Jump to content

Przygody Janka - Dniepr 980


jannikiel
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Mam juz pewną myśl... hybryda ? hahahhahahhaa

No i juz po pierwszych pasowaniach, rama ural gondola Velorex  hehehhehe... Emocje.....

 

 

Edited by jannikiel
Link to comment
Share on other sites

Sam Velorex z jego lekka rama bylby moze zbyt lekki dla tego motocykla, a tak oczywiscie, gondola moze byc jakakolwiek. Dzieki za opis przerobek i przejazdzek.

Link to comment
Share on other sites

No juz wsio jasne, kule zakupione, górne mocowania do ramy też, teraz poczekać aż przyjdą, i dopasowywanie, wstawianie wzmocnień gdzie trzeba, przespawanie dolnego uralowskiego kulowego połączenia bardziej z przodu ( dnieprowska rama chyba lepiej by pasowała), tylna kula zamiast tylnego prawego podnóżka pasażera ( lub w tych okolicach), amortyzator skrętu regulowany mocowany do lagi i poprzeczki...

Jutro  to tylko skupienie się nad kompletacją mocowań, schowanie wszystkiego, aż przyjdą zakupione części, i kolejną robotę trzeba zacząć...

Valkirię MagnaCharger - rozgryzłem odpalanie na zimno- to jest cała procedura, i trzeba ją powtórzyć, jeszcze parę razy, by przez powtarzalność procedur być pewnym co do ich stosowania...niestety amerykanie wymyślając sprężarkę do Valkiri nie pomyśleli, że ktoś ma zamiar motocykl użytkować w temperaturach 5 stp C, lub mniej... ehhhh

Czyli może jutro silnik Voyager 1300 - 6 cylindrów ?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rama jednak zostaje od Urala, niestety, mocowania trzeba poprzerabiać i wzmocnić, przednie górne mocowanie będzie wzmocnione, przednie dolne i tylne dolne przerobione i wzmocnione, tylne górne tez będzie wzmacniane, przy ramie BMW...

Koło wózka dopasowane od Magny 750, z hamulcem bębnowym, cały przód z kołem wlatuje od BMW K75- ponieważ ma dobre hamulce, grube lagi i półki na dodatek ma fabryczną rozporkę między lagami to in plus...Ludzie światli, czy znający BMW R90/6, będą się pewnie krzywić na taką hybrydę, bo każde koło z innej parafii ( tylne R65, przód K75, a bok Magna 750), ale nam bardziej zależy na bezpiecznej i pewnej eksploatacji niż zgodności z oryginałem....

Link to comment
Share on other sites

Półki, ośka półek, lagi, koło, tarcze, zaciski wsio z BMW K75...na pólki jeszcze czekam, bo kupione na allegro, nasze zaginęły, gdzieś leżą, ale za dużo przewracania tego bałaganu... ehhhh

Marta trenuje...

 

Link to comment
Share on other sites

jeżeli założysz kompletne przednie zawieszenie z kołem z k75 to zaprzęg nie ma prawa się dobrze prowadzić. zmiana parametru (znacznie zmniejszenie) "trail" - czasem tłumaczone na polski "ślad" jest po prostu konieczna. jeżeli zostaniesz przy fabrycznej geometrii z solówki, jazda będzie dla kierowcy bardzo męcząca, będzie trzeba używać bardzo dużo siły do kierowania a sama kierownica będzie miała tendencję do wpadania w wibracje o małej częstotliwości ale dużej amplitudzie (będzie ją wyrywało z rąk). użycie amora skrętu o dużym tłumieniu będzie tylko próbą zaleczenia problemu (zresztą o niskiej skuteczności) a będzie powodowało konieczność wkładania jeszcze większej siły kierownika w prowadzenie motocykla.

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-1100-13334234886

Link to comment
Share on other sites

O tym wcześniej już wiedzieliśmy, no narazie zrobiliśmy próbę "na sucho" na "starym zawieszeniu, jest ok, lagi K75 są dłuższe i wsio będzie bardziej czopperowe, amortyzator skrętu regulowany- wózkowy i tak będzie montowany... Inna opcja to mamy inne półki z przesuniętym trailem, możliwości jest sporo, i roboty dużo... i tak narazie skupiamy się na mocowaniach... i powiem nieskromnie- Rysiek może nawet swoje ramy budować...

Link to comment
Share on other sites

To się schowa w półki...Konrad, to nie pierwszy taki projekt... mamy ogarnięte, wiem, żeby zrobić  najlepiej na wachaczu pchanym, no ale jak Jawa jezdziła, i różnego rodzaju ruchole na zwykłym zawieszeniu czy Iże...nie wspominając o MZ... to czemu ma się tutaj nie dać? To ma jezdzic max 100 km/h max, będzie ogranicznik, a nie jak Spychała na wyścigach sajdków....   😉

P.S. Mam jeszcze jedno zawieszenie z wysuniętymi półkami z wysuniętą ośką przed lagi + koło z tarczą i zaciskiem, to tak na wszelki wypadek...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jak człek jezdził sporo lat rucholem z koszem, to i tak w porównaniu z tym będzie .... i jest rewelacja.... juz zrobiliśmy próbę na "starym zawieszeniu" po szuterku i po nierównych łąkach, nie czuć wibracji na kierownicy...kurde i dobrze hamuje, ale narazie tylko tył i wózek... ( żeby moj Dniepr tak hamował hahahhaa ) chyba nie oddam tego sprzętu... 🙂...  tak się nam spodobało, że pół godziny jezdziliśmy 🙂

Link to comment
Share on other sites

Z mego doswiadczenia przednie hamulce K75 sa takie sobie, ja mam juz nawet konwersje na Brembo i dalej jestem srednio zadowolony.

Moze klocki mieksze powinienem zastosowac do nich.

Link to comment
Share on other sites

Jak blokują przednie koło bez problemu, to po co przepłacać...?

Najważniejsze, by cały zestaw hamował, bez nadmiernych zmian kierunku, czy w lewo, czy w prawo...Narazie wsio zdemontowane, bo:

- wymiana uszczelniacza wału i skrzyni

-mocowania do ocynku, + pręta hamulca i 2 śrubki

-czekam na decyzję jak z gondolą, czy jest, czy ni ma ( od Urala- lepsza, bo większa i ma klapę zamykaną)

- szukam siedzenia od wersji policyjnej, było, ale marudziłem i się zmyło...

- no i rama i rama wózka do piaskowania a potem malowania proszkowego

w tzw międzyczasie- muszę robić gaźniki w swoim Dnieprze, bo na wolnych prycha i strzela, no to już wiadomo co...ehhhhh.... ekologia psia jej mać...

Link to comment
Share on other sites

Dodam, tutaj, bo nie chce mi się zakładać nowego wątku...

Wyciągnąłem wreszcie Elefanta 750, i karnąłem się do Giżycka...ale to idzie... jak zły....taka miła odmiana w porównaniu do Dniepra 980...

Kurczę taka myśl mnie naszła: Cagiva tylko 750 ccm, 60 KM, BMW R 100( mojej Marty ) tak samo, ok. 60- 70 KM, ale sposób oddawania i realistyczne przyspieszenia, zupełnie na innym poziomie...tutaj od razu odpowiedź- silnik Ducati- ma rodowód scricte wyścigowy, bazą był silnik z Pantah TT2 - 600 ccm- ten sam na którym na początku lat 80- Tony Rutter zdobył 4 razy laury( 81, 82, 83, 84), w mistrzostwach TT2...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...