Skocz do zawartości

Świeżak szuka moto


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów

W zeszły piątek zdałem kat A.

Wcześniej jeździłem 1 sezon Varadero 125. Chcę wybrać dla siebie motocykl...I tu jest problem....

1. NC 750x 

2. Deauville 700

3. V strom 650

4. Shadow 750 spirit 

Motocykl raczej uniwersalny, użytkowany drogi podmiejskie i krajowe, czasem przelot obwodnicami miast. Do spokojnej jazdy, na szaleństwa jestem za stary....

Masa 120kg wzrost 184cm.

Co byście Państwo wybrali z wyżej podanych?

Budżet 20k max

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej znajdź takie modele w okolicy i się nimi przejedź. Inaczej nie zrozumiesz czego chcesz.

Do listy dorzuć sobie jeszcze Fazera 600, to też calkiem uniwersalne moto, choć dość kuniaste jak na pierwszy sprzet po 125cc.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MIKE_G napisał:

Wstępnie rozgrywka będzie pomiędzy nc750x a vstrom 650. Co z tych dwóch ? 

Przejedź się. ; )

Ogólnie rozgrywka jest pomiędzy V-ką a rzędówką. ; )

To trzeba poczuć, aby zrozumieć. Sam miałem Suzuki SV 650, które ma ten sam silnik co V-strom. V-ka ma swój urok. Rzędówki też mają swój urok.
Pytanie co Ci w tej chwili lepiej odpowiada - na to sobie nie odpowiesz, dopóki się nie przejedziesz.

https://www.youtube.com/channel/UCop5yYPrIdSkf7XsCz41xfA - Kanał Ziomeczka

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2021 o 20:24, MIKE_G napisał:

2. Deauville 700 

3. V strom 650

4. Shadow 750 spirit 

fajnie by było jakbyś się określił czgo konkretnie szukasz bo tutaj to każdy z innej parafii: szosowy turystyk, enduro-szosowo-turystyczne i chopper/cruiser. Na uniwersalne moto jak najbardziej nadają się 1 i 3. Założysz na to trochę agresywniejsze opony to i TET tym da się zrobić. Będą do moto które świetnie się sprawdzą w popołudniowej tułaczce po okolicy kiedy masz godzinkę wolnego jak i Transfogaraską zrobić. Deauville to typowy szosowiec - świetnie się sprawdzi w tej roli. Czy to Nordkapp czy Dubrownik - komfortowo przewiezie dając możliwość pokonania dużych dystansów w stosunkowo krótkim czasie. Przelotowe w trasie na poziomie 160km/h to żaden problem. Ogromny plus za mozliwości załadunkowo-przewozowe wyprawowego szpeju jaki zabieramy. Shadow przy nich to zupełnie inna bajka, moto o przelotowej (komfortowej przelotowej) 90-100km/h. To moto dla tych co się im nigdzie nie spieszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, MIKE_G napisał:

Myślę że wygra nc750x...czekam jeszcze na test v strom 650. Miałem okazję jechać nc750s manualna- bajka. Zaczynałem na varadero 125 to do hondy ciągnie 

V-strom może Cię zachęcić brzmieniem i kopytem na niższych obrotach. 

Miałem przez 2 sezony Suzuki SV 650 (ten sam silnik co V-strom), super to brzmiało i juz od 3500 obrotow szło to jak dzik po szyszkach.

Tylko dodać trzeba, że SV jest leciutkie. Nie wiem o ile więcej wazy V-strom.

Ogólnie po przesiadce ze 125cc na V-kę będziesz musiał uwazać na manetkę, bo to kurła naprawdę ostro się zbiera z niskich obrotow. : )

Często myślę, czy nie kupić sobie SV 1000 N. Taki golasek bylby fajny.

Edytowane przez Damian85
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przejechałem się V strom 650...no zbiera się ładnie....lepiej niż nc750x. I na pewno nie wyglądam jak na psie...jedyne co mnie odstrasza to, że to już kawał żelastwa, nc wydaje się być bardziej poręczna. Niemniej jednak trudny wybór między tymi dwoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsądny wybór. 58 kucy na drugie moto to calkiem bezpieczny wybor - choć powiem Ci, że za rok to już go tak rozjeździsz, że bedzie Ci mało kucy.

Nie wiem, czy to dobry pomysł, żeby kupić funkiel nowke, podejrzewam, że bedzie Cie to blokować przed zmianą sprzetu (duża utrata wartości itd).

Na Twoim miejscu bym jeszcze jakaś uzywką pośmigał i na następne moto sobie strzelil funkiel nojke sztuke, ktora ma ze 100 kucy - tyle już w zupełności wystarczy na dłużej.

58 kuca bedzie Ci fajnie szło gdzies do 120-30 km/h, a później będzie już ubogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Damian85 napisał:

Na Twoim miejscu bym jeszcze jakaś uzywką pośmigał i na następne moto sobie strzelil funkiel nojke sztuke, ktora ma ze 100 kucy - tyle już w zupełności wystarczy na dłużej.

58 kuca bedzie Ci fajnie szło gdzies do 120-30 km/h, a później będzie już ubogo.

pierdolenie jak w gimbazie

z tego co ja zrozumiałem Mike szukał normalnego, użytkowego motocykla. Gdzieś Ty doczytał, że chce wymieniać potem na coś mocniejszego (nie mówię, że za jakiś czas nie będzie się za takowym rozglądał)? Są ludzie, którzy latami latają 125tką czy starą cebulą 500 bo po prostu spełniają swoje zadanie.

  • Lubię to! 1

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad, zachowaj tu dobre maniery.

Jak widzisz kolega chce zainwestować w nówke z salonu (choć poczatkowo miał być sprzet do 20k) - pewnie zakłada, że ten sprzet wystarczy mu na lata.

Jeździlem 2 sezony na sprzęcie, ktory miał 60 KM, taką maszyne ogarnia sie bardzo szybko, do 120 km/h leci calkiem zwawo, a później niestety silnik puchnie... przy predkosciach autostradowych puszki będą Cie poganiać.

Takie sprzety dobre sa na pierwszy powazniejszy motocykl. Kiedys byly modne cebule, Suzuki GS 500, czy Kawasaki ER5. I to były sprzety "przechodnie" na jeden, gora dwa sezony.

Uważam, że warto tutaj dać koledze do zrozumienia, że taki sprzet ogarnie bardzo szybko i po prostu bedzie czuł niedosyt, gdy przekroczy trochę setkę. Zakladam, że po max 2 latach bedzie już myślał o innych maszynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wuj kogo obchodzi czym jeździłeś. ja z kolei uważam, że piszesz nie na temat.

w pierwszym poście było jak wół: " Do spokojnej jazdy, na szaleństwa jestem za stary.... " no ale ekspert z nakulanymi paroma tysiącami km wie lepiej co komu potrzeba 🤦‍♂️

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Damian85 napisał:

Takie sprzety dobre sa na pierwszy powazniejszy motocykl. Kiedys byly modne cebule, Suzuki GS 500, czy Kawasaki ER5. I to były sprzety "przechodnie" na jeden, gora dwa sezony.

Uważam, że warto tutaj dać koledze do zrozumienia, że taki sprzet ogarnie bardzo szybko i po prostu bedzie czuł niedosyt, gdy przekroczy trochę setkę. Zakladam, że po max 2 latach bedzie już myślał o innych maszynach.

Czy ja wiem? Jeżdżę od dobrych 25 lat, u mnie w garażu już były sprzęty z mocą >150 KM a koniec końców i tak od 10 lat jeżdżę motocyklami co nie przekraczają 60 KM. Autostradą również 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...