Skocz do zawartości

Początki na torze, jak zacząć


Kao
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w tym roku postanowiłem pojedzić na torze, w tym celu kupiłem r6 z 99r już jako tako przygotowaną. Mam sliki, owiewki typowo torowe, amortyzator skrętu, stopki podniesione, klocki karbon.

Pytania techniczne, po co są zakładane ogranicznika skrętu? Nie ma wentylatora chłodnicy ( sprzedawca twierdziił że tak lepiej ) jak to z tymi slikami? jak rozpoznać zuzycie slika? jaka jest optymalna temp takiiej opony żeby już kleiła? W co trzeba się przygotować technicznie?

20230526_203800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogranicznik skrętu (nie jestem pewien) pewnie żeby podczas shimmy zmniejszyć zakres skrętu kierownicy. Wentylator chłodnicy - to tak jak sprzedawca mówił, ale trzeba jeździć z głową. Slicki mają takie dziurki, po ich głębokości widać zużycie, ale także przy nie odpowiednim ciśnieniu, zużytym amortyzatorze, późnym odkręcaniu gazu. Do slicka teoretycznie potrzebujesz kocy, albo 2-3 kółek na rozgrzanie. Temperatura to chyba około 80 stopni, ma parzyć.  W co się wyposażyć... W opony i pieniądze. 

Ja już wypadłem z obiegu, ale Croowab i filipr pewnie poprawią/pomogą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kasę się nie martwmy stać mnie 🙂 Nie będę pompował w to nie wiadomo ile kasy, kilka razy w roku taki tor tylko będę robił.

Przemek, dzięki za odp, co nieco już wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, przemek96 napisał:

Na pewno jeżdżenie po torze da Ci o wiele więcej, niż jakakolwiek jazda po drogach.  

 

Nic bardziej mylnego !

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tor, to nie ulica / droga.  Zgodze sie, ze na torze mozna sie podszkolic ale definitywnie nie jest to rozwiazanie non plus ultra.

Nauczyc sie jezdzic mozna w gorach. 

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, ks-rider napisał:

Tor, to nie ulica / droga.  Zgodze sie, ze na torze mozna sie podszkolic ale definitywnie nie jest to rozwiazanie non plus ultra.

Nauczyc sie jezdzic mozna w gorach. 

 

🙂

No to większość ludzi w Polsce nie ma szans.. bo góry tylko na południu.. a reszta płaska.. 😞 

Nauczyć się można wszędzie, ale najlepiej robić to w bezpiecznym miejscu a żadna droga publiczna nie będzie tak bezpieczna jak tor. Chyba że my w tej Polsce znowu guwno wiemy, bo w Niemcach to różne takie..... 

Ostrożnie z takimi absolutnymi stwierdzeniami... 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo bezpieczna jazda po drodze a szybka po torze to dwie zupełnie inne sprawy. 

Slick jak już zrobi kilka cykli grzanie-studzenie to potrafi tracić właściwości. Stąd te wysypy używanych, nie zdartych opon. Ale o ile to realnie nas spowalnia to ciężko wyczuć, możliwe ze tylko prosi czują spadek osiągów, sam jestem tego ciekawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Izo ma rację, dlatego też od razu zakładane są koce po każdej sesji i oponki w nich siedzą.  Mi jeszcze mówili by przed założeniem koca zmieść miotełką piach przyklejony do slicka, ale nie wszyscy to robią. A i na Poznaniu jest słabe napięcie, dlatego też koce nie grzeją do wymaganych temperatur, dobrze jest mieć swój agregat. Choć to i tak wszystko w głowie siedzi, bo ja swój rekord na Poznaniu zrobiłem wyjeżdżając na oponach wyjętych z nie podłączonych koców... 

Aaa slicki nie mogą przebywać w ujemnych temperaturach, taka rada na zimę...

Edytowane przez przemek96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie motocyklem jeżdżę od lat, miałem różne, i 600 i litry i turystyki i wynalazki typu buell, teraz na wycieczki jeżdżę hondą nc750 w autmacie 🙂, mieszkam we francji więc się wyjeżdziłem i górami i doliinami 🙂 Slik u mnie zimny nie doczeka bo mieszkam w upal, dziś zauważyłem że tylny slik jest założony odwrotnie, podesłałem foto dla sprzedawcy i mi mówił że slik nie ma kierunku, to prawda? strzałka kiierunkowa po coś jest.....

20230530_200653.jpg

Edytowane przez Kao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym Buell'em to mi zaimponowałeś, też mam 🙂  Co do slicka - tak, ludzie obracają go w odwrotnym kierunku, żeby dojeździć oponę do końca (np, gdy tor jest prawy i mamy zużyty bardziej prawy bok opony, a lewy w dobrym stanie, obracamy i dokańczamy drugi bok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a daj Ty spokój z tym buellem, kibel straszny, 4 razy do domu nie dojechałem a raz pchałem 3 km, po godzinnym bzykaniu pewnie bym się tak nie zmęczył jak po tej wycieczce, uważam co za najgorsze moto jakie kiedy kolwiek miałem i pomijam fakty pchania. Przebieg był znikomy a przygód.....

a czy na torach jest wymagane zapięcie kasku DD czy microlock też ok?

Edytowane przez Kao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...