Michu1774 Opublikowano 24 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2022 Witam. Szukam motora 125cc z homologacją na a1, mam 16lat i mam zamiar jeździć nim dopóki nie zrobię a2 w wieku 18 lat. Jazda raczej ograniczała by się do dojazdu do szkoły (kilka km), sporadycznych tripów nawet 1000km i rekreacyjnej jazdy. Budżet to około 5000zl. Wymagania - ścigacz albo cross/supermoto/hard enduro z możliwoscią rejestracji, niskie koszta zakupu i stosunkowo niskie koszta utrzymania, duża moc. Super by było gdyby było mało kosztów związanych z utrzymaniem. Rozważam aprilie rs 125 - duża moc to ogromny plus, niska cena zakupu, przeboleje wygląd i dźwięk ale nie wiem czy pchać się w niego ze względu na remonty 2t co 16 000km. Yamaha yzf r125 - super wygląd, raczej rzadkie naprawy myślę, że przy mojej jeździe dałbym rade sprzedać ją bez przeprowadzania większych napraw do 18tki, mała moc 15koni to duży minus no i spora cena zakupu bo używka 8000zl czasami jest jakaś fajna sprowadzona z Francji czy Angli za 5000zl, ale to okazja. Husqvarna sm 125(i podobne) - wszystko mi pasuje oprócz dużej ceny zakupu i małej dostępności (problemem nie jest dla mnie kupienie złoma i własnoręczna naprawa) Jeżeli są jakieś inne modele to proszę o sugestie, a jeżeli nie to na który z tych motorów powinienem się zdecydować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 24 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2022 5 godzin temu, Michu1774 napisał: mała moc 15koni to duży minus no Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że 15 KM to jest absolutne maksimum mocy, którą możesz mieć w motocyklu prowadzonym na kategorię A1? 5 godzin temu, Michu1774 napisał: Rozważam aprilie rs 125 - duża moc to ogromny plus, niska cena zakupu, przeboleje wygląd i dźwięk ale nie wiem czy pchać się w niego ze względu na remonty 2t co 16 000km. Nie wiem gdzie się naczytałeś o remontach co 16 000 km. Osobiście bez remontu zrobiłem 31 000 km Aprilią SR50 LC, bardzo wysilony 2t. Potem sprzedałem, nie wiem ile jeszcze jeździła na oryginalnym tłoku. Miałem też w dawnych latach Cagivę MiTo 125, od nowości silnik nie ruszany, na liczniku 38 000 km, 170 km/h jeszcze dawała radę polecieć. Ogólnie to w dzisiejszych czasach z budżetem 5000 zł nie poszalejesz. Może jakąś CBR 125 kupisz. Od siebie polecę MZ SM 125. Jedna z najmocniejszych 125 4t. Miałem, miło wspominam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu1774 Opublikowano 25 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2022 Cytat Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że 15 KM to jest absolutne maksimum mocy, którą możesz mieć w motocyklu prowadzonym na kategorię A1? Zdaje, ale nie interesuje mnie to, ważne żeby pojazd przeszedł badania okresowe, więc musi być 125cc a moc nie istotna bo i tak nie hamują motorka. Cytat Nie wiem gdzie się naczytałeś o remontach co 16 000 km W serwisówce apki jest wyraźnie napisane co 8000km sprawdzić i przeczyścić tłok i pierścienie, a co 16000km zmienić. Cytat Od siebie polecę MZ SM 125 Wszystko fajnie tylko nie mogę przetrawić braku zawieszenia usd i jakiegoś bardziej agresywnego wyglądu, jeszcze jakby się to dało zrobić w miarę prosto(jakiś swap plastików i przedniego widelca). Cytat Ogólnie to w dzisiejszych czasach z budżetem 5000 zł nie poszalejesz. Może jakąś CBR 125 kupisz Trochę przesadzasz, nie jest aż tak źle, cbr za 3500 kupisz trochę pracy i pojeździ, ale ona wygląda jak rower z silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 25 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2022 