Skocz do zawartości

TRIUMPH Speed Triple


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

W ten wknd stałem sie posiadaczem Speed Triple 1050 z 2006 roku.

Przeglądam od pewnego czasu net i nigdzie nie mogę znaleźć katalogu z częsciami on-line do tej rakiety, czy Triumph takich fiszek w sieci nie udostępnia? Jesli wiecie gdzie można znaleźć takie rzeczy to dajcie cynk.

Będę też potrzebował odwiedzić jakiegoś dobrego/sprawdzonego mechanika zeby sprawdzić zawory i łańcuszek rozrządu, moto ma już prawie 24 tyksy, możecie kogos polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Będę też potrzebował odwiedzić jakiegoś dobrego/sprawdzonego mechanika zeby sprawdzić zawory i łańcuszek rozrządu, moto ma już prawie 24 tyksy, możecie kogos polecić?

 

Nie zapomnij zrobić też synchronizacji przepustnic. Ja w tamtym sezonie robiłem sprawdzenie zaworów + synchro przepustnic w Polsonie w Józefowie, niestety już nie są ASO Triumpha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile Cie kosztowała ta robota (zawory, synchro przepustnic)

gdzie teraz aktualnie serwisujesz swojego Triumpha

 

Kosztowało mnie to 250pln, niestety teraz w ASO na Łopuszańskiej zażyczyli sobie sprawdzenie luzów zaworowych 200 + VAT, synchronizacja przepustnic 300 + VAT, czyli dwa razy tyle. 500 pln za 1,5h pracy to moim zdaniem lekka przesada. W związku z zaistniałą sytuacją synchronizację zrobię sam (mam już kabelek i program do tego celu) a zawory zrobię gdzieś indziej albo też sam.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich!

Jak to miło,zobaczyć wątek Triumpha, postaram się i ja go rozruszać.

A więc odgrzebałem hasło...a ostatni wpis o ile pamiętam, był ze 4 lata temu..też związany z jakąś naprawą triumph'a.

 

Mam speed tripla od 2006, na szafie 55tys. (~10k rocznie), widzę ze wszyscy tu chwalą właściwości jezdne wspomnianego... zgadzam się, zbiera się niesamowicie, brzęczy zajebiście nawet na standardowych wydechach(przepalonych już lekko), zakręty gładko łyka, na gumę wchodzi sam z gazu ale na pewno nie z 3 jak tu ktoś wcześniej wspomniał... stopnie też da rade (mimo wagi), do 218km/h idzie wytrzymać(to mój max)...ale nie za długo :-), oleju bierze na sezon tylko 150ml mimo ostrego odkręcania manetki...ale ale... tu pochwały się kończą....

 

Przelatałem nim 4 sezony, teraz idzie 5-ty...i o jakości/trwałości części, nie wspominając o jakości obsługi warszawskich serwisów mógłbym wiele powiedzieć... i na pewno nie są to miłe słowa.

Co zdążyłem wymienić przez te lata użytkowania? Pawie wszystko :-) (gwoli wyjaśnienie, nie palę gumy nie latam na jednym kole, czyli jeżdżę normalnie, sprawnie(bardzo dynamicznie), codziennie, w deszcz i śnieg się trafiło..i szybko...a wiec:

- zacinające się serwo ustawiania wolnych obrotów - czy ssania automatycznego (zwał jak zwał)...mam już patent na to...

- łożyska głowki ramy..TRAGEDIA - co sezon!!! (nie stawiam na gume WCALE!!!), nie wiem z czego to robią, ale już 4 raz wymieniam, a nie wpadam w dziury na drodze!!! to jest największa porażka!

- prawa laga puściła olej ok 35tys... (przypominam, nie stawiam na gume, nie nap**dalam po każdej dziurze w jezdni)

- naciąg łańcucha... masakra...z czego jest ta zębatka do naciagania, z plasteliny...a trzeba to zrobić po każdej przewózce pasażera. [trudno dostępne, bez 17ki, pobijaka i młotka się nie obejdzie...]

- przy 10tys, sprzęgiełko pomiędzy rozrusznikiem a korbowodem padło...uślizgiwało się (serwisowi zajęło 3 dni aż wpadli co się popsuło, bo moto nie zapalał)

- po 35k łańcuch rozrządu (1.5cm rozciągnięty), napinacze itd. wg. serwisowej ksiązki miało to być ok 60tyś (przypominam, nie pałuje, jedynie odkręcam manetkę często i dynamicznie, tak na granicy uślizgu)

- linka od sprzęgła rwie się co 1.5 sezonu... nie wiem jak oni to zaprojektowali i rzeczywiście, ciężko chodzi...mimo smarowania... przerabiam na hydrauliczne w tym roku.

