Skocz do zawartości

Remont czterosuwa


Rekomendowane odpowiedzi

No więc kombinuje nad kupnem jakiejś 600 ale wiadomo że kasy za dużo nie ma więc przyszedł mi do głowy pomysł kupienia jakiejś 10-letniej Suzuki DR 650 i wyremontowania tegoż sprzętu. Czy ktoś kiedyś czegoś takiego próbował? Opłaca się czy odpuścić? Pomóżcie!

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki remont tani nie będzie, 4t to już nie 2t , zawory itp. jeśli sie na tym nie znasz to moim zdaniem nie ma sie co żucać na remont DRki, no i częsci są drogie do XT600 tłok kosztuje 400zł mniemam że do DRki troche wiecej, ale na tłoku sie nie kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh kompletny kuty tlok z pierscionkami i swozniem ok 900 zl wal raczej nie padnie wiec tam nie ma co szuikac zawory wiem ze nie sa takie drogie uszczlniacze pare zl i zalezy czy walek nie bedzie zajechany ale sadze ze jezcze polata no i oczywiscie szlif do tego lancuszek rozrzadu i ewentualnie lancuszek walkow wyrownowazajacych calosc ok 2 tys cza by liczyc oczywiscie nie wsyztsko musi byc do wymiany :roll:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh kompletny kuty tlok z pierscionkami i swozniem ok 900 zl wal raczej nie padnie wiec tam nie ma co szuikac zawory wiem ze nie sa takie drogie  uszczlniacze pare zl i zalezy czy walek nie bedzie zajechany ale sadze ze jezcze polata no i oczywiscie szlif do tego lancuszek rozrzadu i ewentualnie lancuszek walkow wyrownowazajacych calosc ok 2 tys cza by liczyc oczywiscie nie wsyztsko musi byc do wymiany  :roll:

 

Łooo to nieźle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wały w 600tach jednocylindrowych są na panewkach czy na łożyskach igiełkowych?

 

na łozyskach koszt korby z lozyskiem i swozniem ok 600 zl ale wal powinien polatac ze 100.000 km wiec mala mozliwosc ze trafisz na taki :roll:

 

edit :

 

panewki ma ponoc aprila elephant czy jakos tak i gosc od ktorego kupowalem kask na moto mowi ze znajomy kupil KTM i okazalo sie ze wal na panewkach do wymiany co mnie zdziwilo ze w takim moto panewki chyba cos mu sie pomylilo :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wały w 600tach jednocylindrowych są na panewkach czy na łożyskach igiełkowych?

 

na łozyskach koszt korby z lozyskiem i swozniem ok 600 zl ale wal powinien polatac ze 100.000 km wiec mala mozliwosc ze trafisz na taki :roll:

 

edit :

 

panewki ma ponoc aprila elephant czy jakos tak i gosc od ktorego kupowalem kask na moto mowi ze znajomy kupil KTM i okazalo sie ze wal na panewkach do wymiany co mnie zdziwilo ze w takim moto panewki chyba cos mu sie pomylilo :)

 

A łożyska te są do wymiany? Bo wczoraj oglądałem DRke i wyrażnie słychać było tłukący wał :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawa silnika jasna, a zawieszenie, elektryka, napęd? :? Nawet głupie plastiki... Inna sprawa jak moto jest pogięte, bo to już hardcore! Jak masz upatrzonego to opisz go troszkę.

Troszkę cen do XT 3TB:

- akumulator - 140 zł;

- gaźnik - jeżeli chciałbyś wymienić cały to kupa kasy;

- lusterko - 100 zł x2;

- dźwignia sprzęgła i hamulca - 35 zł;

- kierunek - 85 zł;

- obrotomierz i prędkościomierz - razem ponad 700 zł;

- rura nośna przedniego amortyzatora - 600 zł;

- zbiornik - ponad 1000 zł;

- tłok, sworzeń, pierścienie - około 500 zł;

- łańcuch + zębatki - około 450 zł;

- komplet klocków (przód i tył) - 150 zł;

- tarcze sprzęgła - 190 zł;

- komplet zaworów (dwa ssące i dwa wydechowe) - ponad 300 zł;

- tarcze hamulcowe - około 650 zł;

- moduł - około 500 zł;

- świeca NGK - 16 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem taki remont w swojej XL.

Tłok - 360

Pierścienie - 180

Swożeń - 80

Łańcuch rozrządu - 250- 300

Koła - 200

Napinacz ze swożniem i sprężyną - 180

Ślizgi rozrządu - 250

Zawory - 400

Uszczelniacze zaw. - 40

Uszczelki Pokrywa zawor. , głowica , cylinder - 200

 

Ceny przybliżone bo nie pamiętam dokładnie co do grosza, żależy też czy składasz na orginalnych częściach czy zamiennikach.

Ja składałem na orginalnych oprucz łańcucha rozrządu, bo orginał kosztował 500 zł. a DID coś koło tego co podałem.

Cylinder dałem na pomiar do warsztatu, znikome zużycie więc szlifu nie robiłem.

Cały remont wykonałem sam więc odeszły koszta robocizny, myślę że w warsztacie za wymianę tego wszystkiego to z 1000 by krzyczeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja sie zakochałem przyznam w DRce 650 R w wersji Dakar :) Interesuje się konkretnie tym moto. Nadal mi nie odpowiedzieliście na pytanie - czy wał można jakoś zregenerować/wymienić łożyska czy coś? Jak ze zużyciem skrzyń biegów w tych sprzętach? Będzie hardcorowo bo rodzice nie zgodzili się na żaden zakup przed maturką, więc będe musiał kase pozbierać sam i kupic bez ich wiedzy :roll: 18-nastka w grudniu wiec kaski troche wskoczy i myśle że po sprzedaży DT będe mógł w kwietniu nabyć jakiegoś jednocylindrowca do remontu.

 

Będę wdzięczny za opinie i rady :) Za wybicie mi tego poronionego pomysłu z głowy również :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz , że to wał ? Może sworzeń?

Bez rozbiórki ciężko to stwierdzić .

 

A swoją droga czemu kupujesz padakę zamiast poszukać niezajeżdzonego egzemplaża - mozna takie trafić i to za przyzwoite pieniadze - na pewno sumarycznie wyjdzie taniej i jeszcze ze dwa trzy sezony polatasz bez większego wkładu finansowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest to wal lozyskowany tocznie to tak - wymieniasz korbe z lozyskiem korbowodowym i lozyska boczne walu, ale tanie to nie jest.

Dochodzi jeszcze sprawa wycentrowania i wlasciwego zlozenia walu - nie sadze ze w Polsce jest wiele warsztatow tego typu na ktorych pracy mozna polegac.

Ogolnie uwazam ze taniej jest kupic drozszy motocykl w dobrym stanie niz taniego zloma.

Jeszcze jednym problemem moze byc glowica - w wypadku zbyt zadkich zmian oleju moze poleciec walek rozrzadu, lozyskowany `na golasa` w glowicy i wowczas glowica do wymiany.

Z ludzi na Forum Marlew walczyl z DR - zglos sie do niego na priv, mam wrazenie ze musial robic generalke.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...