Skocz do zawartości

Mocne enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Powiem Panowie , ze mam ochote na KTMa 525 , ale ciezko bedzie wyrwać jakąś normalną sztukę . Jakis czas temu szukałem quada dla siebie , obejrzanych 5sztuk i każdy to padaka , odpuściłem sobie temat po ostatnim obejrzanym .  Jak to mówią " odwazni nie zyja wiecznie,  lecz ostrozni nie zyją wcale " wiec , do odważnych swiat należy , zawsze można kupić i potem sprzedać,  jeżeli faktycznie ciezkie to będzie do jazdy . 

Quadrat , czemu uwazasz , ze do zwykłej jazdy i gumowania , to lipa ?  

Kolega wyzej fajnie napisał "Jesli sie chcesz popisywac jazda na kole czy skokami to inna sprawa i to bedzie kosztowalo extra, normalna jazda enduro jest mozliwa znacznie taniej."  

 wiec u Mnie raczej to będzie takie 80% jazdy spokojnej a 20% jazdy bardziej dynamicznej , plus jazda na gumie . Dzięki Panowie za aktywnosc , mysle , ze to czego chcialem sie dowiedziec , dowiedziałem się.  Poszukam KTMa 525exc , z chęcią potem się podzielę wrażeniami.  Dzięki za pomoc ! 👍👍👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć pod temat.

Szukam dużego enduro do niezobowiązującego polatania, koniecznie z lat 90'

Biorę pod uwagę, że trzeba będzie zrobić remont, bo większość była używana w różny sposób, więc liczy się dostępność części.

Rozglądam się między Yamaha XTZ 750 super tenere, Honda Africa Twean 750, Suzuki DR 800 Big.

Ewentualne naprawy ogarnę sobie sam, łącznie z remontem silnika.

Który lepszy, który fajniejszy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Nico napisał:

Pozwolę się podpiąć pod temat.

Szukam dużego enduro do niezobowiązującego polatania, koniecznie z lat 90'

Rozglądam się między Yamaha XTZ 750 super tenere, Honda Africa Twean 750, Suzuki DR 800 Big.

Który lepszy, który fajniejszy?

 

Z racji rocznika to chyba najlepszy jak najmniej zdemolowany. I to niekoniecznie przebieg by o tym stanowił. A co do "fajności" to już subiektywne odczucie.

Ale takie "cóś" widziałem:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-xrv-750-africa-twin-po-przegladzie-w-aso-stan-bardzo-dobry-ID6EukBS.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym biga. Za wygląd, z tej trójki  najlepszy zawias do ambitniejszego zwiedzania interioru, "bezkompromisowość", spory bak, "gen dakaru".

Nie pamiętam już swoich odczuć podczas jazdy🤔, ale wysokość siedzenia jest spora i nie każdy to ogarnia. Za to widoczność nad dachami "suvów" doskonała. Nieco klocowaty przy manewrach.

Ceny jeszcze nie odklejone jak afryk z gumowym zawiasem😎

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Hun996 napisał:

Z racji rocznika to chyba najlepszy jak najmniej zdemolowany. I to niekoniecznie przebieg by o tym stanowił. A co do "fajności" to już subiektywne odczucie.

Ale takie "cóś" widziałem:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-xrv-750-africa-twin-po-przegladzie-w-aso-stan-bardzo-dobry-ID6EukBS.html

 

Cena spora, firma pewnie dorzuciła sporo marży, na zdjęciach wygląda ładnie jak większość sprzętów...

Wiadomo, że nie sztuka kupić tanio zajeżdżony sprzęt, ale przepłacać za dość wiekowy moto też nie zamierzam, chyba ,że rzeczywiście jest cała w oryginale i w niezłym stanie. Ciekawe jak z ewentualną późniejszą sprzedażą dalej? 

 

3 godziny temu, lysy76 napisał:

Brałbym biga. Za wygląd, z tej trójki  najlepszy zawias do ambitniejszego zwiedzania interioru, "bezkompromisowość", spory bak, "gen dakaru".

Nie pamiętam już swoich odczuć podczas jazdy🤔, ale wysokość siedzenia jest spora i nie każdy to ogarnia. Za to widoczność nad dachami "suvów" doskonała. Nieco klocowaty przy manewrach.

Ceny jeszcze nie odklejone jak afryk z gumowym zawiasem😎

Duża wysokość siodła mi pasuje (mam 1.86m)

800ccm w singlu na fajnym kominie musi niezle brzmieć, musiałbym się gdzieś przymierzyć czy mi pasi 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

O, KTM 400 EXC lub 450 z ok. 2004 by mi się znowu marzył. 

Godzinę temu, Wrc1996 napisał:

Panowie a jeszcze takie szybkie pytanie , jaka jest dopuszczalna masa KTMa 525 ? Ile to kg pociągnie na sobie według danych technicznych? 

Wśród kumpli, którzy takim jeździli, byli nawet tacy po 120 kg i mocy nie brakowało. O to pytasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Mi o to , jaką  ten sprzęt ma dopuszczalna mase , która może na tym usiąść,  nie wiem jak to wytłumaczyć inaczej 😅 w danych technicznych nie mogę tego znaleźć.  