- wiązki elektryczne jakoś słabo zabezpieczone, miałem dwie przecierki, w tym jedną na wiązce przy stacyjce.

- przerywacz przy dźwigni sprzęgła - crap! najlepiej od razu wywalić... raz łączy raz nie...

- przycisk rozrusznika - łączy jak mu się zechce...

- luz zaworowy co 8 tys to mus...bo ma się wrażenie ze klekocze...

- pocenie się spod uszczelki pokrywy głowicy (a najlepsze że to się zaczęło po wizycie w warsztacie..i nic dokręcanie to nie da...pierdoły pięć razy zdejmowały pokrywe i uszczelka jest to dupy...ale nikt tego nie udowodni)

- przednia pompa hamulcowa nissin (modele podajże 2002-2006)...OFCJALANA wada fabryczna triumpha - ale nie w Polskich serwisach :-)(poczytajcie zagraniczne fora, włoskie, tam chyba najwiecej triumphów lata...) - tzw. miękki hamulec (sponge brake)... ma się wrażenie ze jakby zapowietrzony ale nic z tego! jest po prostu miękki jak dupa Maryny...i bierze dopiero pod koniec...wkur..ające...swoją droga macie to coś? pompa od R1 pasuje...jakieś brembo też pasuje... kwestia kilku stów i zrobione...

- filtr powietrza KN oficjalnie sprzedawany przez serwis NIE PASUJE, zostaje szpara 0.5cm... zajebisty patent, rzeczywiście lepsza przepustowość!

- a po ubiegłym sezonie pier**lnął...alternator...nie ma ładowania...raz jest raz nie ma...a może to przetarcie...sam już nie wiem...

 

Co do skrzyni biegów...jest OK przy tym przebiegu...choć trzeba zdecydowanie przełączać...wyskoczył mi bieg...kilka razy.

Inne minusy:

Padlinożerność w mieście, nie umiem zejść poniżej średniej z komputera 8.5l/100 nawet jak się bardzo staram...a max średnia wyszła mi 15l/100(noc wyścigów)

Cały deszcz na plecach... błotnik nic nie daje...

za mały bak...niby 16l...a nie udało mi sie wiecej niz 15 nigdy zatankować...

 

 

W kolejnych odsłonach podejmę z chęcią wątek salonowych serwisów... jakby ktoś chciał zaoszczędzić sobie: nerwów, kasy i czasu...

I przytoczę z pamięci z kim się ścigałem i co z tego wynikało(zdziwienie na twarzach posiadaczy najpopularniejszych szlifierek)...dla smaczku, S65 AMG Bi-turbo...do 180km/h siedział na na dupie praktycznie 3-4 metry za mną...skapitulowałem...kur..to przecież ma 600kucy i 1000Nm ograniczanego elektronicznie...a 180 po wawie...to trochę za dużo w godznach szczytu (zwirki) ...a i tak nie miałbym szans bo przy 200 wiatr już zabija :-)

 

Pozdro

Dooman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- naciąg łańcucha... masakra...z czego jest ta zębatka do naciagania, z plasteliny...a trzeba to zrobić po każdej przewózce pasażera. [trudno dostępne, bez 17ki, pobijaka i młotka się nie obejdzie...]

 

Widocznie za mocno naciągasz, po jeździe z pasażerem łańcuch musi się w końcu rozciągnąć (naciągaj według serwisówki). Radziłbym też odstawić młotek, do regulacji służy specjalny klucz dostępny na ebay.

 

- wiązki elektryczne jakoś słabo zabezpieczone, miałem dwie przecierki, w tym jedną na wiązce przy stacyjce.

To fakt, też niedawno przetarła mi się wiązka (kabelek od czujnika światła stopu oraz zasilania zegarów).

 

- przycisk rozrusznika - łączy jak mu się zechce...

Może przetarta wiązka?

 

- luz zaworowy co 8 tys to mus...bo ma się wrażenie ze klekocze...

 

Ten silniki tak mają powinny lekko klekotać, przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisach i na zagranicznych forach. U mnie przy 8tyś mimo że klekotał to luzy były jak najbardziej ok.

 

- pocenie się spod uszczelki pokrywy głowicy (a najlepsze że to się zaczęło po wizycie w warsztacie..i nic dokręcanie to nie da...pierdoły pięć razy zdejmowały pokrywe i uszczelka jest to dupy...ale nikt tego nie udowodni)

 

Zmień serwis.

