Skocz do zawartości

wał kardana i sciaganie w prawo


Niedzwiedz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz moje doswiadczenie z maszynami napedzanymi na ryz i za pomoca włau

kardana jest niskie wiec pytam grupe :

 

jade powiedzmy 70-90 km/h 5 bieg puszczam kierownice i motorek mi chyp chyp

na prawo zjezdza

jade troche wolniej tak z 40-50 wrzucam luz to zamiast wprawo jak puszcze

kierownice to jedzie lekkim slalomem

 

teraz mam pytanie czy tak jest jak sie ma naped wałem ?

czy cos jest nie tak bo jezeli jest cos nie tak to co ?:

motocykl po lekkim szlifie rame ma prosta nie byl po wypadku ! takie rzeczy

widac niestety (uszkodzenia po wypadkach itp.)

po szlifie ma starty blotnik,krzywa kierownice.

 

opony wygladaja jak nowe

czy jest prosto na lagach nie wiem bo musze zdjac osłony lag i przedni

błotnik (inaczej nie widac)

czy moze to byc luz w główce ramy

 

moze ktos ma jeszcze jakies doswiadczenia spostrzezenia hmmm

 

motocykl to napedzany ryzem Intruz 1500

FXST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak dużej wartości momentu żyroskopowego, by sciągać motocykl w jedną stronę, wał napedowy nie powinien mieć, tak mi się wydaje.

 

U mnie w BMW jest podobnie, trochę ściga na prawo, tylko że tu jest istotny moment z wału silnika, który jest jednak sporo cięższy i wirujące masy mają dużo wiekszą średnicę. Jednak w momencie kiedy go wyłączę motocykl zaczyna jechac prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn jezeli chodzi o moment obrotowy i wielkosc silnika itp. to intruder 1500 mały nie jest

 

po wylaczeniu biegu mam za mala predkosc i jade slalomem (w sumie prawidlowo bo p[rzy niksiej predkosci powinienem jechac slalomem a przy wyzszych predkosciach nie probowałem )

 

ale juz mnie troche uspokoiłes ;)

FXST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdze nową shadową i mam dokładnie to samo jak puszczam kiere to mi zjeżdza lekko w prawo ale może ma to związek z tym że jestem prawo ręczny i nożny i siadam bardziej na prawej stonie . :lol:

Jak dociąże bardziej lewą strone moto jedzie prosto. a jak jade z plecaczkiem o puszczeniu kiery nawet mowy niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc u mnie raczje nie ma tego problemu, moto jedzie prosto, jedyne problemy zaczynają sie w chwili nadmiernego wytracenia prędkości. Przy 80-100 mot smiga prościutko i nie ciągnie w żadną stronę.

Przy BMW może się to zdarzać ... kardan wał napędowy z przeciwciężarami... to już się zrobi trochę momentu żyroskopowego (Niedziedź nie mylić z napędowym ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW to jest normalne, że silnik buja motocyklem, ale w sprzętach z poprzecznie umieszczonym silnikiem?

Ja tez mam wal kardana w Eliminatorze, ale nigdy mnie nie ściągało na prawo – możliwe że u mnie też występuję, ale w bardzo małym stopniu, jak teraz będę jeździł to zwrócę na to szczególna uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma to samo w swojej Hondzie - tak jest i tyle. ja nawet eksperymrntowałem - łapałem manetkę gazu w dwa palce i przyspieszałem - było, ale w lewo :-).

A co do BMW - kiepskie uczucie, szczególnie podczas redukcji biegu jak nie utrafisz idealnie w obroty i wrzucisz niższy bieg przy zamkniętej przepustnicy.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie efekt żyroskopowy wału objawia się raczej przy zamknięciu gazu albo odkręceniu na łuku, wtedy porządnie zabuja ale efektu ściągania nie ma. Wydaje mi się żew Intruderze to jednak inna przyczyna, wał jest not guilty

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. Virago 535 (w każdym razie to którym śmigałem) nie ściągało w prawo przy puczeniu gazu' date=' ale za to bardziej była wyczuwalna reakcja w lewo przy przyspieszanu.[/quote']

...i bardzo dobrze, jak przyśpieszamy przy wyprzedzaniu to moto samo pomaga przy tym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn jezeli chodzi o moment obrotowy i wielkosc silnika itp. to intruder 1500 mały nie jest

 

po wylaczeniu biegu mam za mala predkosc i jade slalomem (w sumie prawidlowo bo p[rzy niksiej predkosci powinienem jechac slalomem a przy wyzszych predkosciach nie probowałem )

 

ale juz mnie troche uspokoiłes ;)

 

tak Nedźwiedziu' date=' ale ja pisałem o momencie żyroskopowym wału napędowego. Akurat w Twoim przyp moment żyroskopowy z wału silnika działa prostopadle do osi motocykla.

 

Możliwość jest jeszcze taka, że przy silniku 1500 ów wał napędowy jest naparwdę ciężki i masywny, więc może jednak gra rolę jego wirowanie. Nie licząc rusków i BMW to motocyklami w wałem jeździłem tylko na Virażkach 535 i tam nie zauważyłem znaczącego ściągania. Ale może dlatego, że użyte tam elementy są jednak sporo lżejsze niż w Intruzie 1.5

 

A co do BMW - kiepskie uczucie, szczególnie podczas redukcji biegu jak nie utrafisz idealnie w obroty i wrzucisz niższy bieg przy zamkniętej przepustnicy.

 

Pozdro, Pawel

 

Podczas jazdy moment żyroskopowy silnika nie jest tak bardzo odczuwalny. Ale widać go niestety na przedniej oponie. Jest trochę bardziej podcięta z jednej strony. Cóż, jakoś ta siła musi być równoważona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim CX-ie nie zauważyłem wpływu kardana zachowanie w czasie jazdy, za to poprzeczny układ V-ki jest lekko odczuwalny. Na szczęście naprawdę lekko. W starszych modelach Gutków (sprawdzałem na V65) czuć to wyraźniej. Może jest to kwestia mniejszego trochę silnika. Generalnie, kardan górą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma to samo w swojej Hondzie - tak jest i tyle. ja nawet eksperymrntowałem - łapałem manetkę gazu w dwa palce i przyspieszałem - było' date=' ale w lewo :-).

 

 

oki ja mam jedna strone opony jest mocniej zuzyta (lewa ) ciagnie (nieznacznie) w prwao jak puszcze gaz

jak wrzuce na luz to robi slalom ale to normalne zachowanie vl1500

 

w jakiej hondzie Cei sciaga Pawle ? VT1100

 

Siwy - to znaczy jak puscisz gaz i kerownik na 5 biegu idzie ci prosto intruder !!!!!!!

FXST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...