1 godzinę temu, Michu1774 napisał: Zdaje, ale nie interesuje mnie to, ważne żeby pojazd przeszedł badania okresowe, więc musi być 125cc a moc nie istotna bo i tak nie hamują motorka. Odwal coś na drodze to w ciągu kilku dni się dowiesz od prokuratora ile ten "motorek" miał mocy. 1 godzinę temu, Michu1774 napisał: W serwisówce apki jest wyraźnie napisane co 8000km sprawdzić i przeczyścić tłok i pierścienie, a co 16000km zmienić. Serwisówka serwisówką ale wszystko zależy jak użytkujesz motocykl. Nie znam nikogo kto "na zaś" wymienia dobry tłok w sprzęcie typu RS jeśli nie użytkuje motocykla na torze. Podstawa to olej z najwyższej półki, nie pałować na zimnym i nie zamulać bo 2T tego nie lubi. Jak nie wyciskasz ze sprzętu 101% jego możliwości to na tłoku zrobisz dużo więcej niż przewiduje książka. A nawet gdybyś co 16 000 km miał zrobić remont to i tak wyjdzie dużo mniej niż remont 4t. 1 godzinę temu, Michu1774 napisał: Wszystko fajnie tylko nie mogę przetrawić braku zawieszenia usd i jakiegoś bardziej agresywnego wyglądu, jeszcze jakby się to dało zrobić w miarę prosto(jakiś swap plastików i przedniego widelca). Przypominam cały czas, że masz budżet 5000 zł i nie oczekuj za to cudów. Szukaj motocykla adekwatnego do posiadanej kasy. Bo masz budżet na średniej klasy rower a wymagania na wyczynowy motocykl, na który trzeba wyłożyć 2 lub 3x tyle. 1 godzinę temu, Michu1774 napisał: Trochę przesadzasz, nie jest aż tak źle, cbr za 3500 kupisz trochę pracy i pojeździ, ale ona wygląda jak rower z silnikiem. Każda "sportowa" 125 wygląda jak rower z silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu1774 Opublikowano 25 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2022 Cytat Serwisówka serwisówką ale wszystko zależy jak użytkujesz motocykl. Nie znam nikogo kto "na zaś" wymienia dobry tłok w sprzęcie typu RS jeśli nie użytkuje motocykla na torze. Podstawa to olej z najwyższej półki, nie pałować na zimnym i nie zamulać bo 2T tego nie lubi. Jak nie wyciskasz ze sprzętu 101% jego możliwości to na tłoku zrobisz dużo więcej niż przewiduje książka. A nawet gdybyś co 16 000 km miał zrobić remont to i tak wyjdzie dużo mniej niż remont 4t. No nie jestem taki pewien, widzę jak ludzie piszą że się zaciera albo ogólnie są z rs problemy. Pamiętaj że potrzebuje moto tylko na 2 lata i liczę na jak najmniejsze koszta a to nie tylko remonty, ale też spalanie taka yamaszka by połowę mniej paliła. Tak swoją drogą to przekonuje się do yamahy pomimo wad, wybieram jednak bezawaryjność i nasuwa mi się pytanie, ile wyszedłby remont 4t zakładając że nie była jakoś katowana na zimnym? A ile wyszedł by remont taki rs? - z tego co widzę to tłok cylinder uszczelki z 1200 no i jeszcze ewentualnie wał i łożyska to drugie tyle, mylę się? Cytat Przypominam cały czas, że masz budżet 5000 zł i nie oczekuj za to cudów. Szukaj motocykla adekwatnego do posiadanej kasy. Bo masz budżet na średniej klasy rower a wymagania na wyczynowy motocykl, na który trzeba wyłożyć 2 lub 3x tyle. haha racja Cytat Każda "sportowa" 125 wygląda jak rower z silnikiem. Nie dla 16 latka i 90proc osób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2022 Michu napisal: "Wymagania - ścigacz albo cross/supermoto/hard enduro z możliwoscią rejestracji, niskie koszta zakupu i stosunkowo niskie koszta utrzymania, duża moc." To mi sie bardzo spodobalo. 🙂 I nastepna perelka: "Wszystko fajnie tylko nie mogę przetrawić braku zawieszenia usd" W czym zawieszenie USD jest lepsze od wszystkich innych??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.