Skocz do zawartości

Tani, prosty i praktyczny klasyk - jaki?


StaregoSzukam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sąsiad ma Iża 49.
Ruski sprzęt, który jest dość tani i prosty. Z częściami też nie ma wielkich problemów.
Co jakiś czas jeżdżę na nim i gdybym nie miał uszu to śmiał bym się dookoła głowy. Super sprzęcik

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ciężko mi było znaleźć czas by się po tyłku podrapać ale ku mojej uciesze wątek nadal żyje 😉

W wolnej chwili wybiorę listę modeli do poszukiwań ale samo rozglądanie się rozpocznę pewnie najwcześniej na przełomie roku. Niestety pojawił się też skutek uboczny tego pomysłu. Jak zacząłem się rozglądać za motocyklami to nabrałem ochoty by kupić również drugi gotowy do jazdy na przyszły sezon 😄

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
1 hour ago, StaregoSzukam said:

Dla laika łatwo będzie zauważyć wady dyskwalifikujące czyli np. pęknięta albo krzywo zespawana rama?

jw.

jeśliś ciekaw, co ludzie potrafią zrobić żeby sprzedać złom, to zdaje się w mechanice z zamierzchłych czasów śp. Piotra Dudka są AFAIR zdjęcia ramy zrobionej na szpachli i pomalowanej srebrzanką

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda zdjęć nie mam ale widywałem w swoim życiu różne rzeczy min ramę (aluminiową ) z dziurą że wchodziła tam paczka papierosów . po naprawie naprawie gdybym wcześniej nie widział to bym nie uwierzył że było tam coś robione

widziałem ramę od SV po konkretnym dzwonie ze zgiętą główka tak że po założeniu "nowych" koło dotykało chłodnic i też naprawili i sprzedali jako "bezwypadek"

więc bywają "magicy" ale też i bywają tacy partacze że wystarczy rzut oka i będziesz widział że coś jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2021 o 11:16, jonaszko napisał:

W większości przypadków, nie będzie. Podobnie jak nie zobaczy krzywej półki czy lag. 

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
 

Tym bardziej, że nawet nie wiem co to jest półka w motocyklu 😉

 

W dniu 11.10.2021 o 12:12, kiler napisał:

więc bywają "magicy" ale też i bywają tacy partacze że wystarczy rzut oka i będziesz widział że coś jest nie tak 

Tak czy inaczej wygląda na to, że lepiej ogarnąć doświadczonego motocyklistę, który pomoże w inspekcji.

Będę się rozglądać głównie za iż i ural. Te opcje wydają się najsensowniejsze dla mnie. Postanowiłem też poszukać czegoś "normalnego" do jazdy na co dzień ale to już temat na osobny wątek 🙂
Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jak dobrym mechanikiem jestes? I jakie masz wyposazenie w narzedzia?

Naprawde zainteresuj sie Izem, o wiele mniej klopotow, o wiele taniej, jest dobre forum poswiecone marce a zadowolenie z jazdy b podobne. Te wszystkie rosyjskie wydumki potrzebuja worka kasy i niezlych umiejetnosci zeby je doprowadzic do stanu uzywalnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam M. napisał:

Jak dobrym mechanikiem jestes? I jakie masz wyposazenie w narzedzia?

(...)

Nie jestem mechanikiem, robiłem do tej pory tylko drobne naprawy w autach ale szybko się uczę i mam dobre wyczucie. Taka "złota rączka" można powiedzieć, czasami poprawiałem po mechanikach 😉

Jeśli chodzi o wyposażenie w narzędzia natomiast to mam ich całkiem sporo a jak czegoś będzie brakowało to dokupię.

 

IŻ też mi się podoba. Co o tych myślisz?
https://www.olx.pl/d/oferta/nr-88-iz-49-dokumenty-1953rok-iz49-mozliwa-wysylka-CID5-IDK72c5.html

https://www.olx.pl/d/oferta/iz-49-polskie-dokumenty-CID5-IDLgnsG.html

 

Warto podjechać obejrzeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wszystkich motocykli, które pokazałeś jedynie M72 jest warta obejrzenia. Roboty przy niej od metra, ale przynajmniej kompletność jest akceptowalna. Dniepr to jeszcze nie zabytek. Do jazdy w terenie i po polnych drogach OK. Trudno naprawialny dla osoby bez doświadczenia. Nie chodzi o konstrukcję, bo to prosty motocykl (może poza dyferencjałem) ale jakość części powoduje wiele problemów, które usunąć da się tylko dużym nakładem kosztów.  Pieniędzy włożonych w ten egzemplarz na pewno nie odzyskasz. Iże z linków to kupy złomu z dużą ilością drogich braków. Jak Ci pisałem warto szukać Urala M62 z lakierem do pozostawienia (mimo oczywistej patyny). Mechanikę ogarniesz a włożona kasa przynajmniej zwróci się w przyszłości po kosztach. Zarobku na tych sprzętach przy porządnie zrobionym remoncie nie zobaczysz. No taki mamy klimat :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HD1940 napisał:

Jak Ci pisałem warto szukać Urala M62 z lakierem do pozostawienia (mimo oczywistej patyny).

Nawet jak jest w fatalnym stanie?

Jaki jest tego powód. Nowe powłoki lakiernicze zabezpieczają przed perforacją co w starym sprzęcie jest bardzo ważne.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tommo napisał:

Nawet jak jest w fatalnym stanie?

Jaki jest tego powód. Nowe powłoki lakiernicze zabezpieczają przed perforacją co w starym sprzęcie jest bardzo ważne.

Dla laika może wydawać się, że motocykl ze starym fabrycznym lakierem z przetarciami, niewielkimi ogniskami rdzy, wyraźnie widoczną patyną jest bezwartościowy. Prawda jest jednak taka, że teraz liczy się maksymalna oryginalność, a naniesiona prze eksploatację patyna tylko podkreśla charakter pojazdu. Rdzę można delikatnie doczyścić i zabezpieczyć przed dalszą degradacją. Takie właśnie Urale są najbardziej wartościowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, HD1940 napisał:

Dla laika może wydawać się, że motocykl ze starym fabrycznym lakierem z przetarciami, niewielkimi ogniskami rdzy, wyraźnie widoczną patyną jest bezwartościowy. Prawda jest jednak taka, że teraz liczy się maksymalna oryginalność, a naniesiona prze eksploatację patyna tylko podkreśla charakter pojazdu. Rdzę można delikatnie doczyścić i zabezpieczyć przed dalszą degradacją. Takie właśnie Urale są najbardziej wartościowe.

To dotyczy tylko Urali czy w innych sprzętach też jest porządane? 

Wg. mnie naturalna patyna nie jest wadą w starym motocyklu ale jeśli już wchodzi korozja, lakier jest mocno zniszczony, trzeba to zregenerować.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...