był jeszcze jednym do tych 'za'Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sil Opublikowano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2003 Hmmm....to teraz chyba wiem dlaczego sprzedawca mówił,że na pierwszy motocykl lepiej kupić te 50ccm Enduro (taki jaki posiadam [Derbi Senda R]) niż coś szosowego...Enduro lepsze na pierwszy motocykl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amazonka Opublikowano 30 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2003 Szczerze to tez przez glowke przelatywala mi mysl, ze fajnie by miec enduro zeby troszke podszkolic panowanie nad motocyklem.. pozatym ewentulne gleby nie sa az tak bardzo szkodliwe dla sprzeta jak przy szosowym motocyklu. Moze teraz troszke odbiegne od tematu, ale kiedys przegladalam starsza gazetke, chyba "Motocykl" i tam przy nauce jazdy (kursie na prawko) byly pokazane cwiczenia, ktore pomagaja "wyczuc" motocykl i nad nim zapanowac, jak jazda bez trzymania kierownicy, stanie jedna noga na stopce z druga przeniesiona przed lub za ta noge, stanie na stopkach i rece w bok i kilka innych i wtedy to mnie troszke zdziwilo, ze niby na kursach mieli by uczyc czegos takiego, bo jak ktos ma pierwszy raz stycznosc z motocyklem to tak trzyma kurczowo kierownice ze ani mu w glowie ja puscic nie mowiac o reszcie :lol: Ale ogolnie wdaje mi sie, ze przydatne sa takie banalne dla niektorych juz dluzej jezdzacych cwiczenia..Ja sama np. nie wiem jak sie zachowac kiedy jade po okolo 10 cm piasku, mam z tym pewne problemy zwlaszcza ze motocykl wtedy srednio chce mnie sluchac (tzn. jak probuje nogi trzymac na stopkach),ale teraz to juz zupelnie odbieglam od tematu, aczkolwiek jakby ktos mial jakies rady to slucham :banghead: Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saszka Opublikowano 30 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2003 Najlepszym sposobem na opanowanie motocykla i wyrobienie odpowiednich odruchów jest próba slalomu. Przejazd pomiędzy kilkoma znacznikami rozstawionymi (na początek) w jednakowej odległość, z różnymi prędkościami (od b wolnej do prawie max. możliwej). Następnie zmienić rozstaw znaczników i w kółko to samo, do znudzenia. :namoto: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bunkierman Opublikowano 2 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2004 [shadow=green:edcd568a89]Z tymi badanianiami dynamiki jazdy ?? [/shadow:edcd568a89][shadow=333690][/shadow][glow=red:edcd568a89][/glow:edcd568a89] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 2 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2004 Będąc na zlocie gadałem z Młodym, (pozdro dla niego). Młody jest doświadczonym motocyklistą (przynajmniej tak mówił). Najciekawsze co mi powiedział to to że aby być dobrym kierowcą najlepiej zakupić mocnego crossa 125 nauczyć się na nim wszystkiego, od jazdy na wprost po jazdę "na kole". Podobno wtedy nawe R1 niastraszna. Co sądzicie o tym??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 5 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2004 JanuszCandidate Dołączył: 04 Paź 2002Posty: 287Skąd: Podkrakowska WioskaStatus: Online! Wysłany: Czw Lip 31, 2003 9:23 pm -------------------------------------------------------------------------------- Tak jak najwazniejszym elementem dobrej jazdy motocyklem jest poziom umiejetnosci jezdzca a nie maszyna to z kolei najwazniejszym i najlepszym sposobem podniesienia swych umiejetnosci jest jazda w terenie. JanuszCandidate Dołączył: 04 Paź 2002Posty: 287Skąd: Podkrakowska WioskaStatus: Online! Wysłany: Czw Lip 31, 2003 9:29 pm -------------------------------------------------------------------------------- Chyba z 90% elity zawodnikow swiata zaczynalo od terenu i do dzis go uzywa jako najlepszego narzedzia nauki. Ja nawet powiem ze trudno sobie wyobrazic jak moznaby opanowac wiele elementow techniki jazdy na torze (i na ulicy tez) bez rozpoczecia ich nauki w terenie. _________________ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.