Skocz do zawartości

Tłok i kompresja w Hondzie NSR 125


Mac89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam parę pytań do fachowców :D

 

1. Zmierzona w mojej NSRce ( 125ccm 1991r) kompresja wynosiła 2500km temu 8,4 atm. Panowie z serwisu (nie Hondy) stwierdzili, że powinno być chociaż 10 i czeka mnie wymiana tłoka.

Czy to prawda? Jaka powinna być prawidłowa kompresja w NSRce?

 

2. Tłok wraz z cylindrem był u mnie wymieniany jakieś 15 000 km temu, czy to już czas aby wymienić tłok? Spotkałem się z opinią, że należy go zmienić właśnie po 15k km, ale też z drugą, że należy tego dokonać po 25k km. W związku z tym zastanawiam się czy zimą brać się za wymienianie tłoka na nowy, czy jeszcze nie ma takiej potrzeby?

 

Z góry dzięki za pomoc! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ciśnienie sprężania w katalogu wynosi 11 więc 10 powinno być przynajmniej - dobrze Ci powiedzieli :roll:

2. ja z kolei słyszałem, że po 20 000 :) nie ma konkretnej ilości km, tylko przybliżona, zależy jak kto i na czym (jaka benzyna i olej) jeździ.

 

[edit] 1. dane na podstawie katalogu świata motocykli z...2000 roku, wydaje mi się, że silniki były takie same, ale mogły przechodzić modyfikacje... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka kompresja napewno kwalifikuje tłok do wymiany :D

W Simsonie dobra kompresja to 8atmosfer. Nsr bez 10 nie bedzie fajnie latać!

Tłok to spory wydatek ale lepiej zmienić go za wczasu niż puxniej bawić sie z całym silnikiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EnduroMax: właśnie wychodze z założenia, że lepiej wymienić tłok na czas, niż potem mieć na głowie jeszcze cylinder itd. - dlatego pytam ;)

 

 

Kil|vov: tak, tylko dla NSR :flesje: A pytam właściwie z ciekawości, staram się czytać o NSRce jak najwięcej 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KATALOG MOTOCYKLE ŚWIATA 2000 **świat motocykli poleca**

 

Honda NSR 125 F/R (NSR 125R ma w danych wszystko takie samo, różnica jest taka, że 125 F/R rok produkcji - '94-'98 a 125R '94-'04)

 

pojemność/ liczba cyl. 125/1

średnica cyl/skok tłoka w mm 54/54,5

minimalna liczba oktanowa 91

benzyna bezołowiowa tak

ciśnienie sprężania bar 11

świece zapłonowe (wg NGK) BR 9ECS

przerwa na świecy w mm 0,7-0,8

wolne obroty (minimum) 1400

położenie wyjściowe śruby składu mieszanki (ilość obr. wkręcenia) 2,5

poziom pływaka w mm 24

olej w skrzyni biegów 10W/40

pojemność skrzyni w l 0,7

pojemność rury w cm3 319

ciśnienie w kołach - przód solo/z pasażerem 2,0/2,0

ciś w kołach tył - solo/z pasażerem 2,2/2,2

moc (kW/KM) przy obr/min 19/28 - 10 000

moment obr. przy obr 15 - 8000

stopień sprężania 7

rodzaj/liczba zaworów na cyl. membrana

rama otwarta, boczna, aluminiowa

skok zawieszenia przód/tył 118/125

opona przednia 100/80-17

opona tylna 130/70-17

odległość pomiędzy osiami 1345

wysokość siodełka mm 790

masa motocykla w kg 132

zbiornik paliwa l 13

v max 140 (ale jak wiemy jest to prędkość względna :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...