Jump to content

Luz w główce ramy do HD Road King z 2002r.


Recommended Posts

Cześć

zauważyłem, że przy gwałtownym hamowaniu pojawia się lekki stuk w przodzie (w główce ramy) Czy można to usunąć dociskając nakrętkę, czy trzeba wymienić łożyska główki. Motocykl jeździ bez żadnych problemów, bez shymmi, ale koniec z końców wiem czym to się kończy. 

Pozdrawiam - Darek

IMG_20230302_120255_535.jpg

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, jonaszko napisał:

Najpierw diagnoza łożyska a potem działanie.

Bardzo to "mądra porada" - Najlepiej rozpi.....ć cały motocykl na części i dopiero diagnozować Jak zdiagnozować łożyska bez rozebrania przodu?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo to "mądra porada" - Najlepiej rozpi.....ć cały motocykl na części i dopiero diagnozować Jak zdiagnozować łożyska bez rozebrania przodu?
Widzisz, da się bez rozpierd**ania ale ty nie szukasz porady, tylko awantury.
Tak też napisałem, najpierw diagnoza, potem ewentualne rozpierdalanie, jak nazywasz naprawę. Nie umiesz czytać że zrozumieniem?
Link to comment
Share on other sites

Przepraszam za może zbyt agresywne wypowiedzi. Po parudziesięciu latach staram się przypomnieć i od nowa nauczyć Harego. I czuję się trochę bezsilny. Jeszcze raz sorry - szukam porady...

Z poważaniem - Darek

W dniu 27.05.2023 o 08:26, przemek96 napisał:

Podnieś przód i sprawdź czy się kierownica zacina w którymś miejscu podczas skręcania, To jedna z możliwych diagnoz...

I chyba najskuteczniejsza. To się nazywało kiedyś "rakiem" łożyska. To było przypadkiem wielu gleb jeźca tzw shimmy. Robiłem tak z motocyklami lżejszymi i z podnóżkami centralnymi. Z Harym to jet trochę inna bajka. Dzięki za przypomnienie. A tak poza, jakie są inne metody diagnozowania?

Pozdrawiam - Darek

W dniu 27.05.2023 o 08:12, jonaszko napisał:

Widzisz, da się bez rozpierd**ania ale ty nie szukasz porady, tylko awantury.
Tak też napisałem, najpierw diagnoza, potem ewentualne rozpierdalanie, jak nazywasz naprawę. Nie umiesz czytać że zrozumieniem?

Jeszcze raz Przepraszam

W dniu 27.05.2023 o 08:26, przemek96 napisał:

Podnieś przód i sprawdź czy się kierownica zacina w którymś miejscu podczas skręcania, To jedna z możliwych diagnoz...

Sorrry! Te przeprosiny to nie dla Ciebie tylko dla "jonaszko". nie umiem jeszcze się poruszać po Forum i z tąd te błędy.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.05.2023 o 20:44, honda1200 napisał:

[...] Jak zdiagnozować łożyska bez rozebrania przodu?

Nie da się, gdy się ma luz na tych łożyskach.

Trzeba "rozpierdolić" przód, skasoawc luz i potem wyczuć stan łozysk.

Ale z doświadczenia Ci powiem, że to robota tymczasowa.

 

Ja to robie tak:

rozbieram przód, wymieniam łozyska, daję dobry smar i w sposób własciwy i dokładny reguluje luz.

Tak zrobiona robota skutkuje 10-cio letnim okresem bezproblemowej jazdy, praktycznie bez limitu kilometrów.

 

Jak zrobisz to "po łebklach" to bedziesz przy tym grzebał co pare miecięcy lub najdalej raz na 2-3 lata.

 

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, FIS napisał:

Nie da się, gdy się ma luz na tych łożyskach.

Trzeba "rozpierdolić" przód, skasoawc luz i potem wyczuć stan łozysk.

Ale z doświadczenia Ci powiem, że to robota tymczasowa.

 

Ja to robie tak:

rozbieram przód, wymieniam łozyska, daję dobry smar i w sposób własciwy i dokładny reguluje luz.

Tak zrobiona robota skutkuje 10-cio letnim okresem bezproblemowej jazdy, praktycznie bez limitu kilometrów.

