Skocz do zawartości

Brak kompresji Yamaha Tzr 50 am6


KamX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakiś czas temu kupiłem Tzr 50 z rozwaloną skrzynią biegów.
W silniku motoroweru zostały wymienione: kartery, cała skrzynią, cylinder membrama, uszczelniacze.

Po złożeniu silnik wydmuchał 6bar kompresji ładnie chodzi na luzie, ale jest to za mała kompresja żeby jeździł i na biegu wkręca się tylko do 5k.

Cylinder to power force 70

Co może być powodem tak niskiej kompresji? Nowe uszczelniacze, szczelne kartery, dobrze złożony cylinder. Nie mam już pomysłu.

Dodam jeszcze że squish czyli przerwa między tłokiem a głowicą wynosi 3mm czy to może być przez to? Proszę o pomoc bo już nie wiem co może być nie tak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że przyczyny są dwie: pierwsza że dwusuwy mają niższe ciśnienie sprężania i to że silnik jest niedotarty. Natomiast przyczyna słabego wkręcania na obroty leży gdzieś indziej.

Może gaźnik daje za mało paliwa bo był przystosowany do mniejszej pojemności silnika. Tak samo z tłumikiem który może nie sprawdzać się przy większym cylindrze. Zastanawiam się jeszcze czy przy docieraniu silnika powinno się wkręcać na takie obroty?

Edytowane przez Stefan Kowalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2021 o 14:45, Stefan Kowalski napisał:

Myślę że przyczyny są dwie: pierwsza że dwusuwy mają niższe ciśnienie sprężania i to że silnik jest niedotarty. Natomiast przyczyna słabego wkręcania na obroty leży gdzieś indziej.

Może gaźnik daje za mało paliwa bo był przystosowany do mniejszej pojemności silnika. Tak samo z tłumikiem który może nie sprawdzać się przy większym cylindrze. Zastanawiam się jeszcze czy przy docieraniu silnika powinno się wkręcać na takie obroty?

Wydech jest odblokowany. 

A jeśli chodzi o gaźnik wstawię inny i sprawdzę. 

Tylko te silniki mają 9-10 bar kompresji i nie wiem czy po dotarciu mi aż do tyłu wzrośnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2021 o 01:43, Adam M. napisał:

Czy jest zgodny z serwisowka?

Tak luz tłoka jest zgodny. Tylko odległość między głowicą a tłokiem już nie bo powinna być 0.7mm-0.9mm a jest 3mm. Po wyjęciu uszczelki pod cylindrem kompresja wzrosła o 1bar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Podepnę się do tematu bo mam podobną sytuację w crossie z silnikiem am6 i cylindrem 80cm, ciśnienie do 6 bar tylko pytanie- czy pomiar robiony kopniakiem będzie poprawny? Odległości tłoka do głowicy nigdy nie mierzyłem a widzę że trzeba.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2021 o 16:22, KamX napisał:

Tak luz tłoka jest zgodny. Tylko odległość między głowicą a tłokiem już nie bo powinna być 0.7mm-0.9mm a jest 3mm. Po wyjęciu uszczelki pod cylindrem kompresja wzrosła o 1bar. 

Dokładnie to jest przyczyna,żle ustawiony squish.. Tłok nie jest do tej głowicy,spróbuj z wypukłym denkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...