 

- przednia pompa hamulcowa nissin (modele podajże 2002-2006)...OFCJALANA wada fabryczna triumpha - ale nie w Polskich serwisach :-)(poczytajcie zagraniczne fora, włoskie, tam chyba najwiecej triumphów lata...) - tzw. miękki hamulec (sponge brake)... ma się wrażenie ze jakby zapowietrzony ale nic z tego! jest po prostu miękki jak dupa Maryny...i bierze dopiero pod koniec...wkur..ające...swoją droga macie to coś? pompa od R1 pasuje...jakieś brembo też pasuje... kwestia kilku stów i zrobione...

Jest miękki to prawda ale skuteczny, można się do tego przyzwyczaić albo nie.

 

- filtr powietrza KN oficjalnie sprzedawany przez serwis NIE PASUJE, zostaje szpara 0.5cm... zajebisty patent, rzeczywiście lepsza przepustowość!

Niedawno zmieniałem w Sprincie na K&N, ciężko wchodzi, mógłby być trochę luźniejszy ale mimo wszystko pokrywa airbox-a się zamyka i jest ok.

 

- a po ubiegłym sezonie pier**lnął...alternator...nie ma ładowania...raz jest raz nie ma...a może to przetarcie...sam już nie wiem...

na 90% regulator napięcia, to przypadłość wczesnych Triplów i Sprintów.

 

Co do skrzyni biegów...jest OK przy tym przebiegu...choć trzeba zdecydowanie przełączać...wyskoczył mi bieg...kilka razy.

Mi też się zdarzyło raz czy dwa, ale nie oszukujmy się skrzynia jest twarda, wymaga dokładnego wrzucania biegów. :biggrin:

 

Inne minusy:

Padlinożerność w mieście, nie umiem zejść poniżej średniej z komputera 8.5l/100 nawet jak się bardzo staram...a max średnia wyszła mi 15l/100(noc wyścigów)

Musisz jeździć naprawdę ostro, mi nigdy nie udało się przekroczyć 8,5 l./100km przy bardzo dynamicznej jeździe w trasie (160-220kmh). Moim zdaniem jest to wyjątkowo oszczędny silnik.

 

 

Szczerze to twoja wypowiedź trochę nie trzyma się kupy. Piszesz że nie latasz na gumie a zaraz potem piszesz że idzie na koło z gazu na dwójce... [...] Stoppie też daje radę [...]. Później się dziwisz że lagi ciekną, pali 15l, a wymiana łożyska główki ramy co sezon... Nie bierz tego do siebie, po prostu próbuje zrozumieć dlaczego tak się dzieje.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Speed Tripla 2009r. Chwale się :-) i witam fanów !

Nigdy nie miałem z Triumphem do czynienia - jednak przeszedł moje oczekiwania

2011%5C05%5C21%5Cbikepics-2211335-full.jpg

Edytowane przez thobeta

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość psikus89

Jest piękny, gratuluję :buttrock: . Agresywna stylistyka, jednoramienny wahacz i krótki zadupek robią swoje. Ja bym założył jakiś mały uchwyt na blachę i krótsze lusterka, ale to rzecz gustu :) .

Już od dawna jestem zafascynowany Speed Triplem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś napisać coś więcej o edycji limitowanej Speed Tripla "15 anniversary special editon John S Bloor"

W jakiej ilości wyszła ?

Czy to chodzi o 15 lecie produkcji modelu speed tripl ?

John Bloor to projektant co wymyślił ten model ?

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten koleś (John Bloor) w 83r kupił upadającego Triumpha, przeniósł fabrykę do Hinckley i w 91r wznowił produkcję. To dzięki niemu możemy teraz cieszyć się nowymi modelami bielizny :)

A trypla zaczęli produkować w 94r więc jak by nie patrzeć to w 2009 było 15 lat.

Edytowane przez sumadax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u koleżeństwa, ale mój spid miewa fanaberie z regulacją naciągu linki sprzęgła ( albo mi ktoś nagminnie na parkingu na nim posiaduje i sprawdza na sucho jak to się klamki na moto zaciskają...). Innymi słowy jadę w jedną stronę i luz wbija bezproblemowo...wraca i za cholerę wskoczyć nie może. Problem żaden, bo podciągnąć czy odpuścić to chwila roboty. Poza tym wczoraj urwałem/urwało mi klemę od +, ale dlaczego to już dokładnie i szczegółowo wytłumaczę mojemu elektrykowi który upierał się, że "tak będzie dobrze!". Sprzęt jak marzenie, nawet z mankamentami i koniecznością dłubaniny :)

Spowiedź przedśmiertną wymyślono po to, żeby zgromadzone cenne doświadczenie nie sczęzło razem z człowiekiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...