Jump to content

HONDA PC800 SPRZEGŁO?


Recommended Posts

WITAM 💪LwG👍Nigdy nie posiadałem motocykla ktury posiada mokre sprzęgło zawsze miałem na linke.

mam taki problem  Posiadam honde pc800 jak w rzucam bieg i trzymam sprzegło to  po 5 sekudach zaczyna ciagnac do przodu???

1-pytanie:czy mozna wyregulowac jest wogule jakas mozliwosc?

2-pytanie:jakis mechanik w łodzi zeby to ogarnol?

3-pytanie:jesli roz**balo mi sie sprzeglo to prosze dac namiar na jakies czesci.

DZIEKUJE ZA POMOC MORDECZKI 💪LwG👍

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, CoolSzczuR napisał:

Nigdy nie posiadałem motocykla ktury posiada mokre sprzęgło zawsze miałem na linke.

Przecież sterowanie sprzęgłem nie ma nic wspólnego z tym czy jest ono suche czy mokre. Suche sprzęgło masz w niektórych BMW czy Ducati. Zdecydowana większość motocykli ma mokre sprzęgła. W Hondzie mam mokre sprzęgło sterowane mechanicznie, na linkę, w BMW suche na linkę a w Suzuki mokre sprzęgło sterowane hydraulicznie 😉 

 

 

30 minut temu, CoolSzczuR napisał:

1-pytanie:czy mozna wyregulowac jest wogule jakas mozliwosc?

Z regulacją tam cudów nie zdziałasz. Co najwyżej możesz wymienić płyn w sprzęgle i poprawnie je odpowietrzyć. Jak to nie pomoże to raczej wymiana tarcz, przekładek oraz sprężynek. I trzeba ocenić stan wysprzęglika, może się okazać, że będzie wymagał zestawu naprawczego.

 

Link to comment
Share on other sites

Chinoli nie polecam, zwłaszcza jak są dostępne dobre zamienniki.

Sprężynki: https://allegro.pl/oferta/sprezyny-sprzegla-newfren-mo-080f-11102239898

Tarcze: https://allegro.pl/oferta/trw-tarcze-sprz-mcc123-7-11992492173

Przekładki prawdopodobnie będą pasować od Afryki 750 ale to byś musiał swoje wymierzyć i porównać. Przede wszystkim oceń czy przekładki są do wymiany (czy nie mają przepaleń, czy nie są pogięte <ocenisz to kładąc je na szklanej powierzchni>). Sprężynki też możesz wymierzyć ale ja jednak bym ich nie zostawiał w tak wiekowym motocyklu. Bardzo prawdopodobne, że wystarczy tylko wymiana tarcz i sprężynek.

Link to comment
Share on other sites

DZIEKI ZA POMOC LwG!!!

Bo mechanik mi mowil ze jeszcze jakies przekladki sprezyny i okładziny sa potrzebne czy wymieniam tarcze i jest ok?

bo juz nie wiem kto ma racje? ja na zdieciu prospekcie widze same tarcze?

honda-pc800-pacific-coast-1990-l-italy-clutch_bigecr5k81e__0700_fb24.gif

Link to comment
Share on other sites

Jak rozbierasz to wymieniaj komplet.Sprężyny kosztują 42 zł, przekładki pewnie z 60 zł co za sens zostawiać stare.Żeby za chwilę rozbierać wszystko z powrotem bo znowu ślizga.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, CoolSzczuR napisał:

Bo mechanik mi mowil ze jeszcze jakies przekladki sprezyny i okładziny sa potrzebne czy wymieniam tarcze i jest ok?

bo juz nie wiem kto ma racje? ja na zdieciu prospekcie widze same tarcze?

 

Na schemacie pod numerem 10 masz sprężynki, 6 to tarcze skrajne, 5 to tarcze wewnętrzne (musisz o tym pamiętać w przypadku PC800!), 7 to przekładki.

Różnie to każdy nazywa, jedni na przekładki mówią tarcze lub talerze, inni na tarcze cierne mówią okładziny, Jedynie sprężynki każdy nazywa sprężynkami 🙂 

Po prostu potrzebujesz kompletu: tarcze cierne zewnętrzne i wewnętrzne (w komplecie powinny być i takie i takie, nie pomyl się przy zakładaniu i pamiętaj aby je wcześniej przed montażem na kilka godzin wymoczyć w oleju), sprężynki oraz przekładki. Z tarczami i sprężynami problemu z zakupem nie będzie, gorzej z przekładkami bo ten typ przekładek występuje tylko w PC800 a to dość egzotyczny sprzęt. Taki urok starszych japońców, części brak. Dlatego napisałem abyś stare przekładki ocenił czy proste, czy nie przepalone i jeśli będą ok to zakładaj stare, będzie dobrze. Niestety, w sklepach tego nie ma, pojedyncze sztuki zdarzają się na eBayu po 10 - 13$ za sztukę (a potrzebujesz 6). Pisałem wcześniej żebyś porównał wymiarami przekładki z przekładkami od Afryki 750, starych CBF1000, czegoś z serii VT z początku lat 90 i całkiem możliwe, że będą tam takie same przekładki tylko nie wiedzieć czemu w katalogach są inaczej skatalogowane. 
Mam w garażu Hondę z 1990 roku i doskonale wiem jaki jest problem z częściami, np. robiąc kompletny remont gaźników to iglice znalazłem dopiero po wymiarach... w katalogu marki Ducati 😉

Link to comment
Share on other sites

pytanie zasadnicze - czy spróbowałeś w ogóle najpierw zająć się sterowaniem sprzęgła? z tego co pisałeś to problem polegał na "ciągnięciu" sprzęgła a nie ślizganiu się.

i jeszcze w temacie sprężyn - preferuję oem. często akcesoryjne są tzw. wzmocnione. czyt. trzeba mocniej łapą pracować 😉

Link to comment
Share on other sites

Skoro sprzęgło się nie uślizguje podczas jazdy, a ciągnie po 5s od wciśnięcia klamki to znaczy tylko tyle że przepuszcza albo wysprzeglik albo pompa przy klamce a samo sprzęgło jest OK.

 

Zacznij od tego a sprzęgło zostaw jak na razie w spokoju 🤪

Edited by MłodyWilk22
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...