Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

hej...tez sie strasznie jaram na monstera.. tez na moje pierwsze moto..pozwole sobie wkleic kilka wypowiedzi na temat monstera z internetu (mam nadzieje ze autorzy nie beda mieli nic przeciwko) moze akurat uzupelnia niektore wypowiedzi ktore sie pojawily i przekonaja kogos jeszcze bardzie do tego moto... bede wdzieczny za komentarz..szczegolnie do fragmentu z ukladem dosmotronicznym

 

trzeba lubić jeździć Vką.. jazda nią wiąże się z mankamentami typu: krótsze biegi co wymaga częstszego operowania dźwignią zmiany biegów, przeokropne wibracje w jakie wpada taki motocykl a do tego twarde zawieszenie dodatkowo zmniejsza komfort jazdy po naszych drogach :P.. ale są też zalety takie jak dobre predyspozycje do szybkich winkli dzięki wąskiemu silnikowi czy niepowtarzalny dźwięk..  

 

generalnie fajne moto tylko tak jak napisałem trzeba je polubić takie jakim jest :P

ilekroc widzialem a raczej slyszalem Ducata, to...cos mu w sercu stukalo:/ czesto w kilkuletnich maszynach slychac jakies dziwne dzwieki. Nie, to nie urok tych maszyn. Po prostu cos jest nie halo. nie mniej jednak to chyba tak jak z Alfa Romeo - kazdy wie, ze sie sypia, a sprzedaz tych maszyn pozostaje niezmieniona:) Respect dla Ducatow mimo wszystko.  

 

odpowiedz: A może to był ich naturalny odgłos suchego sprzęgła? Zwłaszcza, że niektórzy fani tego dźwięku zakładają ażurowe obudowy i charakterystyczne dzwoneinie rozbiega się po okolicy, kiedy sprzęgło nie jest załączone.

ciekawostką w Ducati jest zastosowanie układu desmotronicznego, chodzi o zupełnie inne rozwiązanie przy zaworach. W innych motocyklach stosuje się zawory bezwładnościowe, zamykane za pomocą sprężyny, które w pewnym momencie trafiają na granice obrotów (czerwoen obroty), kiedy nie są w stanie się zamknąć przed zapłonem...  

w Ducati tego nie ma ponieważ poprowadzona jest druga krzywka od wałka rozrządu, która zamyka zawór, nawet przy wysokich obrotach, przed zapłonem...  

takie rozwiązanie sprawia, że silniki te są odoporniejsze i kiedy kupujesz używaną maszynę ryzyko, że ktoś ją zażynał na maksa jest mniej groźne, bo silniki są w stanie to przetrzymać....  

wiąże się to z dodatkowymi działaniami w serwisie, gdzie co jakiś czas trzeba kontolować działanie całego układu....i niestety mało kto się na tym zna poza serwisami ducati, więc jest to dodatkowy koszt i nie do załatwienia u "pana Staszka w garażu"  

zastosowanie V i układu desmotronicznego daje bardzo ciekawy dźwięk...  

jeźeli coś w silniku stuka, możliwe, że któryś z elementów w układzie się poluzował....  

ogólnie maszyna ciekawsza niż Fazer, może nie ma tych osiągów, ale mniej straci na wartości niż Fazer

 

Mysle ze Ducati w Polsce nie jest tak cenione. Prawdopodobnie z powodu wiekszego sentymentu Polaków do jakosci niz do brzmienia silnika i ekstrawaganckiej marki.  

Niestety moj kolega mial 2 egzemplarze Ducati i w obu przypadkach w okresie gwarancji wystapily powazne awarie ktore nie powinny sie wydarzyc, dlatego w koncu zdecydowal si ena japońca, zeby w koncu troszke pojezdzic.To chyba moto dla milosnikow marki raczej, ktorym nie straszne awarie.  

Jesli juz Vka to japońska! Np VFR lub SVka!

Osobiście nie miałem do czynienia z tą marką ale słyszałem porównanie do ferrari: Po pierwsze dla koneserów po drugie dobre ale krótkie.... po trzecie sypie sie jak ferrari... Włoski złom... Ale co z tego obie marki maja dusze i są kultowe po prostu trzeba je kochać... :)

to jest problem ze duzo opini o awaryjnosci ducati wychodzi od ludzi ktorzy nigdy nie byli posiadaczami tego moto.... ale podobno w kazdej plotce jest troche prawdy

 

z czesciami zamiennymi jest ciezko taze z powodu ceny.

z czesciami slyszalem ze wrecz ogolnej opini sa nawet tansze od japoncow...chyba nawet bylo napisane w art. Dominika Szymanskiego

 

monsterem 600 dark zrobiłem ok 700km, naprawdę przyjemna maszynka jak na pierwsze moto. Dzwięk, wygląd... piękność. Potem na tym modelu jeździła moja znajoma przez 2-3 sezony i nic z nim nie było. Super się nim jeździ po mieście, lecz w dalszą trasę wybrałbym inny motocykl (ja zrobiłem drogę z wawy do leszna) nie jest to turystyk, tym bardziej, jeśli chcesz jeździć w 2 osoby.

