Skocz do zawartości

Yamaha MT 01 ( MT01, MT-01 )


Rekomendowane odpowiedzi

Co do rozmiaru opon na tył ,jakie macie założone ?

Założyłem 190/60/17 wydłużyła się długosc biegów i chyba troszkę osłabł .Opona torowa marki nie pamiętam ,a nie chce mi się lecieć do garażu sprawdzić ;) przykleja się do jezdni, w winkle mozna pewnie wchodzić .

Generalnie przed zmianą jezdziłem na Dunlop Sportmax D207 190/50/17

(środek twardy boki miękkie).Nie polecam non top koło mieliło w chłodne dni lub po deszczu, masakra .

 

Mam bardzo złe wspomnienia związane z oponami Dunlopa. Z moich doświadczeń wynika, że one "działają" czyli mają odpowiednią miękkość a co za tym idzie przyczepność do roku czasu. Już w następnym sezonie robią się twarde, a jak widzę w moto opony Dunlopa 3 letnie to od razu zachęcam do ich zmiany (a jeśli moje moto - to od razu zmieniam). Na jednych takich oponach ślizgnąłem się poprzednim motocyklem na kostce kamiennej w czasie lekkiej, porannej mgły. Przyhamowałem przodem i nie było szansy na ratunek. Jak potem się przyjrzałem oponom to były twarde jak drewno - miały 3.5 roku.

 

Co do kwesti Twoich odczuć po zmianie opon to mam dwa spostrzeżenia:

1. pisałeś, że poprzednio koło często ci mieliło, może po zmianie opon - skoro tego zjawiska już nie ma - masz odczucie, że jest słabszy bo nie mieli oponą ...?

2. zmiana obwodu opony to (wg moich wyliczeń, mam nadzieję, że poprawnych :) ) wynosi około 12 cm. Poprzednio miałeś 195 cm obwodu a teraz około 207 cm. To zwiększa prędkość (przy jednym obrocie koła pokonujesz większą odległość) ale zmniejsza odczuwanie mocy.

 

Poprawcie mnie jeśli się mylę w swych wyliczeniach.

Edytowane przez RaKu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może przyzwyczaiłem się do notorycznego mielenia koła ,teraz gdy go nie ma... :)

Opcja 2 jest bardzo prawdopodobna ,być może zwiększony obwód koła zmiejsza odczuwanie mocy.., prędkość na poszczególnych biegach wzrosła .Zastanawiam się czy prędkościomierz oszukuje ? Ale chyba nie ma nic wspólnego ,to nie jest Komarek czy WSK :D

 

P.s potrzebuję serwisówkę ,jeżeli ktoś posiada proszę na maila [email protected] .Dzięki .

Edytowane przez DRIFF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może przyzwyczaiłem się do notorycznego mielenia koła ,teraz gdy go nie ma... :)

Opcja 2 jest bardzo prawdopodobna ,być może zwiększony obwód koła zmiejsza odczuwanie mocy.., prędkość na poszczególnych biegach wzrosła .Zastanawiam się czy prędkościomierz oszukuje ? Ale chyba nie ma nic wspólnego ,to nie jest Komarek czy WSK :D

 

P.s potrzebuję serwisówkę ,jeżeli ktoś posiada proszę na maila [email protected] .Dzięki .

 

Prędkościomierz oszukuje z powodu rozmiaru opony. Prędkość mierzona jest na podstawie prędkości obrotowej skrzyni biegów, dawniej na podstawie prędkości obrotowej koła. Ale w obu tych przypadkach rozmiar opony ma znaczenie, bo tak jak pisałem poprzednio: zwiększyła się "długość" opony.

 

Fajnie to widać w samochodzie. W moim przypadku mam inne koła zimowe i letnie. Różnią się średnicą felgi a co za tym idzie również rozmiarem opony. Wykorzystując GPS widzę różnicę jaką mam "latem" i "zimą" miedzy wskazaniami licznika a prędkością rzeczywistą (wskazywaną przez GPS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy, ostatnio założyłem na tym forum ten temat http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/154749-wygodny-i-nowoczesny-motocykl/ ponieważ poszukuję motocykla. Na początku miał to być wygodny, uniwersalny motocykl dla faceta o wadze 90kg i wzroście 185cm. Motocykl używany przeważnie w lekkich trasach ale czasem także w dalekich wycieczkach raczej nie autostradowych oraz czasami z plecaczkiem. Chciałbym Was, użytkowników Yamahy MT-01 zapytać czy można ją w rozsądny sposób uturystycznić. Jestem ciekawy czy motocykl nadaje się w trasy, jakiego rzędu spalania średniego należy się spodziewać, czy plecaczek to wytrzyma itd. interesuje mnie wszystko co związane z wygodą podróżowania na tym motocyklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy, ostatnio założyłem na tym forum ten temat http://forum.motocyk...zesny-motocykl/ ponieważ poszukuję motocykla. Na początku miał to być wygodny, uniwersalny motocykl dla faceta o wadze 90kg i wzroście 185cm. Motocykl używany przeważnie w lekkich trasach ale czasem także w dalekich wycieczkach raczej nie autostradowych oraz czasami z plecaczkiem. Chciałbym Was, użytkowników Yamahy MT-01 zapytać czy można ją w rozsądny sposób uturystycznić. Jestem ciekawy czy motocykl nadaje się w trasy, jakiego rzędu spalania średniego należy się spodziewać, czy plecaczek to wytrzyma itd. interesuje mnie wszystko co związane z wygodą podróżowania na tym motocyklu.

