Jump to content
StaregoSzukam

Tani, prosty i praktyczny klasyk - jaki?

Recommended Posts

Dobry dostęp do części jest do motocykli Harley Davidson, zwłaszcza WLA. Ponadto Zundapp KS750 lub KS600, trochę gorzej z powojennymi modelami BMW (tu głównie sklepy specjalistyczne na zachodzie). Do innych marek niemieckich też można dostać trochę gratów, ale nie w Polsce. Jakie kwoty wchodzą w grę w tych przypadkach? Poszukaj w ogłoszeniach, ale generalnie na start 5-10 razy większe niż zakładasz. Jak pisałem tanie sprzęty nie są lokatą i nie opłaca się do nich robić części. Chyba, że masz szklaną kulę i przewidzisz, że np. Jawa 350 lub MZ 150 będzie za 20 lat tyle warta co BMW Sachara. Takie jednoślady da się kupić niedrogo ale na razie to można je odnawiać hobbystycznie. Zarobić raczej się nie da.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, StaregoSzukam napisał:

Nie napisałem, że renowacja ma być tania. Widełki cenowe dotyczą tylko bazy do renowacji. W kwestii czasu to nawet dalej doprecyzowałem, że mogę sobie siedzieć nad tym parę lat - nie spieszy mi się.

Co konkretnie się wyklucza?

Kiepski dostęp do części to spore utrudnienie. Idealny projekt byłby dla mnie taki w którym czas poświęcam głównie na renowację a nie kwestie poboczne jak polowanie na pojedynczą część przez kilka miesięcy.

Jeżeli nie planujesz robić tego na hurra, to zmienia postać rzeczy. Tak jak kolega wyżej napisał. H-D ma dobry dostęp do leciwych części, nie tylko WLA. To ogromny plus. Rynek tutaj jest na prawdę spory zarówno nowe części jak i te z rynku wtórnego, aczkolwiek i tu znajdą się jakieś smaczki, których upolowanie wymaga większej cierpliwości..


Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

Share this post


Link to post
Share on other sites

XJ600 mod. 51J

Klasyk z jednej, z drugiej poczciwa niedobita japońska konstrukcja robiąca ogromne przebiegi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.09.2021 o 05:46, HD1940 napisał:

Dobry dostęp do części jest do motocykli Harley Davidson, zwłaszcza WLA. Ponadto Zundapp KS750 lub KS600, trochę gorzej z powojennymi modelami BMW (tu głównie sklepy specjalistyczne na zachodzie).

Z tym Zundapp to nieźle odleciałeś 😛

Z lektury wynika, że tu mowa o setkach tysięcy a czasem i więcej w dodatku dostępność bardzo mała więc to już chyba jeden z najbardziej skrajnych przypadków 😉

Przejrzałem Harleye z ciekawości. Pomijając cenę to aukcję wyglądają tak jak się spodziewałem. To dość specyficzne motocykle i jak ktoś się decyduje na Harleya to raczej będzie w mniejszym lub większym stopniu o niego dbał.

Także tutaj nawet zwiększając budżet mógłby być problem ze znalezieniem bazy do renowacji przy której będzie sporo do zrobienia.

21 godzin temu, Piasek80 napisał:

XJ600 mod. 51J 

Klasyk z jednej, z drugiej poczciwa niedobita japońska konstrukcja robiąca ogromne przebiegi.

Stylistyka zupełnie mi nie odpowiada.

Czyli mimo wszystko Junak i Ural póki co wydają się najsensowniejszymi opcjami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo male polskie 2 suwy, ktore rowniez rosna cenowo. Z nich najciekawsza jest SHL i Gazela ( choc ta ostatnia to kompletna pomylka konstrukcyjna ).

Nastepna propozycja ktora dostarcza klasycznych przezyc podczs jazdy i jest relatywnie tania to IZ 49, kopia przedwojennej DKW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Adam M. napisał:

Nastepna propozycja ktora dostarcza klasycznych przezyc podczs jazdy i jest relatywnie tania to IZ 49, kopia przedwojennej DKW. 

Nawet nieźle to wygląda a przy tym konstrukcja wydaje się prosta. Sądząc po liczbie ogłoszeń na Allegro dostępność części również wydaje się całkiem dobra. Poczytam w wolnej chwili co to za konstrukcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konstrukcja nie jest rewelacyjna ale daje rade. Poczytaj sobie IZ forum ktorego zreszta jestem uczestnikiem http://izhmoto.pl/.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z demoludami, szczególnie radzieckiej produkcji, ale i te wszystkie Panonie itp jest zazwyczaj jeden problem: to żyje własnym życiem. Nie ważne ile serca i pieniędzy włożysz w renowację i odbudowę, z jakim pietyzmem składał to będziesz zachowując niemal chirurgiczną precyzję i dokładność. Zalejesz olejem i rano kałuża pod... Te ich kaprysy natury elektryczno-niewiadomojakiej: przyjechało, zgaszone, za godzinę chcesz wracać i ni ch-chu... nie zapali. Wiadro kluczy na podorędziu wskazane. Co z tego że to jest dostępne, że to nawet tanie kiedy niestety wszystko z gównolitu wykonane.

Edited by Piasek80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to druga ciekawa propozycja oprocz Iza, bo tansze od Junaka a zrobione na wzor dobrego oryginalu - BMW 250. Nie bardzo zgadzam sie z tym co napisal Piasek, jest mozliwosc zrobienia tych sprzetow z bylych demoludow tak zeby jezdzily, tym bardziej ze wiekszosc oparta jest o banalnie proste silniki 2 suwowe. Oczywiscie problem jakosci czesci pozostaje, wiec nie sklada sie tego jak z japonie z klockow tylko trzeba troche powalczyc, zreszta podobnie jak z Junakiem czy starymi anglikami ( ktorymi ja sie zajmuje ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ swoje moto sprzedałem już kilka lat temu, temat kolejnego sprzęta chodzi mi po głowie od pewnego czasu. Ponieważ jednak czasy niepewne, nie chcę wydawać majątku, bo nie wiadomo kiedy gotówka się przyda. Tymczasem wpadłem na film na YT o Hondzie CM 400 i jakoś nie mogę się pozbyć tej myśli, żeby coś takiego kupić. Czy gość, którego największym mechanicznym osiągnieciem była wymiana oleju i filtra albo wymiana klamek hamulca i sprzęgła, poradzi sobie z 40 letnią maszyną, zakładając, że uda się kupić jakiś normalny egzemplarz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupienie dobrego egzemplarza w Polsce to raczej "marzenie scietej glowy", wiekszosc egzemplarzy bedzie zuzyta i bedzie wymagac dosc konketnych remontow. Poza tym to nie jest zbyt dobra konstrukcja Hondy, juz lepiej interesowac sie seria CB350 z lat 70 tych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ostudziłeś trochę mój zapał. Dzięki 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy kupnie klasyka warto też wziąć pod uwagę na jaką skalę idziesz. Czy chcesz kupic cos Polskiego, co tylko u nas będzie miało jakąś wartość, czy cos znanego na całym globie, o co bić będą się później Niemcy, Brytyjczycy, Amerykanie itd.

Edited by Damian85
Literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żyj tak, żeby Twoich pomników nie musiała pilnować policja.

Pegi na Twitterze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...