honda1200 Posted May 24 Share Posted May 24 Cześć zauważyłem, że przy gwałtownym hamowaniu pojawia się lekki stuk w przodzie (w główce ramy) Czy można to usunąć dociskając nakrętkę, czy trzeba wymienić łożyska główki. Motocykl jeździ bez żadnych problemów, bez shymmi, ale koniec z końców wiem czym to się kończy. Pozdrawiam - Darek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
honda1200 Posted May 25 Author Share Posted May 25 Cześć! Nikt nie wie jak usunąć luz w główce ramy??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaszko Posted May 25 Share Posted May 25 Najpierw diagnoza łożyska a potem działanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
honda1200 Posted May 26 Author Share Posted May 26 21 godzin temu, jonaszko napisał: Najpierw diagnoza łożyska a potem działanie. Bardzo to "mądra porada" - Najlepiej rozpi.....ć cały motocykl na części i dopiero diagnozować Jak zdiagnozować łożyska bez rozebrania przodu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaszko Posted May 27 Share Posted May 27 Bardzo to "mądra porada" - Najlepiej rozpi.....ć cały motocykl na części i dopiero diagnozować Jak zdiagnozować łożyska bez rozebrania przodu?Widzisz, da się bez rozpierd**ania ale ty nie szukasz porady, tylko awantury.Tak też napisałem, najpierw diagnoza, potem ewentualne rozpierdalanie, jak nazywasz naprawę. Nie umiesz czytać że zrozumieniem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek96 Posted May 27 Share Posted May 27 Podnieś przód i sprawdź czy się kierownica zacina w którymś miejscu podczas skręcania, To jedna z możliwych diagnoz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
honda1200 Posted May 30 Author Share Posted May 30 Przepraszam za może zbyt agresywne wypowiedzi. Po parudziesięciu latach staram się przypomnieć i od nowa nauczyć Harego. I czuję się trochę bezsilny. Jeszcze raz sorry - szukam porady... Z poważaniem - Darek W dniu 27.05.2023 o 08:26, przemek96 napisał: Podnieś przód i sprawdź czy się kierownica zacina w którymś miejscu podczas skręcania, To jedna z możliwych diagnoz... I chyba najskuteczniejsza. To się nazywało kiedyś "rakiem" łożyska. To było przypadkiem wielu gleb jeźca tzw shimmy. Robiłem tak z motocyklami lżejszymi i z podnóżkami centralnymi. Z Harym to jet trochę inna bajka. Dzięki za przypomnienie. A tak poza, jakie są inne metody diagnozowania? Pozdrawiam - Darek W dniu 27.05.2023 o 08:12, jonaszko napisał: Widzisz, da się bez rozpierd**ania ale ty nie szukasz porady, tylko awantury. Tak też napisałem, najpierw diagnoza, potem ewentualne rozpierdalanie, jak nazywasz naprawę. Nie umiesz czytać że zrozumieniem? Jeszcze raz Przepraszam W dniu 27.05.2023 o 08:26, przemek96 napisał: Podnieś przód i sprawdź czy się kierownica zacina w którymś miejscu podczas skręcania, To jedna z możliwych diagnoz... Sorrry! Te przeprosiny to nie dla Ciebie tylko dla "jonaszko". nie umiem jeszcze się poruszać po Forum i z tąd te błędy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FIS Posted May 30 Share Posted May 30 W dniu 26.05.2023 o 20:44, honda1200 napisał: [...] Jak zdiagnozować łożyska bez rozebrania przodu? Nie da się, gdy się ma luz na tych łożyskach. Trzeba "rozpierdolić" przód, skasoawc luz i potem wyczuć stan łozysk. Ale z doświadczenia Ci powiem, że to robota tymczasowa. Ja to robie tak: rozbieram przód, wymieniam łozyska, daję dobry smar i w sposób własciwy i dokładny reguluje luz. Tak zrobiona robota skutkuje 10-cio letnim okresem bezproblemowej jazdy, praktycznie bez limitu kilometrów. Jak zrobisz to "po łebklach" to bedziesz przy tym grzebał co pare miecięcy lub najdalej raz na 2-3 lata. Quote "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
