Skocz do zawartości

Honda CBR F4 PC35 Moduł zapłonowy


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Mój problem wygląda następująco, że moto podczas jazdy zgasło i już nie odpalił. Jak próbowałem odnaleźć usterkę, to okazało się, że strzela jeden z bezpieczników. Okazało się, że uszkodził się moduł zapłonowy i teraz pytanie. Czy moduł trzeba programować, jeśli kupię z innego moto? Druga sprawa jest taka, że nie wiem co oznaczają poszczególne linijki na module, mój wygląda następująco - 
MBWA G.
W76A
8X09
Przez co nie wiem, czy musze szukać identycznego, czy może któraś z linijek jest mniej istotna? Z załączniku zdjęcie poglądowe, z góry dzięki 🙂 

honda-CBR600-CBR-600-PC35-ECU-CDI-MBWA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile faktycznie padł moduł .... to oznacza że masz więcej problemów niż tylko uszkodzony moduł.

Po pierwsze, europejskie PC35 mają HIS (immobilizer), więc najprościej poszukać modułu z wersji USA, która immo nie ma. Inaczej sam nowy moduł nie wystarczy.

Po drugie moduł sam z siebie nie padnie w tym motocyklu, tylko coś go uszkodziło. Najprawdopodobniej masz uszkodzony regulator napięcia, który spalił ci moduł. Akumulator sprawny? Ile ma lat? 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...kontynuując co napisali poprzednicy taki moduł można spróbować reanimować i jest wielce prawdopodobne, że ożyje. Chyba, że zalany żywicą.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto padło w trakcie jazdy, po prostu przestało reagować na cokolwiek. Być może wtedy to był regulator napięcia, ale wspniałomyślny ziomek wrzucił 30 amperowy bezpiecznik, zamiast 10. Moto odpaliło, ale moduł się rozlał, cale szczęście, że moto nie spłonęło. Musze wrzucić nowy moduł, żeby zacząć szukać pierwotnej usterki, ale nie wiedziałem, czy wystarczy jak kupie sam moduł, czy raczej cały komplet z immo i kluczykami.  Podesłałem nowy załącznik. 

modul.jpg

W dniu 9.11.2021 o 08:28, Bimbak napisał:

O ile faktycznie padł moduł .... to oznacza że masz więcej problemów niż tylko uszkodzony moduł.

Po pierwsze, europejskie PC35 mają HIS (immobilizer), więc najprościej poszukać modułu z wersji USA, która immo nie ma. Inaczej sam nowy moduł nie wystarczy.

Po drugie moduł sam z siebie nie padnie w tym motocyklu, tylko coś go uszkodziło. Najprawdopodobniej masz uszkodzony regulator napięcia, który spalił ci moduł. Akumulator sprawny? Ile ma lat? 

Aku nowiusieńkie. A co masz na mysli, ze mam wiecej problemow niz sam modul?

Edytowane przez GrobeL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto padło w trakcie jazdy, po prostu przestało reagować na cokolwiek. Być może wtedy to był regulator napięcia, ale wspniałomyślny ziomek wrzucił 30 amperowy bezpiecznik, zamiast 10. Moto odpaliło, ale moduł się rozlał, cale szczęście, że moto nie spłonęło. Musze wrzucić nowy moduł, żeby zacząć szukać pierwotnej usterki, ale nie wiedziałem, czy wystarczy jak kupie sam moduł, czy raczej cały komplet z immo i kluczykami.  Podesłałem nowy załącznik. 
modul.thumb.jpg.66df3eb613e5ef6d808ee9e816b4ae9d.jpg
Aku nowiusieńkie. A co masz na mysli, ze mam wiecej problemow niz sam modul?

Przeczytaj jeszcze raz jego post ze zrozumieniem bo dokładnie to wyjaśnił.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo to immo da się zdjąć ale jeśli jest wersja bez immo to ja bym ją brał

digitech pewnie ogarnie naprawę , tylko kwestia opłacalności , ile kosztuje taki jak ci potrzebny ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2021 o 21:49, GrobeL napisał:

Moto padło w trakcie jazdy, po prostu przestało reagować na cokolwiek. Być może wtedy to był regulator napięcia, ale wspniałomyślny ziomek wrzucił 30 amperowy bezpiecznik, zamiast 10. Moto odpaliło, ale moduł się rozlał, cale szczęście, że moto nie spłonęło. Musze wrzucić nowy moduł, żeby zacząć szukać pierwotnej usterki, ale nie wiedziałem, czy wystarczy jak kupie sam moduł, czy raczej cały komplet z immo i kluczykami.  Podesłałem nowy załącznik. 

