Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, grizzli napisał:

Polecam cb500f z tego roku. Przez 3 tysie przebiegu wjebał cały olej i zakąsił do tego płynem chłodniczym. No, ale przecież nowe sprzęty nie sprawiają problemu...

 

To główno się łapie do tej kategorii 😊

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, grizzli napisał:

Jeszcze nie, ale to dopiero 5 miesięcy i cztery tysie, więc wszystko przed nią. W każdym razie zapowiada się ciekawie...

Jesteś pewien że to problem motocykla a nie jego właściciela? Życie jednak podpowiada że to drugie ma więcej grzechów na sumieniu.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grizzli napisał:

Tomek, no wez...znam dobrze i właściciela, i motocykl. Sądzisz, że po pracy podżera mu olej i popija płynem?

Tylko pytam, chyba można?

Znam sporo przypadków, kiedy ludzie robili różne dziwne rzeczy.

Sprzedałem koledze Triumpha Speedmastera z symbolicznym przebiegiem 14 tyś. IGŁA salon pl. Przyjeżdża do mnie po kilku dniach bo silnik dziwnie chodzi, dymi i żyga olejem jak stary Kamaz. Byłem autentycznie w szoku, o co chodzi? Pytam się co z nim robił, ten się zapiera że nic. Słuchaj, sprawdzam poziom oleju silnika, oczko czarne. Za dużo oleju? Przecież stan był idealny, sprawdzałem przed sprzedażą jeszcze. Dobra, podstawiam naczynie i upuszczam pół litra. Oczko czarne. Spuszczam jeszcze litr. To samo! Robi mi się gorąco. Stary... zlalem ponad 2 litry oleju żeby było w połowie oczka. Ten się zarzeka że nic nie wlewał. Okazało się, że motocykl zostawia u kolegi w garażu a ten może się karnać od czasu do czasu. Prawdopodobnie sprawdzał poziom na bocznej stopce i dolewał olej aż ten mu się pokazał w oczku. Tak domniemywam, bo w cuda nie wierzę. Silnik na szczęście to wytrzymał ale to tylko jeden przyklad co ludzie potrafią odjebać.

 

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Tommo napisał:

Bimbak to którego litra byś wybrał z obecnie dostępnych w salonach? 🙂

Sam nie wiem. Rozstrzał cenowy jest ogromny teraz i sporo pewnie by zależało od kasy jaką bym dysponował. Ostatnio za mną chodzi R1 RN32, ale to dlatego że w używkach w okolicy 50k to mi najbardziej pasuje. Przy moim wzroście niestety odpada Aprilia - nie mieszczę się za owiewką. Honda chyba tak samo - nie siedziałem jednak. Jakbym miał sobie po prostu wybrać to bym na tą chwile nie wiedział jak się zdecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Bimbak napisał:

Sam nie wiem. Rozstrzał cenowy jest ogromny teraz i sporo pewnie by zależało od kasy jaką bym dysponował. Ostatnio za mną chodzi R1 RN32, ale to dlatego że w używkach w okolicy 50k to mi najbardziej pasuje. Przy moim wzroście niestety odpada Aprilia - nie mieszczę się za owiewką. Honda chyba tak samo - nie siedziałem jednak. Jakbym miał sobie po prostu wybrać to bym na tą chwile nie wiedział jak się zdecydować.

U mnie byłoby łatwiej.

Opcja nie patrzę na ograniczenia finansowe : Panigale V4

Opcja budżetowa: GSX-R1000R

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Tommo napisał:

U mnie byłoby łatwiej.

Opcja nie patrzę na ograniczenia finansowe : Panigale V4

Opcja budżetowa: GSX-R1000R

Tyle że napisać teraz panigale V4 to jak nic nie napisać. Jest tyle wersji i tyle wariantów, które często się mocno między sobą różnią choćby samym mapowaniem, że nawet jak by mi ktoś tylko w V4 kazał sobie wybrać, to bym pewnie nie wiedział bez przejażdżki które.

