Niedzwiedz Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Poniewaz moje doswiadczenie z maszynami napedzanymi na ryz i za pomoca włau kardana jest niskie wiec pytam grupe : jade powiedzmy 70-90 km/h 5 bieg puszczam kierownice i motorek mi chyp chyp na prawo zjezdzajade troche wolniej tak z 40-50 wrzucam luz to zamiast wprawo jak puszcze kierownice to jedzie lekkim slalomem teraz mam pytanie czy tak jest jak sie ma naped wałem ?czy cos jest nie tak bo jezeli jest cos nie tak to co ?: motocykl po lekkim szlifie rame ma prosta nie byl po wypadku ! takie rzeczy widac niestety (uszkodzenia po wypadkach itp.)po szlifie ma starty blotnik,krzywa kierownice. opony wygladaja jak noweczy jest prosto na lagach nie wiem bo musze zdjac osłony lag i przedni błotnik (inaczej nie widac)czy moze to byc luz w główce ramy moze ktos ma jeszcze jakies doswiadczenia spostrzezenia hmmm motocykl to napedzany ryzem Intruz 1500 Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Aż tak dużej wartości momentu żyroskopowego, by sciągać motocykl w jedną stronę, wał napedowy nie powinien mieć, tak mi się wydaje. U mnie w BMW jest podobnie, trochę ściga na prawo, tylko że tu jest istotny moment z wału silnika, który jest jednak sporo cięższy i wirujące masy mają dużo wiekszą średnicę. Jednak w momencie kiedy go wyłączę motocykl zaczyna jechac prosto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 16 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 tzn jezeli chodzi o moment obrotowy i wielkosc silnika itp. to intruder 1500 mały nie jest po wylaczeniu biegu mam za mala predkosc i jade slalomem (w sumie prawidlowo bo p[rzy niksiej predkosci powinienem jechac slalomem a przy wyzszych predkosciach nie probowałem ) ale juz mnie troche uspokoiłes ;) Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 mam to samo, chociaz to tylko 805cc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAWLO Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Jeżdze nową shadową i mam dokładnie to samo jak puszczam kiere to mi zjeżdza lekko w prawo ale może ma to związek z tym że jestem prawo ręczny i nożny i siadam bardziej na prawej stonie . :lol: Jak dociąże bardziej lewą strone moto jedzie prosto. a jak jade z plecaczkiem o puszczeniu kiery nawet mowy niema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Szczerze mówiąc u mnie raczje nie ma tego problemu, moto jedzie prosto, jedyne problemy zaczynają sie w chwili nadmiernego wytracenia prędkości. Przy 80-100 mot smiga prościutko i nie ciągnie w żadną stronę.Przy BMW może się to zdarzać ... kardan wał napędowy z przeciwciężarami... to już się zrobi trochę momentu żyroskopowego (Niedziedź nie mylić z napędowym ;)). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 W BMW to jest normalne, że silnik buja motocyklem, ale w sprzętach z poprzecznie umieszczonym silnikiem?Ja tez mam wal kardana w Eliminatorze, ale nigdy mnie nie ściągało na prawo – możliwe że u mnie też występuję, ale w bardzo małym stopniu, jak teraz będę jeździł to zwrócę na to szczególna uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Ja ma to samo w swojej Hondzie - tak jest i tyle. ja nawet eksperymrntowałem - łapałem manetkę gazu w dwa palce i przyspieszałem - było, ale w lewo :-). A co do BMW - kiepskie uczucie, szczególnie podczas redukcji biegu jak nie utrafisz idealnie w obroty i wrzucisz niższy bieg przy zamkniętej przepustnicy. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 U mnie efekt żyroskopowy wału objawia się raczej przy zamknięciu gazu albo odkręceniu na łuku, wtedy porządnie zabuja ale efektu ściągania nie ma. Wydaje mi się żew Intruderze to jednak inna przyczyna, wał jest not guilty Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 syntax error Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Każdy sprzęt wykazuje to trochę inaczej - Np. Virago 535 (w każdym razie to którym śmigałem) nie ściągało w prawo przy puczeniu gazu, ale za to bardziej była wyczuwalna reakcja w lewo przy przyspieszanu. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 17 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2004 Np. Virago 535 (w każdym razie to którym śmigałem) nie ściągało w prawo przy puczeniu gazu' date=' ale za to bardziej była wyczuwalna reakcja w lewo przy przyspieszanu.[/quote']...i bardzo dobrze, jak przyśpieszamy przy wyprzedzaniu to moto samo pomaga przy tym ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 17 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2004 tzn jezeli chodzi o moment obrotowy i wielkosc silnika itp. to intruder 1500 mały nie jest po wylaczeniu biegu mam za mala predkosc i jade slalomem (w sumie prawidlowo bo p[rzy niksiej predkosci powinienem jechac slalomem a przy wyzszych predkosciach nie probowałem ) ale juz mnie troche uspokoiłes ;) tak Nedźwiedziu' date=' ale ja pisałem o momencie żyroskopowym wału napędowego. Akurat w Twoim przyp moment żyroskopowy z wału silnika działa prostopadle do osi motocykla. Możliwość jest jeszcze taka, że przy silniku 1500 ów wał napędowy jest naparwdę ciężki i masywny, więc może jednak gra rolę jego wirowanie. Nie licząc rusków i BMW to motocyklami w wałem jeździłem tylko na Virażkach 535 i tam nie zauważyłem znaczącego ściągania. Ale może dlatego, że użyte tam elementy są jednak sporo lżejsze niż w Intruzie 1.5 A co do BMW - kiepskie uczucie, szczególnie podczas redukcji biegu jak nie utrafisz idealnie w obroty i wrzucisz niższy bieg przy zamkniętej przepustnicy. Pozdro, Pawel Podczas jazdy moment żyroskopowy silnika nie jest tak bardzo odczuwalny. Ale widać go niestety na przedniej oponie. Jest trochę bardziej podcięta z jednej strony. Cóż, jakoś ta siła musi być równoważona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_N Opublikowano 17 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2004 Ja w swoim CX-ie nie zauważyłem wpływu kardana zachowanie w czasie jazdy, za to poprzeczny układ V-ki jest lekko odczuwalny. Na szczęście naprawdę lekko. W starszych modelach Gutków (sprawdzałem na V65) czuć to wyraźniej. Może jest to kwestia mniejszego trochę silnika. Generalnie, kardan górą ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 17 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2004 Ja ma to samo w swojej Hondzie - tak jest i tyle. ja nawet eksperymrntowałem - łapałem manetkę gazu w dwa palce i przyspieszałem - było' date=' ale w lewo :-). oki ja mam jedna strone opony jest mocniej zuzyta (lewa ) ciagnie (nieznacznie) w prwao jak puszcze gaz jak wrzuce na luz to robi slalom ale to normalne zachowanie vl1500 w jakiej hondzie Cei sciaga Pawle ? VT1100 Siwy - to znaczy jak puscisz gaz i kerownik na 5 biegu idzie ci prosto intruder !!!!!!! Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.