Skocz do zawartości

JAK DOCIERAĆ NOWY MOTOR


pawel7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

okej a co z tymi przerwami podczas spalania , tak jak pisałem wcześniej zrobiłem koło kilometr na wysokich obrotach , odkręciłem trochę gazu i usłyszałem dziwne pojedyńcze strzały wydobywające się z tłumika , te dzwięki poprzedzały późniejsze przerwy pracy silnika , tak jakby chwilowo silnik nie pracował / nie przepalał benzy , są to okolo sekundowe przerwy ? Dodam , że te same strzały pojawiają się też na biegu jałowym podczas wrzucania na wysokie obroty . Czy to też nie ma związku z docieraniem silnika ?

Edytowane przez Dejvidi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko , że mechanik utwierdza mnie w tym iż wszystko się zmieni po okresie docierania motocykla , na co szczerze patrze z przymrużeniem oka , bo co mają skoki napięcia do docierania motocykla ? Wydaje mi się , że wszystkiemu winna jest elektryka , chińczyk czyli jak nie urok to sraczka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ostatnie sie zgadza w 100%.

Wczoraj zakladalem chinska kopie kierunkowskazu do mego starego japonskiego motocykla.

Oprawka zarowki byla tak duza ze zarowka latala w srodku.

Bylem zmuszony przelozyc caly japonski srodek kierunkowskazu do chinskiej obudowy.

Potem okazalo sie ze chinskie szkielko nie ma uszczelki, wiec probowalem przelozyc stare japonskie,

ale tez sie nie miescilo z uszczelka, w koncu zalozylem je bez uszczelki bo lepiej pasowalo niz nowe chinskie.

Podobne problemy w instalacji elektrycznej motocykla moga powodowac cuda ktore obserwujesz.

( np zle zrobione i za luzne zlaczki instalacji ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomału się godzę z myślą , że lepiej będzie wykorzystywać go w naturalnych warunkach , czyli offroad , poczekam do końca okresu docierania i zwrócę go lasu , motocykl fajny i wygląda naprawdę profesjonalnie , ale chyba będę kolejną osobą ,która przestrzega przed tego typu wynalazkami. W sumie mogłem mieć yamaszke poprzez koszta jakie poniosłem aby te cudeńko jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odkopię ten temat. Czy ma sens wymiana oleju po ok. 50km, później ok. 500km (mineralny) ale bez wymiany filtra oleju? Czy fabryczny filtr "da radę" do 1000km (pierwszy przegląd)? Czy to całkiem bez sensu i koniecznie trzeba by zmienić filtr oleju za każdym razem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to ja mam coś do dodania. Ostatni raz jak sprawdzałem swoje zapiski z serwisu to wyszło mi, że mój silnik po docieraniu na ostro wypalił około 200ml oleju przez prawie 5000km. Wcześniej był w stanie wypić do 1L/1000km ale dwa warunki zmieniły się. 1. Nie pracowałem na motocyklu 2. Wtedy miałem uszczelniacze zaworowe athena a teraz OEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam znalazłem w internecie nowe docieranie czy to naprawdę może działać?

Wklejam teXt :

zanim pójdziesz do salonu na wykład o docieraniu nowego silnika, poczytaj sobie stronkę MotoMan'a, gość zajmuje się serwisem i tuningiem motocykli wyczynowych więc to nie są jakieś teoretyczne wywody.

 

W wielkim skrócie, jego metoda docierania, to zupełnie na odwrót niż zalecenia producentów.

 

W dużym skrócie:

 

Pierwsze 30km jest najważniejsze!!!, To musi być ostra jazda!

chodzi o to aby silnik kręcić na różnych obrotach, przyspieszać i hamować silnikiem, i tak kilka cykli. Silnik musi być pod obciążeniem , więc nie można poprostu na postoju go żyłować, musi jechać, albo najlepiej na hamowni.

Po tych 30km zlać olej i nalać nowego Mineralnego!

 

Na mineralnym jeździć przez następne 2500km, oczywiście go wymieniać, np. co 500km. W tym okresie docierania należy pamiętać aby unikać jazdy monotonnej ze stałą prędkością. Zresztą to nawet jest napisane w instrukcji. Ale nie trzeba już tak dawać w rurę jak podczas tych pierwszych 30km.

 

Po okresie docierania, można już zrezygnować z minerała i lać jakiś inny olej np. półsyntetyk albo syntetyk, co kto lubi.

 

Ten sposób jest używany przy docieraniu motocykli sportowych, pooglądajcie sobie zdjęcia tłoków, jakie są czyściutkie , właśnie dzięki dobremu uszczelnieniu podczas docierania.

A te silniki docierane tradycyjną metodą są zasyfione spalonym olejem. To dlatego że honowana warstwa cylindra starła się zanim pierścienie zdążyły się ułożyć w cylindrze. Przez co taki silnik już nie będzie szczelny, nawet gdyby później też byłby ostro jeżdzony. Trzeba by było ponowne honować cylinder i założyć nowe pierścienie.

 

Więc dlaczego producenci nie zalecają takiego sposobu?

Bo tak jest dla nich bezpieczniej, przecież ile by było wypadków gdyby w instrukcji jakiegoś superbike'a było napisane aby w okresie docierania jeździć do oporu. Tymbardziej że obecne maszyny przekraczają setkę już na jedynce. Co innego na torze wyścigowym.

Ale tu nie chodzi o uzyskiwanie dużych prędkości, tylko aby przekręcić silnik przez cały zakres obrotów, równie dobrze można to robić na niskich biegach: 2-ka... ruraaa.....3-ka rurrrrrrraaaaa.... i hamowanie silnikie, redukcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam znalazłem w internecie nowe docieranie czy to naprawdę może działać?

Wklejam teXt :

zanim pójdziesz do salonu na wykład o docieraniu nowego silnika, poczytaj sobie stronkę MotoMan'a, gość zajmuje się serwisem i tuningiem motocykli wyczynowych więc to nie są jakieś teoretyczne wywody.

...

Idź do pierwszej strony i czytaj...czytaj i czytaj...bo nic "nowego" nie znalazłeś.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...