 

Ps. Może mialeś  przyjemność widzieć na zywo 400,450 i 525EXC . Duza różnica w wielkości  400/450 Exc w stosunku do 525 ? 

Przegladajac internety w poszukiwaniu 525EXC , pewnie będę musiał wziąć pod uwagę tez 450 /400 . Ciężko będzie na juz ogarnac 525 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz szukać, to omijaj pomarańczowy silikon, i blachowkręty, wszystkie plastiki na małą 8, klocki mają byc z przodu i z tyłu, no a pod silnikiem po przejażdżce, zero pocenia...

Aha no i zadaj sobie pytanie, kto będzie serwisował ? 😉   Hehehe...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za cenne  rady , z pewnością postaram się dobrze przeglądać te sztuki , pewnie też wezme kogos kto ogarnia te sprzęty lepiej . Znając życie w ogłoszeniu bedzie stan igła a na miejscu ulep😅 

Odnośnie serwisu , mysle , ze oleje , filtry to ogarne sam , lub też jakąś drobną naprawę.  Zawory tez raczej dam rade sam ustawić/ sprawdzić.  

Pozdro , milego dziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

KTMa jak będziesz szukał to sprawdź też mocowanie amortyzatora tylnego, często siadał tam taki ktmowski zawias. 

Janek - naprawdę ciężko teraz znaleźć dobrze utrzymane EXC? Jeśli tak, to sobie odpuszczę rzecz jasna i poszukam jakiejś starej XT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dominik Szymański napisał:

Janek - naprawdę ciężko teraz znaleźć dobrze utrzymane EXC? Jeśli tak, to sobie odpuszczę rzecz jasna i poszukam jakiejś starej XT. 

Starą XT kupić w rozsądnych pieniądzach to jest wyczyn. Te po 5 - 6 tys. zł to paździerze nadające się od razu na stół i totalny remont od A do Z. A jak ktoś ma ładną to woła > 10 tys. zł co wg mnie jest ceną nie do przyjęcia biorąc pod uwagę co ten motocykl oferuje. Sam szukam dla siebie XT poniżej 1990r (najlepsze XT-etki i zajebiste wspomnienia z młodości) i co się tylko pojawi w łódzkim to jadę oglądać. I niestety, jedyna opcja to kupić jakąś w średnim stanie i wyremontować.

A co do starych Afryk czy Bigów - jak ktoś szuka sprzętu do jazdy to lepiej odpuścić ten temat, ceny nie adekwatne do tego co te sprzęty oferują. W tych samych pieniądzach można mieć sporo nowsze i równie niezawodne sprzęty. No chyba, że chodzi o chęć posiadania któregoś z ww. modeli - to inna sprawa 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio szukałem quada , chcieli za trupy jak za zborze,  każdy teraz się ceni , nawet za ulepy😅 wiadomo , że jak dobry stan motorka , to można zapłacić wiecej . Najgorsze jest to , ze jedziesz 300-400km oglądać,  chlop przez tell gada , ze super stan , zajeżdżasz a tam stoi kupa złomu.  I potem głupie gadki " wie Pan,  to taka kosmetyka została,  amor trzeba wymienić , gaźnik trzeba chyba wyczyścić,  bo przerywa , a to łożysko wymienić " i takie tam 

Na fb jest grupa , raz chlopak pojechal oglądać moto daleko  , chlop zapewniał ze stan idealny , nie malowany , bezwypadkowy . Na miejscu sie okazało,  że szrot jakich mało.  Powiedział zeby oddal hajs za paliwo , nie chcial , to chlopak zadzwonił po policje , za to , ze fałszywe info w ogłoszeniu . Oddal hajs za paliwo i tego samego dnia opis zmienił.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
1 godzinę temu, Qadrat napisał:

Starą XT kupić w rozsądnych pieniądzach to jest wyczyn. Te po 5 - 6 tys. zł to paździerze nadające się od razu na stół i totalny remont od A do Z. A jak ktoś ma ładną to woła > 10 tys. zł co wg mnie jest ceną nie do przyjęcia biorąc pod uwagę co ten motocykl oferuje. Sam szukam dla siebie XT poniżej 1990r (najlepsze XT-etki i zajebiste wspomnienia z młodości) i co się tylko pojawi w łódzkim to jadę oglądać. I niestety, jedyna opcja to kupić jakąś w średnim stanie i wyremontować.

A co do starych Afryk czy Bigów - jak ktoś szuka sprzętu do jazdy to lepiej odpuścić ten temat, ceny nie adekwatne do tego co te sprzęty oferują. W tych samych pieniądzach można mieć sporo nowsze i równie niezawodne sprzęty. No chyba, że chodzi o chęć posiadania któregoś z ww. modeli - to inna sprawa 🙂 

Nie nie, z Niemiec ściągnę 😉 Ostatnio trafiła się przepiękna, ale kolega mnie wyprzedził i zgarnął 😉 Tylko tam często z takimi starszymi jest problem z dokumentami...

16 minut temu, Wrc1996 napisał:

Powiedział zeby oddal hajs za paliwo , nie chcial , to chlopak zadzwonił po policje , za to , ze fałszywe info w ogłoszeniu . Oddal hajs za paliwo i tego samego dnia opis zmienił.  

No i tak powinno być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...