sparkson Posted May 25 Share Posted May 25 (edited) Cześć! Czy mogę użyć oleju Motul Cross Power 10W50 Syntetyk w Hondzie XL500S z 1980? Producent tego nie przwidywał, zalecał min. 10W40, jednak z tego co wiem 10W50 lepiej zachowuje sie w latem przy wysokiej temperaturze silnika, a jest to silnik chłodzony powietrzem. Jeśli nie, to co polecacie do takiego zabytku? Edited May 25 by sparkson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HD1940 Posted May 25 Share Posted May 25 Stosuję tej klasy olej do równie wiekowej konstrukcji jak twoja Honda. Leje od 2 lat syntetyk do BMW R80RT bez jakichkolwiek negatywnych skutków. Patrz tylko na to czy olej, który zaproponowałeś nadaje się do twojego rodzaju sprzęgła (zdaje się, że masz mokre smarowane tym samym olejem co silnik). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sparkson Posted May 25 Author Share Posted May 25 Producent twierdzi że nadaje się do mokrych sprzęgieł, czyli jak u mnie. Pytanie tylko o klasę lepkości, czy mogę ją zmienić, w stosunku do tego co podaje producent (tabelka w pierwszym poście)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HD1940 Posted May 25 Share Posted May 25 Jeśli olej jest lepszej klasy niż zalecany kiedyś przez firmę to czemu nie mógłbyś go stosować? Ruch w przeciwną stronę mógł by budzić obawy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted May 26 Share Posted May 26 Jesli to silnik chlodzony powietrzem to jak najbardziej biorac pod uwage wiek motocykla i wlasnie to chlodzenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted May 26 Share Posted May 26 Zależy jak oraz w jakich warunkach będziesz używał sprzętu. Jak upalanie po żwirowni w ciepłe dni to ja bym się pokusił o zalanie 20W50. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.