Aku nowiusieńkie. A co masz na mysli, ze mam wiecej problemow niz sam modul?

Trochę się to nie trzyma kupy. Ale po kolei ...

Moto przestało reagować, więc najpierw padł bezpiecznik. Być może przez regulator? (wymienił bym proforma, żeby następnego modułu nie usmażyć) ale może masz inną usterkę elektryczną, która będzie jeszcze bruździć. Wróć do bezpiecznika 10A, a ziomkowi od 30A sprzedaj lepe, bo dzięki niemu pewnie popłyniesz grubo w koszty. Pierwotnej usterki, innej jak regulator możesz zacząć szukać już teraz szukając zwarcia w instalacji. 

Aku był nowy zanim moduł padł? Były z nim wcześniej problemy? Czy wymieniłeś po padnięciu modułu? Generalnie sprawne aku powinno uchronić moduł przed spaleniem od regulatora, co znowu może wskazuje na inną usterkę, ale jeszcze trochę za wcześnie by to zakładać.

Zegary działają? Zwykle zanim poleci moduł palą się zegary. No ale żeby to sprawdzić potrzebujesz sprawnego modułu.

Do modułu bez immo, z USA potrzebujesz też kompletną wiązkę - jest inna od EU. Przeróbka jest możliwa, ale prościej wymienić wiązkę. Może teraz da się moduł naprawić jak piszę michoa, ale 10 -15 lat temu nie było takich możliwości, więc nie wiem czy to działa. Koszty musisz ocenić sam.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moduł faktycznie fizycznie się rozlał, to problem od początku był w nim i zmiana bezpiecznika na większy spowodowała jedynie wypalenie większej dziury w PCB.

Przy padniętym reglerze pierwsze lecą żarówki 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2021 o 08:49, Bimbak napisał:

Trochę się to nie trzyma kupy. Ale po kolei ...

Moto przestało reagować, więc najpierw padł bezpiecznik. Być może przez regulator? (wymienił bym proforma, żeby następnego modułu nie usmażyć) ale może masz inną usterkę elektryczną, która będzie jeszcze bruździć. Wróć do bezpiecznika 10A, a ziomkowi od 30A sprzedaj lepe, bo dzięki niemu pewnie popłyniesz grubo w koszty. Pierwotnej usterki, innej jak regulator możesz zacząć szukać już teraz szukając zwarcia w instalacji. 

Aku był nowy zanim moduł padł? Były z nim wcześniej problemy? Czy wymieniłeś po padnięciu modułu? Generalnie sprawne aku powinno uchronić moduł przed spaleniem od regulatora, co znowu może wskazuje na inną usterkę, ale jeszcze trochę za wcześnie by to zakładać.

Zegary działają? Zwykle zanim poleci moduł palą się zegary. No ale żeby to sprawdzić potrzebujesz sprawnego modułu.

Do modułu bez immo, z USA potrzebujesz też kompletną wiązkę - jest inna od EU. Przeróbka jest możliwa, ale prościej wymienić wiązkę. Może teraz da się moduł naprawić jak piszę michoa, ale 10 -15 lat temu nie było takich możliwości, więc nie wiem czy to działa. Koszty musisz ocenić sam.

 

 

 

 

Masz rację, dzięki za rozbicie na czesci pierwsze 😄
Tak, mysle ze moto przestalo smigac przez regulator. Na pewno wymienie tez regulator, dla bezpieczenstwa.
Nowe aku kupilem miesiac przed padnieciem modulu
Zegary dzialaly zanim modul sie rozlal. Wlasciwie nie jestem pewny na 100%, ale prawdopodobnie dzialaly dzialaly nawet po zakopceniu sie modułu. 
Wlasnie nie mam dojscia do ludzi, ktorzy mogliby sie tym zająć, niestety. Rozmawialem z gosciem, ktory ma moduł z usa, ale wlasnie wspomnial, ze instalacja jest inna, dlatego jeszcze go nie kupilem. Moglbys mi jeszcze podpowiedziec, czy zakup modulu z EU wiąże sie z jakims przeprogramowywaniem go? Dzieki wielkie za rozjasnianie tematu 🙂 

W dniu 12.11.2021 o 10:40, nabokow napisał:

Jeśli moduł faktycznie fizycznie się rozlał, to problem od początku był w nim i zmiana bezpiecznika na większy spowodowała jedynie wypalenie większej dziury w PCB.

