Skocz do zawartości

Na jakich obrotach najoszczedniej


pawolffu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie jest conajmniej przedszkolne (a sadzac po wieku juz chyba z niego wyrosles). Otóz manetka gazu opreuje ilością paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej. Im wiecej jest benzyny w mieszance tym mieszanka jest bogatsza i obroty wyższe, zatem oczywiste jest że najmniej paliwa zuzywa sie gdy podaje sie jak najmniej paliwa (przejedz sie z taksówkarzem, oni wrzucaja 3. bieg przy 10km/h). Zatem do oszczednej jazdy potrzeba reki nad ktora mozna zapanowac hehe

Pozdrawiam :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowy 2-suw pali dużo i ciezko coś z tym zrobić.. ale głównie chgodzi tu o zawór wydechowy a co za tym idzie charakterystyke silnika.. czyli długo nic.. i nagle od 7500obr zaczyna sie ostra jazda.. wiec ja jak pamietam (af1) to oszczednie jezdiłem do 6tys ..ale jest tutaj haczyk. .bo obroty to nie wszystko... praca manetką dużo daje (tzn nie odkrecanie jej do końca zeby przyspieszyć z 2tys obr.. lepiej przewajchować itd)... Poza tym w tych motocyklach ogromne spalanie zawdzieczamy zazwyczaj zuzytym tłokom.. (u nas nikt nie wymienia.. a powinno sie co 8-10 tys) jesli masz cisnienie mniejsze jak 9 atm to szykuj sie na wymiane (jeszcze z 2-3 tys km) a jak masz 7 to wymiana od razu a jak 10 i wyżej to nie masz sie co martwić... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wiecej jest benzyny w mieszance tym mieszanka jest bogatsza i obroty wyższe, zatem oczywiste jest że najmniej paliwa zuzywa sie gdy podaje sie jak najmniej paliwa (przejedz sie z taksówkarzem, oni wrzucaja 3. bieg przy 10km/h).
No chyba nie do konca... pojezdzij przez miesiac przyspieszajac od 10kmh z trzeciego biegu, jak na moj rozum to zzeranie paliwa wzrosnie dosc konkretnie :buttrock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie jest conajmniej przedszkolne

...no a ja się nie zgodzę. Pytanie uważam za poprawne i dotyczące faktycznie istniejącego problemu. Motywuję to istnieniem wykresu ilości spalanej mieszanki w zależności od obrotów silnika. Niestety w przeciwieństwie do teorii kolegi bodjo7 spalanie najmniejsze mam przy 4500 i 7500. Poniżej 4500, pomiędzy 5000 i 7000 oraz powyżej 8000 silnik spala więcej benzyny. Nie jest to mój wymysł, a wykres przygotowany przez producenta. Stąd wiem, że najmniej spalam jadąc na 6tce około 85-105 lub 140-155..i to faktycznie się sprawdza.

 

W trasie przy 100-110 spalam 4,3-4,5. Przy 130 powyżej 6 litrów. W okolicach 150 spalanie to 5,1. Zbadane. Zgadza się z wykresem. Coś w tym musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę dość dużo samochodem i zauważyłem że nie jest aż tak ważna prędkośc obrotowa jak delikatne obchodzenie się z gazem.

Przyśpieszanie płynne bez "duszenia" do podłogi, :!: odpowiedni do prędkości i warunków na drodze bieg, wykorzystywanie rozpędzonej masy pojazdu przy dojeżdzania do świateł bez gwałtownego deptania w heble. Takie mocne hamowanie przed światłami to nic innego jak podgrzwanie benzynką tarcz hamulcowych :buttrock:

Przy tych wszystkich zabiegach i nie kręceniu na maxa obrotomierza spalanie z pewnością spadnie. Tak samo jak przyjemnośc z jazdy.....

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...