Skocz do zawartości

Yamaha r125 problem z elektryka


Domo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z motocyklem mianowicie motocykl albo nie odpala albo chodzi na małych obrotach według mechanika przyczyna to złe działanie  kontrolera wtrysku elektryk próbował zmieniać mapy i programować ale nie potrafi nic z tym zrobić. Szukam rozwiązania problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było dobrze i tak samo z siebie się stało? Czy coś tam ktoś robił przy motocyklu i dopiero po tym przestał pracować? Nie wiem co tam elektryk programował i kombinował ale najpierw to trzeba było sprawdzić TPS i jego ustawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie dziwna sytuacja i nie powiem, że troszeczkę mnie to juz przerasta mam ten motocykl u mechanika juz 8 miesiecy, pierwsza rzecz, która miała byc przyczyna to zatarcie silnika i wymiana glowicy zrobilismy to po czym niby pompa nie sprawna zrobilismy ja tez pozniej nie bylo kompresji zostala zrobiona i teraz według mechanika jest cos nie tak z wtryskami. Silnik wymienilismy na 150cc i nowy kontroler ale zbyt wysokie obroty i zbyt duzo kontroler podawal. Nie wiem co robic. Motocykl dzialal gdy byl oddawany do mechanika on cos zrobil i teraz w taki sposob chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co piszesz to to może być praktycznie wszystko, nawet źle filtr powietrza zamontowany albo nieszczelnie złożony, przewód paliwowy może być zagięty niewłaściwie i wiele innych rzeczy np przetarta izolacja na jakimś kablu i przebicie gdzieś jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.03.2023 o 12:11, Domo napisał:

jest cos nie tak z wtryskami. Silnik wymienilismy na 150cc i nowy kontroler ale zbyt wysokie obroty i zbyt duzo kontroler podawal.

2 godziny temu, Domo napisał:

Właśnie niby wszystko jest dobrze, tylko kontroler złe podaje była próba wymiany na nowy silnik tez z nowym kontrolerem i dalej tak samo

 

To gdzie leży problem dokładnie? Co rozumiesz przez to że kontroler za dużo podaje? Albo żle podaje? Powietrze żle podaje? Czy paliwo żle podaje? Czy może iskrę żle podaje?A może podaje ale coś innego?

Skąd to wiadomo? Jakie są objawy? Tylko za wysokie obroty, czy coś jeszcze?Jeśli obroty są za wysokie, to jakie dokładnie, 1300obr/min czy 4000obr/min?

Wcześniej też pisałeś o zatarciu silnika, następnie wymianie głowicy, a potem że nie było kompresji. Czy po zatarciu silnika była wymieniona tylko głowica? Czy może cylinder, tłok i pierścienie również? W jaki sposób następnie przywróciliście kompresję? I te operacje trwały 8 miecięcy? Kompletnie nie trzyma się kupy ta historia.

 

Edytowane przez Stefan Kowalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki mają problem z większymi cylindrami. Od niedawna pojawiły się właśnie te 150 ccm i motocykle po zmianie nie chcą się wkręcać, słabo działają. Moim zdaniem albo powrót do oryginału albo akcesoryjny sterownik. Masz do tego komputer malossi dedykowany chyba jeden z tańszych. Jak ktoś ogarnia można postawić na ecu masterze, jest tańszy ale potrzeba więcej pracy żeby go poprawnie zainstalować i dostroić. Można iść na skróty, są dostępne mocniejsze regulatory ciśnienia paliwa lub wtryskiwacze, ale moim zdaniemto pół środki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze ta historia się nie trzyma kupi bo mechanik cos kreci, nie zna się. Teraz okazało się, ze tłoki są za duże i ocierają o głowice sam już nic nie rozumiem pozostaje mi czekać bo nic więcej nie wiem co robić. Co do obrotów pojutrze zapytam na ilu chodzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś kiedyś silnik ze zdjętą głowicą? Tłok zazwyczaj nie wystaje ponad cylinder. Jakim cudem miałby obcierać o głowicę? Czy mógłbyś wrzucić zdjęcia pokazujące że taki problem występuje? Bo brzmi to dość absurdalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam tego motoru aktualnie jest u niego na garażu jedyne co mam to te informacje co pisze, dla mnie tez to jest mega dziwne. Sam ciągle siedzę u szukam informacji na Internecie pogoda się robi a ja czekam i czekam. Jutro się więcej dowiem i dam znać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 6.04.2023 o 21:31, zielorz napisał:

Te silniki mają problem z większymi cylindrami. Od niedawna pojawiły się właśnie te 150 ccm i motocykle po zmianie nie chcą się wkręcać, słabo działają. Moim zdaniem albo powrót do oryginału albo akcesoryjny sterownik. Masz do tego komputer malossi dedykowany chyba jeden z tańszych. Jak ktoś ogarnia można postawić na ecu masterze, jest tańszy ale potrzeba więcej pracy żeby go poprawnie zainstalować i dostroić. Można iść na skróty, są dostępne mocniejsze regulatory ciśnienia paliwa lub wtryskiwacze, ale moim zdaniemto pół środki.

mam inne doświadczenie. Bez problemu na seryjnym sterowniku po zmianie ustawień CO silnik pracuje prawidłowo...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...