honda1200 Posted Wednesday at 05:00 PM Author Share Posted Wednesday at 05:00 PM 19 godzin temu, FIS napisał: Nie da się, gdy się ma luz na tych łożyskach. Trzeba "rozpierdolić" przód, skasoawc luz i potem wyczuć stan łozysk. Ale z doświadczenia Ci powiem, że to robota tymczasowa. Ja to robie tak: rozbieram przód, wymieniam łozyska, daję dobry smar i w sposób własciwy i dokładny reguluje luz. Tak zrobiona robota skutkuje 10-cio letnim okresem bezproblemowej jazdy, praktycznie bez limitu kilometrów. Jak zrobisz to "po łebklach" to bedziesz przy tym grzebał co pare miecięcy lub najdalej raz na 2-3 lata. Cześć! "szkoda", że masz rację! Robiłem to w parudziesięciu motocyklach, ale "normalnych i łatwiejszych" niż HD. Mam mało wiadmości techniczych o Kingu z 2002r. Jakie łożyska, jaki smar, nawet fitr oleju jest dla mnie kłopotem bo koniec z końców nie wiem jaki model HD posiadam. Wiem, że to Road King FLHRI 1450 z 2002r. Nie ma nic o nim w sieci. Dla tego zadaję głupie pytania. Wiem, że najlepiej podjechać do servisu... ale servis jak to servis, zażąda sobie 500zł za 15minut jakiejś tam porady i będzie oczywiście namawiał mnie na naprawę motocykla u nich za 3000zł. Pozdrawiam - Darek P.S. Odpuść już mi to "rozpierdolić" - przeprosiłem już i żałuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek96 Posted Wednesday at 05:03 PM Share Posted Wednesday at 05:03 PM Akurat ten Road King to chyba jeden z najpopularniejszych modeli Harley'a... Jest bardzo dużo o nim w sieci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FIS Posted Wednesday at 08:01 PM Share Posted Wednesday at 08:01 PM Za 3000 to Ty Harleya raczej nie naprawisz... I właśnie rozmawiasz z serwisem Quote "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
honda1200 Posted Wednesday at 08:02 PM Author Share Posted Wednesday at 08:02 PM 2 godziny temu, przemek96 napisał: Akurat ten Road King to chyba jeden z najpopularniejszych modeli Harley'a... Jest bardzo dużo o nim w sieci. Owszem ale nie FLHRI z 2002r. Jak możesz to podeślij mi jakiś wyczerpujący link o tym modelu. Nie znam angielskiego. Jest chyba z 5 czy 10 wersii Road Kinga ale nie FLHRI. Mam wraźenie, że kupiłem jakigoś ducha HD. Pozdrawiam - Darek 3 minuty temu, FIS napisał: Za 3000 to Ty Harleya raczej nie naprawisz... I właśnie rozmawiasz z serwisem Ha Ha Ha - Ale się wstrzeliłem!!! Powinienem się kapnąć, ale nie myślałem, że z o takiej porze można z serwisem gadać. Ale to tylko główka ramy. Nie chcę całego HD naprawiać. Łożyska z tego co wiem nie są takie drogie. Przy rozbieraniu przodu jest trochę roboty ale nie za 3000? Dlaczego to tyle kosztuje??? Pozdrawiam - Darek 19 minut temu, honda1200 napisał: Za 3000 to Ty Harleya raczej nie naprawisz... I właśnie rozmawiasz z serwisem 21 minut temu, FIS napisał: Za 3000 to Ty Harleya raczej nie naprawisz... I właśnie rozmawiasz z serwisem 21 minut temu, FIS napisał: Za 3000 to Ty Harleya raczej nie naprawisz... I właśnie rozmawiasz z serwisem Ha Ha Ha - Ale się wstrzeliłem!!! Powinienem się kapnąć, ale nie myślałem, że z o takiej porze można z serwisem gadać. Ale to tylko główka ramy. Nie chcę całego HD naprawiać. Łożyska z tego co wiem nie są takie drogie. Przy rozbieraniu przodu jest trochę roboty ale nie za 3000? Dlaczego to tyle kosztuje??? Pozdrawiam - Darek P.S. nie umiem jeszcze się poruszać po forum i z tąd te błędy, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FIS Posted Wednesday at 09:08 PM Share Posted Wednesday at 09:08 PM Pisząc taka kwotę miałem na myśli raczej jakaś poważniejszą naprawę, a nie wymianę łożysk w główce ramy. Takla wymiana to drobiazg w porównaniu z naprawami. które przeważnie wykonujemy. Tak więc nastąpiło tu małe nieporozumienie... Quote "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
honda1200 Posted Friday at 09:49 PM Author Share Posted Friday at 09:49 PM W dniu 31.05.2023 o 23:08, FIS napisał: Pisząc taka kwotę miałem na myśli raczej jakaś poważniejszą naprawę, a nie wymianę łożysk w główce ramy. Takla wymiana to drobiazg w porównaniu z naprawami. które przeważnie wykonujemy. Tak więc nastąpiło tu małe nieporozumienie... Może i tak. Ale serwisy HD są drogie. Nie wiem jak uCiebie ale liberatorze lub u Echilczuka jest zajebiście drogo. A ile może kosztować taka wymiana łożysk? Być może myślą tak, że jak ktoś ma HD to jest bogaty i śpi na kasie. W moim przypadku nie jest tak. Po prostu od iluś tam lat chciałem mieć HD i w końcu mam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted 10 hours ago Share Posted 10 hours ago Sama robota jest nieskomplikowane jesli masz wlasciwe narzedzia i wiedze, sprawdz gdzie serwis Fisa jest i moze oplaca sie podjechac do niego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.