Skocz do zawartości

HONDA PC800 SPRZEGŁO?


CoolSzczuR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM 💪LwG👍Nigdy nie posiadałem motocykla ktury posiada mokre sprzęgło zawsze miałem na linke.

mam taki problem  Posiadam honde pc800 jak w rzucam bieg i trzymam sprzegło to  po 5 sekudach zaczyna ciagnac do przodu???

1-pytanie:czy mozna wyregulowac jest wogule jakas mozliwosc?

2-pytanie:jakis mechanik w łodzi zeby to ogarnol?

3-pytanie:jesli roz**balo mi sie sprzeglo to prosze dac namiar na jakies czesci.

DZIEKUJE ZA POMOC MORDECZKI 💪LwG👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, CoolSzczuR napisał:

Nigdy nie posiadałem motocykla ktury posiada mokre sprzęgło zawsze miałem na linke.

Przecież sterowanie sprzęgłem nie ma nic wspólnego z tym czy jest ono suche czy mokre. Suche sprzęgło masz w niektórych BMW czy Ducati. Zdecydowana większość motocykli ma mokre sprzęgła. W Hondzie mam mokre sprzęgło sterowane mechanicznie, na linkę, w BMW suche na linkę a w Suzuki mokre sprzęgło sterowane hydraulicznie 😉 

 

 

30 minut temu, CoolSzczuR napisał:

1-pytanie:czy mozna wyregulowac jest wogule jakas mozliwosc?

Z regulacją tam cudów nie zdziałasz. Co najwyżej możesz wymienić płyn w sprzęgle i poprawnie je odpowietrzyć. Jak to nie pomoże to raczej wymiana tarcz, przekładek oraz sprężynek. I trzeba ocenić stan wysprzęglika, może się okazać, że będzie wymagał zestawu naprawczego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chinoli nie polecam, zwłaszcza jak są dostępne dobre zamienniki.

Sprężynki: https://allegro.pl/oferta/sprezyny-sprzegla-newfren-mo-080f-11102239898

Tarcze: https://allegro.pl/oferta/trw-tarcze-sprz-mcc123-7-11992492173

Przekładki prawdopodobnie będą pasować od Afryki 750 ale to byś musiał swoje wymierzyć i porównać. Przede wszystkim oceń czy przekładki są do wymiany (czy nie mają przepaleń, czy nie są pogięte <ocenisz to kładąc je na szklanej powierzchni>). Sprężynki też możesz wymierzyć ale ja jednak bym ich nie zostawiał w tak wiekowym motocyklu. Bardzo prawdopodobne, że wystarczy tylko wymiana tarcz i sprężynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, CoolSzczuR napisał:

Bo mechanik mi mowil ze jeszcze jakies przekladki sprezyny i okładziny sa potrzebne czy wymieniam tarcze i jest ok?

bo juz nie wiem kto ma racje? ja na zdieciu prospekcie widze same tarcze?

 

Na schemacie pod numerem 10 masz sprężynki, 6 to tarcze skrajne, 5 to tarcze wewnętrzne (musisz o tym pamiętać w przypadku PC800!), 7 to przekładki.

Różnie to każdy nazywa, jedni na przekładki mówią tarcze lub talerze, inni na tarcze cierne mówią okładziny, Jedynie sprężynki każdy nazywa sprężynkami 🙂 

Po prostu potrzebujesz kompletu: tarcze cierne zewnętrzne i wewnętrzne (w komplecie powinny być i takie i takie, nie pomyl się przy zakładaniu i pamiętaj aby je wcześniej przed montażem na kilka godzin wymoczyć w oleju), sprężynki oraz przekładki. Z tarczami i sprężynami problemu z zakupem nie będzie, gorzej z przekładkami bo ten typ przekładek występuje tylko w PC800 a to dość egzotyczny sprzęt. Taki urok starszych japońców, części brak. Dlatego napisałem abyś stare przekładki ocenił czy proste, czy nie przepalone i jeśli będą ok to zakładaj stare, będzie dobrze. Niestety, w sklepach tego nie ma, pojedyncze sztuki zdarzają się na eBayu po 10 - 13$ za sztukę (a potrzebujesz 6). Pisałem wcześniej żebyś porównał wymiarami przekładki z przekładkami od Afryki 750, starych CBF1000, czegoś z serii VT z początku lat 90 i całkiem możliwe, że będą tam takie same przekładki tylko nie wiedzieć czemu w katalogach są inaczej skatalogowane. 
Mam w garażu Hondę z 1990 roku i doskonale wiem jaki jest problem z częściami, np. robiąc kompletny remont gaźników to iglice znalazłem dopiero po wymiarach... w katalogu marki Ducati 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie zasadnicze - czy spróbowałeś w ogóle najpierw zająć się sterowaniem sprzęgła? z tego co pisałeś to problem polegał na "ciągnięciu" sprzęgła a nie ślizganiu się.

i jeszcze w temacie sprężyn - preferuję oem. często akcesoryjne są tzw. wzmocnione. czyt. trzeba mocniej łapą pracować 😉

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro sprzęgło się nie uślizguje podczas jazdy, a ciągnie po 5s od wciśnięcia klamki to znaczy tylko tyle że przepuszcza albo wysprzeglik albo pompa przy klamce a samo sprzęgło jest OK.

 

Zacznij od tego a sprzęgło zostaw jak na razie w spokoju 🤪

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...