 

Jak zrobisz to "po łebklach" to bedziesz przy tym grzebał co pare miecięcy lub najdalej raz na 2-3 lata.

 

Cześć!

"szkoda", że masz rację!

Robiłem to w parudziesięciu motocyklach, ale "normalnych i łatwiejszych" niż HD. Mam mało wiadmości techniczych o Kingu z 2002r. Jakie łożyska, jaki smar, nawet fitr oleju jest dla mnie kłopotem bo koniec z końców nie wiem jaki model HD posiadam. Wiem, że to Road King FLHRI 1450 z 2002r. Nie ma nic o nim w sieci. Dla tego zadaję głupie pytania. Wiem, że najlepiej podjechać do servisu... ale servis jak to servis, zażąda sobie 500zł za 15minut jakiejś tam porady i będzie oczywiście namawiał mnie na naprawę motocykla u nich za 3000zł.

Pozdrawiam - Darek

P.S. Odpuść już mi to "rozpierdolić" - przeprosiłem już i żałuję. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, przemek96 napisał:

Akurat ten Road King to chyba jeden z najpopularniejszych modeli Harley'a... Jest bardzo dużo o nim w sieci. 

Owszem ale nie FLHRI z 2002r. Jak możesz to podeślij mi jakiś wyczerpujący link o tym modelu. Nie znam angielskiego. Jest chyba z 5 czy 10 wersii Road Kinga ale nie FLHRI. Mam wraźenie, że kupiłem jakigoś ducha HD. 

Pozdrawiam - Darek

3 minuty temu, FIS napisał:

Za 3000 to Ty Harleya raczej nie naprawisz... I właśnie rozmawiasz z serwisem 🙂

Ha Ha Ha - Ale się wstrzeliłem!!! Powinienem się kapnąć, ale nie myślałem, że z o takiej porze można z serwisem gadać.

Ale to tylko główka ramy. Nie chcę całego HD naprawiać. Łożyska z tego co wiem nie są takie drogie. Przy rozbieraniu przodu jest trochę roboty ale nie za 3000?

Dlaczego to tyle kosztuje???

Pozdrawiam - Darek

19 minut temu, honda1200 napisał:

Za 3000 to Ty Harleya raczej nie naprawisz... I właśnie rozmawiasz z serwisem

 

21 minut temu, FIS napisał:

Za 3000 to Ty Harleya raczej nie naprawisz... I właśnie rozmawiasz z serwisem

 

21 minut temu, FIS napisał:

Za 3000 to Ty Harleya raczej nie naprawisz... I właśnie rozmawiasz z serwisem 🙂

Ha Ha Ha - Ale się wstrzeliłem!!! Powinienem się kapnąć, ale nie myślałem, że z o takiej porze można z serwisem gadać.

Ale to tylko główka ramy. Nie chcę całego HD naprawiać. Łożyska z tego co wiem nie są takie drogie. Przy rozbieraniu przodu jest trochę roboty ale nie za 3000?

Dlaczego to tyle kosztuje???

Pozdrawiam - Darek

P.S. nie umiem jeszcze się poruszać po forum i z tąd te błędy,

Link to comment
Share on other sites

Pisząc taka kwotę miałem na myśli raczej jakaś poważniejszą naprawę, a nie wymianę łożysk w główce ramy.

Takla wymiana to drobiazg w porównaniu z naprawami. które przeważnie wykonujemy.

Tak więc nastąpiło tu małe nieporozumienie...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.05.2023 o 23:08, FIS napisał:

Pisząc taka kwotę miałem na myśli raczej jakaś poważniejszą naprawę, a nie wymianę łożysk w główce ramy.

Takla wymiana to drobiazg w porównaniu z naprawami. które przeważnie wykonujemy.

Tak więc nastąpiło tu małe nieporozumienie...

Może i tak. Ale serwisy HD są drogie. Nie wiem jak uCiebie ale liberatorze lub u Echilczuka jest zajebiście drogo. A ile może kosztować taka wymiana łożysk?

Być może myślą tak, że jak ktoś ma HD to jest bogaty i śpi na kasie. W moim przypadku nie jest tak. Po prostu od iluś tam lat chciałem mieć HD i w końcu mam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...