Skocz do zawartości

YAMAHA SR125


wioletta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

zakupiłam yamahe sr 125 rok 1997 na poczatek odpaliła przeczyszczony gaźnik, ale wrzucając bieg gasnie czy nie jest to sprawa sprzęgła?????

 

dzięki za jakies info oraz jakby ktos posiadał schematy budowy silnika itp, ksiaki jakąs dokumentacje albo linki wielkie dzieki :oops: :oops: :oops: [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po wciśnięciu sprzęgła i włożeniu biegu, motocyklem szarpnie to może być kwestia sklejonych tarcz sprzęgła.

Jeżeli natomiast nie występuje takie zjawisko , po włożeniu biegu motocykl bez żadnych szarpnięć gaśnie to jest kwestia zepsutego wyłącznika zapłonu przy rozłożonej podstawce bocznej.

Sklejone tarcze sprzęgła łatwo rozpoznać, na wyłączonym silniku wkładasz bieg, np II wciskasz sprzęgło i próbujesz przetoczyć motocykl.

Jeżeli w silniku wał się nie obraca, a motocykl daje sie przetaczać z lekkimi oporami to tarcze są w porządku.

Jeżeli podczas przetaczania motocykla występują bardzo duże opory, a motocykl posuwa się jakby skokami, to tarcze sa sklejone.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzej go dobrze, i wżucając bieg faluj manetką gazu... rusz tak, rozgrzej go dobrze.... pare km nawin ,zatrzymaj sie i sprawdz czy nadal bedzie gasł przy wzuceniu biegu... bo jesli stał 3lata,,, to mogą dziać sie takie zeczy... U mnie tak sie działo jak po zimie wyprowadzilem moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym przypadku uruchamiania zimnego motocykla z mokrym sprzęgłem warto je rozkleić. Jest to maniera mało rozpowszechniona, a nawet u tych którzy o niej słyszeli - bagatelizowana.

Dla niewtajemniczonych:

:arrow: przed uruchomieniem silnika wrzuć bieg bez sprzęgła z jednoczesnym przetoczeniem maszyny

:arrow: wciśnij sprzęgło

:arrow: pociągnij motocykl do tyłu aż poczujesz że sprzęgło się rozkleiło.

Siedząc na motocyklu łatwiej jest odepchnąć się nogą do tyłu, niz do przodu, zwłaszcza na maszynach o niskim położeniu kanapy (choppery i pochodne).

Niektóre konstrukcje i oleje mają tendencje do sklejania tarcz sprzęgłowych do tego stopnia że mimo wciśnięcia klamki sprzęgła, maszyna wyrywa do przodu w momencie wbicia jedynki. A od obrotów silnika, i stopnia sklejenia tarcz zależy czy silnik zgaśnie, albo wręcz motocykl ruszy, lub tylko stuknie i wykaże chęć do ruszenia.

 

Wciśnięcie klamki sprzęgła nie powoduje odciągnięcie od siebie tarcz, a jedynie przeciwdziała naciskowi sprężyn sprzęgła. Mokre sprzęgło w stanie zimnym, mimo wciśnięcia klamki, ma tarcze sklejone ze sobą niczym dwie mokre szyby. Procedura rozklejenia powoduje rozmazanie oleju po tarczach i zerwanie jego lepkości. Unikamy wtedy niekorzystnych obciążeń udarowych kłów pierwszego biegu podczas jego włączania.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 16 lat później...

Oryginalnie w SR siedział dość egzotyczny gaźnik TK Kikaki Y24P. W DT 125 były na początku Mikuni VM26SS a po 1991 roku Mikuni TM28SS. Raczej nie będzie pasować. Najprostsza droga to kup tego nowego chinola z aliexpress i będziesz miał nowy. Jak kupisz jakąś 30 letnią używkę to pewnie będzie na start do wsadzenia zestaw naprawczy. A chińczyk spokojnie przejeździ ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...