Podstawową wadą MT( w przydatności do turystyki) jest mały zbiornik paliwa , najwięcej zrobiłem 200 km. na zbiorniku a potem pchałem przez następne trzy do orlenu ( i tu chcę podziękować motocykliście który podarował mi 1,5 litra paliwa na trasie z Kielc do Wa-wy .Wielkie dzięki )

Do dłuższej turystyki przydało by się obniżyć podnóżki pasażera , zamontować szybe ( poprawia komfort ale zwiększa szum i trzeba stosować stopery)

Przyznam się że mój najdłuższy przebieg dzienny to 640 km z kilkoma przerwami - bez większego zmęczenia ( plecaczek mógłby ciężko znieść taki przebieg)

Edytowane przez edi73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli już dwie pierwsze rzeczy się nasuwają czyli obniżenie podnóżków pasażera oraz pokombinowanie z uchwytami, jest kilka patentów na rynku z tego co widzę. A co z siedzeniem, jest wygodne czy trzeba się liczyć z obszyciem i wkładkami żelowymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli już dwie pierwsze rzeczy się nasuwają czyli obniżenie podnóżków pasażera oraz pokombinowanie z uchwytami, jest kilka patentów na rynku z tego co widzę. A co z siedzeniem, jest wygodne czy trzeba się liczyć z obszyciem i wkładkami żelowymi?

Siedzenie w skali od 1 do 10

przód 9 , tył 4

oczywiście są to tylko moje odczucia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uturystycznienia - zrobiłem to ze swoim MT, szyba + kufer + uchwyty dla plecaczka, po kilku jazdach nawet z uchwytami i oparciem plecak odmówił współpracy ze względu na podnóżki.

Tak jak kolega wspomniał wcześniej wadą turystyczną MT jest cholernie mały zbiornik paliwa (też już doświadczyłem pchania do stacji:)

Niemniej zamierzam w tym sezonie póścić się w trasę po kałkazie, po powrocie będę mógł powiedzieć coś więcej nt tego jak się sprawdził (będę miał porównanie ponieważ w ubiegłym sezonie podobną trasę przejechałem tigerem)

Pozdrawiam

 

Siedzenie w skali od 1 do 10

przód 9 , tył 4

oczywiście są to tylko moje odczucia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uturystycznienia - zrobiłem to ze swoim MT, szyba + kufer + uchwyty dla plecaczka, po kilku jazdach nawet z uchwytami i oparciem plecak odmówił współpracy ze względu na podnóżki.

Tak jak kolega wspomniał wcześniej wadą turystyczną MT jest cholernie mały zbiornik paliwa (też już doświadczyłem pchania do stacji:)

Niemniej zamierzam w tym sezonie póścić się w trasę po kałkazie, po powrocie będę mógł powiedzieć coś więcej nt tego jak się sprawdził (będę miał porównanie ponieważ w ubiegłym sezonie podobną trasę przejechałem tigerem)

Pozdrawiam

 

Ja MT-ekiem zrobiłem już 3 turystyczne wyjazdy. Długość poszczególnych to 3800, 2200, 2700 km. Opis pierwszego wyjazdu i moich spostrzeżeń dotyczących MT jako turystyka znajdziesz w tym wątku na podstronie 23.

Te moje wojaże były po Europie, wiec nie spotkała mnie przykrość z brakiem paliwa. Po prostu trza pamiętać, że jak zbliżamy się do 180 km to szukamy stacji paliw.

Moim zdaniem - dla jednej osoby - jest to całkiem dobry sprzęt również do turystyki. No i rzeczywiście tylne podnóżki służą pasażerowi jedynie do dojechania do najbliższej knajpy.

Edytowane przez RaKu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy istnieją jakieś zestawy obniżające podnóżki pasażera czy raczej trzeba myśleć na własną rękę i bawić się w wynalazcę? Nie planuję wypraw w mniej cywilizowane okolice aniżeli nasz kraj ;-)

Edytowane przez emerlu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy istnieją jakieś zestawy obniżające podnóżki pasażera czy raczej trzeba myśleć na własną rękę i bawić się w wynalazcę? Nie planuję wypraw w mniej cywilizowane okolice aniżeli nasz kraj ;-)

Jest zestaw , sklada się z tulejek i dłuższych śrub . Niestety obniża o kilka cm., troszkę za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy istnieją jakieś zestawy obniżające podnóżki pasażera czy raczej trzeba myśleć na własną rękę i bawić się w wynalazcę? Nie planuję wypraw w mniej cywilizowane okolice aniżeli nasz kraj ;-)

 

Widziałem gdzieś - na jakims forum - opis i wymiary dorabianych elementów obniżających tylne podnóżki. Musisz poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...