 

no nie......  

i znowu wszyscy twierdzą, że Włosi się do niczego nie nadają.....a to nie prawda.....cholera...  

 

Ducati jest super...i świetnie się nim jeździ...  

a to, że są bardzij zaawansowane technologicznie to wcale nie znaczy, że się sypią tylko potrzebują fachowca podczas przeglądu...co daje gwarancję, że nic się w warsztacie nie stanie złego....  

 

a różnica między Włoską i Japońską motoryzacją polega na tym, że jopońce są wyżyłowane za pomocą elektroniki, zaś włoskie maszyny używają niezwykłych rozwiązań mechanicznych w silnikach by zwiększyć moc...(TS u Alfa Romeo, układ desmotorniczny w Ducatii)  

 

[i w ogóle nowe niemieckie auta sypią się częściej niż włoskie ;P]

Tu sie podepnę. Ja mam Dukata i nie narzekam. Ma wspaniała gadułe, prowadzi sie rewelacyjnie i nie zamieniłbym sie na żadnego japońskiego "pokemona". Z awaryjnościa Ducati jest tak: każdy słyszał ze sie sypie i ogólnie wszyscy sa znawcami marki, ale jeśli zapytać takiego typa, skąd to wie i czy latał kiedyś na Dukacie słyszymy odpowiedz -NIE. Denerwuja mnie tacy "eksperci". Piec z Montera jest modyfikacja silnika serii Pantah a to dobra i sprawdzona konstrukcja (sa do dzisiaj produkowane w Monsterze). Jesli jestes laikiem mechanicznym nie kupuj, masz pojecie o grzebaniu w moto-polecam!!Mowie to na podstawie swojego moto, bo nowymi Dukatami nie latałem.To tyle. Pzdr
z moichg znajomych jezdzilo na ducati okolo 7 czy 8 osob i wszyscy predzej czy pozniej narzekali  

 

odp:no bo wszyscy woleli R od V;P

 

odp:narzekali na awaryjnosc!

 

czesc z tych wypowiedzi potwierdza uwagi z forum... czesc je obala...

osobiscie dalej waham sie miedzy yamaha fzs fazer 600 a ducati monster 600 ew 620. ten pierwszy wydaje mi sie za mocny na pierwsze moto chodz nie spotkalem sie z wiekszymi zastrzezeniami co do tego modelu. ludzie wrecz zachwalali mocny silnik i bardzo dobre osiagi w swojej klasie.

ducati mnie urzeklo stylistycznie, ale opinie sa skrajnie pozytywne lub skranie niegatywne..... co daje do myslenia i wstrzymuje przed zakupem. na chwile obecna jestem na etapie odkladania pieniedzy na moto wiec mam jeszcze czas do zastanowienia... licze na wasze komentarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jako, że niby zbliza sie wiosna mam pytanie dotyczace serwisow ducati w Polsce, z tego co sie orientuje autoryzowanego raczej nie ma... Jesli cos wiecie to prosze o odpwiedzi, szczegolnie interesuja mnie te na dolnym slasku (okolice Wroclawia i Walbrzycha).

Pozdrawiam

 

[ Dopisane: 14-03-2006, 09:28 ]

Witam, mam pytanie dotyczace serwisow ducati w Polsce, z tego co sie orientuje autoryzowanego raczej nie ma... Jesli cos wiecie to prosze o odpwiedzi, szczegolnie interesuja mnie te na dolnym slasku (okolice Wroclawia i Walbrzycha).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mieszkam w dość dużym mieście (okolice Gdańska) a też mam problem z autoryzowanym serwisem. Poprzedni który był u Grobla był do dupy, teraz nie ma w ogóle i mam problem nawet z filtrem powietrza bo klasa czy larsson nie mają w swojej ofercie. Ogólnie powiem tylko, że ciężko mają w Polsce posiadacze Ducati. Wsparcie ze strony firmy jest zerowe. Na części których nie można dostać u nas czeka się bardzo długo (chyba statkiem płyną z Włoch i to jakąś okrężną drogą). Teraz będę wymieniał paski rozrządu i zastanawiam się jak i gdzie to zrobić. Czy u zwykłego mechanika, który pierwszy raz będzie miał do czynienia z tego typu rozrządem czy jechać setki kilometrów i szukać autoryzowanych serwisów...

