Skocz do zawartości

Honda CB50J - rozblokowanie


Gość foromoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój pierwszy post na tym forum ;)

Niewiecie może jak rozblokować silnik Hondy CB50J ? Teraz ma może ze 2,5 hp bo moim Romecikiem ją biorę na przyspieszenie :) Na jakichś zagranicznych stronach było napisane, że te motorki osiągają 6,3hp / 10500rpm - a to dało by mi już jakieś przyzwoite osiągi... Moja Honda była sprowadzona z Niemiec.

Gaźnik napewno trzeba wymienić bo ten co jest ma mniejszy przelot niż ten od motoryny :/

Ale czy wymienić trzeba regulator zapłonu (zamiast przyspieszać opóźnia ze wzrostem obrotów)? Tłumik (bez niego niewidziałem różnicy w osiągach - tylko tyle że ryczała niesamowicie :) ) ? Wałki (w serwisówce są 2 wymiary - moja ma wyższe krzywki - czyżby tamte były przystosowane do większych obrotów ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zawory dobrze ustawione? (bo z tego co pamietam CB to 4 suw) Kurde 4takty w sumie nie sa blokowane, moze po prostu pora na remoncik? Ja Ci proponuje zapytać w mechanice ogolnej bo w motorowerach raczej nie bedzie specow od takich silnikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja jest zrobiona, kompresja jest jak powinna (mierzona) - ja się poprostu pytam o rozblokowanie motoroweru który miał ograniczoną moc na rynek Niemiecki, a nie o to, że jest słaby bo coś w nim niegra...

Sorrki za zły dział - przytłacza mnie ich ilość... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już napisałem gaźnik jest dość mały - takie jajo, jakby koło o średnicy 11mm. Jego napewno trzeba wymienić. Zastanawiam się tylko co do tych wałków i regulatora...

Wydech odpada bo bez niego niebyło różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Słyszałem o czymś takim jak komputer pokładowy motorka , taka kostka i tam coś trzeba przelutować i wtedy przyśpiesz się zapłon , ale nie wiem dokładnie.

To sie nazywa moduł zapłonowy, bądź CDi. JEst to rodzaj blokady elektronicznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie przydatne w motorku z zapłonem iskrownikowym... :P

Apropos - po zablokowaniu regulatora śrubami (wcześniej była jakaś lotnicza pianka wypełniająca skrzydła, ale się zaraz wypalała) moto znacznie lepiej wkręca się na obroty i to nietylko na luzie :D V max na III biegu z okolo 42-45km/h wzrósł do 55km/h - odrazu widać poprawę. Jeszcze tylko uporam się z gaźnikiem i będzie można pojeździć sobie normalnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie przydatne w motorku z zapłonem iskrownikowym...  

Apropos - po zablokowaniu regulatora śrubami (wcześniej była jakaś lotnicza pianka wypełniająca skrzydła, ale się zaraz wypalała) moto znacznie lepiej wkręca się na obroty i to nietylko na luzie  V max na III biegu z okolo 42-45km/h wzrósł do 55km/h - odrazu widać poprawę. Jeszcze tylko uporam się z gaźnikiem i będzie można pojeździć sobie normalnie

Jakie masz obroty przy predkosci maksymalnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na IV się niewkręca do końca i leci okolo 60km/h. Podałem na III bo tam się wkręca (chyba) na maksymalne obroty - około 9000 jak nie 10000 rpm - trudno powiedzieć bo skala obrotomierza kończy się na 8000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechodzi o same obroty bo one przed zablokowanie regulatora dochodziły do 12 tys. rpm... Chodzi o czas ich wzrostu... Moto ma przyśpieszenie porównywalne z moim rometem a winno mieć 6hp... Czyli iść jak WSK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...