Przy padniętym reglerze pierwsze lecą żarówki 😉

Zarowki na sto procent swieciły zanim "wykonczylem" modul. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, GrobeL napisał:

Wlasnie nie mam dojscia do ludzi, ktorzy mogliby sie tym zająć, niestety. Rozmawialem z gosciem, ktory ma moduł z usa, ale wlasnie wspomnial, ze instalacja jest inna, dlatego jeszcze go nie kupilem. Moglbys mi jeszcze podpowiedziec, czy zakup modulu z EU wiąże sie z jakims przeprogramowywaniem go? Dzieki wielkie za rozjasnianie tematu 🙂 

Szczerze mówiąc to napisałem chyba już wszystko co wiem na ten temat. Sam to przechodziłem i pomagałem później koledze z F4. Ale to było ponad 10 lat temu. Wtedy jedyna opcja to był moduł z wiązką z USA, a i tak chyba trzeba było coś z wiązką przedniej lampy rzeźbić. Nie pamiętam już. 

Moduł z EU ma wbudowany immobilizer więc do modułu potrzebne są pasujące kluczyki. Niby pikuś, ale czy ktoś Cie w chu*a nie zrobił sprawdzisz dopiero jak odpalisz moto ... albo nie, bo jak kluczyk nie pasuje do modułu to wracasz do punktu wyjścia. Do tego, albo wozisz wtedy ten kluczyk i tak tylko jak zawieszkę do swoich kluczyków pod immo, albo potrzebujesz jeszcze pasującą stacyjkę i zamek pod siedzenie.

Masz całą zimę na to, więc na spokojnie poszukaj info czy da się taki moduł może naprawić? Ewentualnie z innego modułu EU immo wywalić? Podejrzewam, że moduł z wiązką z USA będzie jednak najkosztowniejszą opcją.

 

  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w tej CBR, ale w wielu przypadkach da się oryginalne  kluczyki wgrać do ECU. Zazwyczaj wiąże się to z wycinaniem kawałka plastiku aby dostać się do kości którą trzeba przeflashować. Są spece którzy się tym zajmują.

Nie wiem też jak jest ogólnie z Hondą, ale w Suzuki jeśli masz fabrycznie nowy, czysty moduł, to po podłączeniu go wkładasz po kolei wszystkie stare kluczyki do stacyjki i one się programują automatycznie.

Z ciekawości sprawdziłem i w tej Hondzie jest taka możliwość o której pisałem. Wystarczy skopiować wsad z uszkodzonego ECU i wgrać go do nowego.

honda.png

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Panowie, ale jestem laikiem jeśli chodzi o jakąkolwiek mechanikę 😄 Wyciągnąłem regulator z mojego moto, żeby dojść po numerach jaki zamówić, ale z tego co znalazłem to jest regulator z cebry model starszej. Jesteście w stanie mi podpowiedzieć, czy zamówić taki sam, czy szukać jakiegoś innego? Jeżeli inny, to jaka firma? Z góry dzięki 😉 

regulator.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siemka. Wracam do tematu po dlugiej potyczce.  Rozmawialem z gosciem, ktory rozbiera hondy i po gadce wydaje sie wiedziec o czym mowi. Tlumaczyl mi sporo na temat HISSu. Przyslal mi modul razem z kluczykiem, ktory przypialem do swoich kluczy, ale stacyjke mam swoją, oryginalną. Oczywiscie najpierw zmienilem regulator, potem moduł. Bezpiecznik teraz nie szaleje. Moto kreci, ale nie odpala. Sprawdzalem i nie ma iskry na swiecy. Sprzedajacy, wedlug tego co mowil, to podpiął moduł do swojej, takiej samej hondy i bez problemu zapalila. Myslicie, że ściemnia i jest to niemozliwe, bo to moduł nie puszcza prądu na świece, czy jest mozliwe i to u mnie coś sie wydarzylo przez to ze moto dlugo stalo i musze szukac problemu dalej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...