 

Tak poza tym to na sam motocykl nie mogę narzekać bo prowadzi się zajebiście, ładnie brzmi i wygląda. Teraz tylko mi mocy brakuje dlatego chcę zmienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Ja mieszkam w dość dużym mieście (okolice Gdańska) a też mam problem z autoryzowanym serwisem. Poprzedni który był u Grobla był do dupy, teraz nie ma w ogóle i mam problem nawet z filtrem powietrza bo klasa czy larsson nie mają w swojej ofercie. Ogólnie powiem tylko, że ciężko mają w Polsce posiadacze Ducati. Wsparcie ze strony firmy jest zerowe. Na części których nie można dostać u nas czeka się bardzo długo (chyba statkiem płyną z Włoch i to jakąś okrężną drogą). Teraz będę wymieniał paski rozrządu i zastanawiam się jak i gdzie to zrobić. Czy u zwykłego mechanika, który pierwszy raz będzie miał do czynienia z tego typu rozrządem czy jechać setki kilometrów i szukać autoryzowanych serwisów...

 

Ano to jest problem w każdym mieście w Polsce niestety :)

W Poznaniu jest dość pręznie działający Motorex, niemniej i tak trzeba czekać i czekać na częsci.

Co do mechanika, to z serwisem Ducati jest trochę tak jak z dentystą - najlepiej mieć jednego i przez całe życie. Mi się takiego udało znaleźć i serwisuje mi Dukę od początku jak ją mam. Zeby było śmieszniej prtacuje w konkurencyjnym do mojego warsztacie, co jednak ani jemu, ani mi nie przeszkadza ;)

Samemu w Dukacie można zrobić podstawowwe sprawy - paski i zawory zostawiłbym specjaliście. Chociaż muszę przyznać, że chłopaki ode mnie z HRG szybko opanowali regulację zaworów w Duce i w ob, sezonie raz dwa mi w Monsterze zrobili.

Poza tymi szczegółami Dukat taki sam motocykl. jak każdy inny...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche smutne jest to, ze firma ktora szczyci sie dluga tradycja i renoma na roznych rynkach zupelnie olewa Nas, potencjalnych klientow. :/ Moze to bardzio ochlodzic chec nabyca motocykla tej marki.

PS.Tu apel do kogos kto chce otworzyc warsztat- polecam Duke, bo nie ma takowego w naszym pieknym wiosennym kraju, wiec konkurencji brak!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pytanko male..nie orientujecie sie gdzie mozna dostac dodatkowy spojler plug jak kolwiek to zwa pod silnik. Taki kawal plastki montowany na spodzie motoru. Widzialem kilka egzemplarzy monstera z takim bonusem i bardzo ciekawie to wygladalo - nawet lepiej jak w orginale.

Ogolnie to byl bym wdzieczny za info odnosnie takich plugow. Przymierzam sie do zakupu moto (monster, fazer, SV650s) i w kazdym z nich jest mozliwosc zamontowanie tego co zdecydowanie nadalo by motorowi lepszego wygladu - przynajmniej jak dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ja coś takiego kupiłem do Monstera u chłopaków z Toxic Composites z Kalisza, Ogłaszają się na allegro. Koszt bodajże 150 zł (cena oryginału ok.1500 zł).

pzdr

 

http://www.bikepics.com/pictures/401210/

http://www.bikepics.com/pictures/429506/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=122296873

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M255221

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M222178

 

 

Najbardziej to mi się 2 podoba :)

Ale mało troche tego na allegro, gdzie jeszcze można znaleśc oferty sprzedaży moto DUCATI ???

 

Z góry dzięki za wypowiedzi :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Widzę, że bierzesz pod uwagę również model ST.

Ja sprzedaję motocykl z 2001 roku.

Kupiłem go w salonie w Polsce i tam serwisowałem (cały czas)

Obecnie ma przejechane 28 tys.

 

Jak będziesz zainteresowany - pytaj - podam więcej szczegółów.

 

Pozdrawiam,

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej to mi się 2 podoba :)

Ale mało troche tego na allegro, gdzie jeszcze można znaleśc oferty sprzedaży moto DUCATI ???

 

 

Mało, bo Ducati nie występuje zbyt licznie w polskiej przyrodzie. Na allegro + otomoto i tak jest najwięcej ofert.

Z pewnością jest jakiś klub miłośników tej marki z własnym Forum na którym pewnie będzie dział "giełda", ale przeglądając fora poświęcone konkretnym markom i modelom to różnie z tym bywa.

Co do nr drugiego to rzeczywiście jest prześliczny - jeszcze w tym kolorze.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...