turadek Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 Na stronie http://www.scigacz.pl/Przedni,hamulec,930.html napisano, co nalezy robic jesli zablokujemy tylne kolo podczas hamowania. Wg opisu, "Jeżeli motocykl stanie bokiem do kierunku jazdy, to opcje są trzy:1. puszczamy tylny hamulec i motocykl się uspokaja, 2. jest za późno i kładziemy się na boku ("szlif"), [???!!!]3. tylne koło motocykla odzyskuje przyczepność, gdy jest ustawione bokiem do dotychczasowego kierunku jazdy, a my, kontynuując ruch w dotychczasowym kierunku, wykonujemy salto w bok [ooops!]" Na stronce "http://www.erkom.pl/piotrgpx/tips/tip001.htm" czytam natomiast 'najlepszą decyzją, którą może podjąć kierowca jest NIE PUSZCZANIE tylnego hamulca jeśli jest zablokowany aby uniknąć highside'. Srednio jest to zgodne z punktem pierwszym powyzej. Do tej pory nie mialem takiej ekstremalnej sytuacji (to jest moj pierwszy sezon). Wbilem sobie jednak do glowy, ze jesli sie taka przydarzy to nie puszcze tylnego hamulca.Po dzisiejszej lekturze www.scigacz.pl to juz sam nie wiem... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuzzek Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 3. tylne koło motocykla odzyskuje przyczepność' date=' gdy jest ustawione bokiem do dotychczasowego kierunku jazdy, a my, kontynuując ruch w dotychczasowym kierunku, wykonujemy salto w bok [ooops!']" raczej wysooooko w górę :arrow: highside :evil:jeżeli tylne koło mocno uciekło na bok to i tak nie mamy wielkiego wyboru: szlif albo highside Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 zalezy do jakiego stopnia to kolo ucieklo juz na bok..jesli zbyt mocno to przy puszczeniu bedzie taki wyrzut ze hoho... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 Jakiś tydzien temu miałem właśnie sytuację że zablokowałem przy hamowaniu tylne koło. Tył momentalnie uciekł w prawo, odruchowo skontrowałem kierownicą (szkoda że nikt foty nie zrobił, złożenie jak w żużlu na Virażce było :-D ) i lekko odpuściłem hamulec w momencie gdy tył moto powracał do jazdy na wprost. Obyło się bez highside'u ale co się spociłem pod kurtką to moje 8) Łatwość z jaką zablokowało się koło oraz brak highside'u zawdzięczam najprawdopodobniej jeździe po mokrym :roll: Tak więc da się wyjść obronną ręką z takiej sytuacji - czego wszystkim życzę :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 Jakiś tydzien temu miałem właśnie sytuację że zablokowałem przy hamowaniu tylne koło. Tył momentalnie uciekł w prawo :-) Kurde to ciekawe bo mialem kilka przypadków (różnie się skończyly ) ale w 8 na 10 tyl ucieka w prawo . Czy ja mam takie szczęście czy to jakaś "sila wyższa" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doktor Opublikowano 7 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 krasnal, myślęze ze wzgledu na inną geometrię nasze sprzęty mogą to lepiej znosić , ja miałem kilka sytuacji gdzie hamowałem na max obydwoma hamplami moto sie kładło i wstawało bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 7 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 ja miałem w mz przymusowe zablokowanie tylnego hamulca przy ok 100km/h (zablokowała sie skrzynia biegów)i w moim wypadku spokojnie wychamowałem do 0 bez rzadnych trudności mimo że koło latało raz na lewo raz na prawo więc z doświadczenia wiem że jeżeli już jedziemy bokiem to niewolno odpuszczać hamulca najlepiej trzymac do samego zatrzumania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 miałem ostatnio, podobna do Ciebie Krasnal, sytuacjęleciałem bokiem na luźnej nawierzchni, kontra na kierownicy i sunęłem bokiem kikanaście ładnych metrówna szczęście mnie nie wyrzuciło a gdy motocykl zwolnił prawie do zera odpuściłem hamulec jazda dalejnie wyobrażam soebie czegoś takiego na asfalcie Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 7 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 ja nie dawno mialem blokade koła, tylko że tylnie koło zablokowalo mi sie samoistnie( z powodu awarii sprzegla)! Wyszdlem bez szwanku mnie jak i motocykla... Poprostu staralem sie nie dac motocyklowi uciec na bok. Predkosc moze nie byla zbyt duza(95km/h) ale i tak mialem niezlego pietra... pozdro Cytuj Wielki powrót!http://www.bikepics.com/members/matt150/03sv1000s/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 7 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 ja miałem w mz przymusowe zablokowanie tylnego hamulca przy ok 100km/h (zablokowała sie skrzynia biegów)i w moim wypadku spokojnie wychamowałem do 0 bez rzadnych trudności mimo że koło latało raz na lewo raz na prawo więc z doświadczenia wiem że jeżeli już jedziemy bokiem to niewolno odpuszczać hamulca najlepiej trzymac do samego zatrzumania sportem nie zrobisz takiej kontry jak w mz :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stopmen Opublikowano 7 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 Kurde to ciekawe bo mialem kilka przypadków (różnie się skończyly ) ale w 8 na 10 tyl ucieka w prawo . Czy ja mam takie szczęście czy to jakaś "sila wyższa" to pewnie dlatego ze hamulec masz po prawej stronie i odruchowo jak nacisniesz prawa noga hebel to kladziesz moto na lewa strone zeby w ciezszym przypadku podeprzec sie jeszcze lewa noga ktora jest wolna...to jest tylko moja uwaga ktora zaobserwowalem w swoim przypadku.a tak poza tym to ja jak tylko czuje ze lekko tyl idzie na bok to od razu puszczam hamulec za wczasu, chyba ze robie to celowo to ciagne dluzej :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.