elAiden Posted June 22 Share Posted June 22 Cześć Jestem w trakcie kursów kat. A, zaczynam swoją przygodę z motocyklami. Nie mam pewności co do kategorii, którą wybrałem więc proszę o ewentualne przeniesienie tematu Jestem też nabywcą Hondy Magna v45 700cc którą być może będę chciał jeszcze zmienić jednak.. to zależy czy będzie mi z nią dobrze na drodze :). Honda odpala, jeździ, skręca itp. mam tylko dwa problemy: Zbiornik pompy sprzęgła na kierownicy jest zamontowany w taki sposób, że w zasadzie nigdy nie jest pod kątem prostym, musiałbym poprosić silnego kolegę żeby przechylić maszynę - może wtedy. Wymieniłem płyn, odpowietrzylem, zalałem tak, że więcej się nie dało bo.. się rozlewało. Efekt (mam nadzieję, że tak jest) jest taki, że kiedy prostuję kierownicę i przejadę się kilka razy sprzęgło znowu się zapowietrza - tak jakby tego płynu było tam cały czas za mało?? Czy to możliwe, że faktycznie trzeba go przechylić i zalać po brzeg a dopiero później zamknąć i postawić motor? Drugi problem natomiast jest taki, że oczko z tego zbiornika troszeczkę się "poci" ale tak naprawdę nieznacznie, nie ubywa po 3 dniach płynu. Czy naprawdę potrzebuję to oczko? Mogę je zakleić i zamaskować? Przecież jak zgubią się biegi to będę wiedział, że albo nie ma płynu albo sprzęgło kaput? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted June 22 Share Posted June 22 Cala pompa sprzegla, tak jak pompa hamulca mozowana jest zaciskowo na kierownicy, w czasie wymiany plynu / odpowietrzania trzeba rozluznic srube zaciskowa i wyprostowac pompe tak zeby latwiej bylo mozna nalewac do niego plynu. Jesli sprzeglo dalej sie zapowietrza to znaczy ze gdzies jest przeciek powietrza, np na srubie mocujacej przewod do pompy? trzeba to sprawdzic i jeszcze raz odpowietrzyc. Oczko zbiornika mozna probowac obleciec po krawedziach przezroczystym silikonem, po oczyszczeniu z zewnatrz wyciekajacego plynu, ale za efekt nie recze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elAiden Posted June 23 Author Share Posted June 23 Okej, czyli na spokojnie odkręcić to całe ustrojstwo i ustawić do poziomu tak jak się należy. Zamówiłem też dziś nową śrubę tą do odpowietrzania bo w tej obecnej nie ma już za co złapać odpowietrzę to już na nowej śrubie. A gdyby do tego oczka zastosować jakiś klej żywiczny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted June 24 Share Posted June 24 Kazdy klej bedzie mial ten sam problem z klejeniem do powierzchni na ktora saczy sie plyn hamulcowy. Nalezalo by wymienic oczko z uszczelka, ale nawet nie wiem czy mozna to kupic. Wymienialem takie oczko silnikowe do sprawdzania oleju. Jesli chcesz kleic, to trzeba pompe zdjac, oproznic, skleic i jeszcze raz napelnic i odpowietrzyc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.