Na nowym gixie jeszcze nie siedziałem. Nie wiem jak by było z miejscem dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bimbak napisał:

Tyle że napisać teraz panigale V4 to jak nic nie napisać. Jest tyle wersji i tyle wariantów, które często się mocno między sobą różnią choćby samym mapowaniem, że nawet jak by mi ktoś tylko w V4 kazał sobie wybrać, to bym pewnie nie wiedział bez przejażdżki które.

Nie wiem, nie jeździłem żadnym. Natomiast wątpię, żeby ktokolwiek, kto się profesjonalnie nie ściga, był w stanie wychwycić i poczuć te różnice na drodze. Raczej aspekt lansu gra tu pierwsze skrzypce.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Tommo napisał:

Nie wiem, nie jeździłem żadnym. Natomiast wątpię, żeby ktokolwiek, kto się profesjonalnie nie ściga, był w stanie wychwycić i poczuć te różnice na drodze. Raczej aspekt lansu gra tu pierwsze skrzypce.

Aspekt lansu? To chyba o sobie myślisz? Ja nawet bym nie wpadł na to by wybierając litra pomyśleć o lansie 🤣

Różnice w mapowaniu wyczujesz. Fakt, że trzeba się mniej lub bardziej wjeździć, najlepiej pewnie na torze, ale bez wątpienia nie trzeba być profesjonalistą by to wpływało na odczucia z jazdy. Przynajmniej w sensie w jakim ja zakładam, że używa się sportowego litra, bo tym lansem to mnie trochę zaskoczyłeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Bimbak napisał:

Aspekt lansu? To chyba o sobie myślisz? Ja nawet bym nie wpadł na to by wybierając litra pomyśleć o lansie 🤣

Różnice w mapowaniu wyczujesz. Fakt, że trzeba się mniej lub bardziej wjeździć, najlepiej pewnie na torze, ale bez wątpienia nie trzeba być profesjonalistą by to wpływało na odczucia z jazdy. Przynajmniej w sensie w jakim ja zakładam, że używa się sportowego litra, bo tym lansem to mnie trochę zaskoczyłeś. 

Ty może nie, inny z pewnie tak. Nie bez powodów producent tak wyraźnie choćby malowaniem wyróżnia wersje specjalne. To nic szczególnego przecież, chwyt znany od dawna do łapania zamożniejszych za kieszeń.😁 Przy tych parametrach technicznych jakie ma ten motocykl już w bazowej wersji, obstawiam że większość klientów nie jest w stanie nawet nich w pełni wykorzystać. Co dopiero wersje specjalne, wzmocnione.

Mapowanie masz na myśli reakcje silnika, sposób oddawania mocy na koło etc.? jeśli tak to już kwestia indywidualna ale nawet w podstawowej wersji masz zmienne mapy, całą masę trybów indywidualnie pod siebie dobieranych.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem bardzo ogólnie "mapowanie", bo tutaj nie tylko chodzi o samą reakcję na gaz, ale też to, jak na to wpływa przechył motocykla i inne sygnały z IMU. No i hamowanie silnikiem. To, że masz zmienne mapy to zawsze coś, ale nie gwarantują one, że znajdziesz ustawienia mapowania, które by Tobie pasowały. Zresztą myślę że nie ma się co rozpisywać na ten temat. Jak napisałeś to bardzo indywidualna sprawa.

Mój litr to jeszcze na linkach jeździ, więc mnie te "problemy" i tak w większości nie dotyczą. Mimo że są mapy do wyboru to decydują one wyłącznie o wyprzedzeniu zapłonu, więc defacto ograniczają mi tylko tylko mniej lub bardziej dostępną moc w zależności od obrotów, pozycji gazu i biegu. takie rzeczy to teraz dzieci na klockach lego programują 😉

Współczesne litry to pod kątem elektroniki inny wymiar już i cieszę się że poszło to w kierunku lepszego zapie**alania, a nie jak w automotive ogłupiania i przebodźcowania kierownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...