Jump to content

Podczas pracy silnika gaźnik cieknie


Recommended Posts

Miesiąc temu przeczyscilem gaźnik w motorze. Motocykl dobrze działał ale uszczelka przestała trzymać dlatego wymieniłem ją. Od tego czasu jak odpalam motocykl paliwo powoli leje się z komory pływakowej, a silnik normalnie pracuje. Sprawdziłem i pływak dobrze pracuję, jaki może być problem?

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego chcesz go zmieniac? Powinien byc fabrycznie ustawiony i nie ruszany.

To lanie paliwa z gaznika wyglada na wyrobienie lub zacinanaie sie zaworka iglicowego komory plywakowej. Ktora uszczelke wymieniales?

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego chcesz go zmieniac? Powinien byc fabrycznie ustawiony i nie ruszany.
To lanie paliwa z gaznika wyglada na wyrobienie lub zacinanaie sie zaworka iglicowego komory plywakowej. Ktora uszczelke wymieniales?
Adam a może by tak zacząć od tego, jaki to motocykl, jaki gaźnik? Jeden, dwa, 4?
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Adam M. napisał:

Dlaczego chcesz go zmieniac? Powinien byc fabrycznie ustawiony i nie ruszany.

To lanie paliwa z gaznika wyglada na wyrobienie lub zacinanaie sie zaworka iglicowego komory plywakowej. Ktora uszczelke wymieniales?

Cześć, sprawdziłbym skąd leje się paliwo. Niektóre gaźniki przelewają się przez śruby regulacji albo przez przelewy. Sprawdziłbym:

1) ustawienie poziomu paliwa w gaźniku

2) szczelność pływaka

3) sprawność zaworka iglicowego i jego gniazda, który zamyka dopływ paliwa do gaźnika.

Uszczelka komory mogła spuchnąć od paliwa i nie pasuje. Zalej ją gorącą wodą i spróbuj założyć.

 

Link to comment
Share on other sites

Skoro cieknie z przelewu to oznacza, że zawór iglicowy lub jego gniazdo nie działają właściwie. Zatem:

1) sprawdzić czy pływak jest szczelny

2) sprawdzić poziom paliwa (w manualu będzie opis ustawienia) i ustawić prawidłowy poziom.

3) sprawdzić zawór iglicowy i jego gniazdo, jeśli wyrobiony - trzeba wymienić.

Uszczelka komory pływaka nie ma tu nic do rzeczy.

Jeszcze jedno. Jeśli masz cień podejrzeń, że paliwo dostało się do oleju, wymien ten olej. Mam starszy model tego silnika. Bezwzględnie w tych twinach trzeba tam zamykać kranik po zakończeniu jazdy. Drobny paproch albo zmiana ciśnienia atmosferycznego przy przejściu frontu może się skończyć wyciekiem paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Sory ale jeśli ktoś pyta jak ustawić poziom paliwa to świadczy o jego wiedzy . Na czym polegało jego czyszczenie ??

Opłukałeś go  z zewnątrz czy rozkręciłeś i złożyłeś na zasadzie " to chyba będzie tu a tamto raczej w innej dziurce "  ??

Naprawdę oddaj to komuś kto się zna bo narobisz sobie dużo więcej szkody niż "zarobisz" przez samodzielną prace 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Chodziło mi o ustawienie na jakim poziomie paliwa ma się zamykać zawór iglicowy. Okazało się że w środku zaworka jest czarny osad, nie zauważyłem go ponieważ czyściłem benzynka a nie alkoholem izopropylowym. Po oczyszczeniu wszystko działa. Dzięki za odpowiedzi jak dojść do tego(nie za bardzo miałem pojęcie o gaźnikach) 

Edited by Woooocaaash
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...