Jump to content
Sign in to follow this  
Nowy1111111

BMW K1200rs czy to dobry wybór? ogłoszenie

Recommended Posts

Cześć

Przez 2 ostatnie sezony jeździłem Suzuki GSX750F. Z powodu wypadku jestem zmuszony do zmiany moto. Szukając sportowo turystycznego "litra" trafiłem na to ogłoszenie

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-k-k1200-rs-130km-przygotowany-do-sezonu-nawigacja-grzane-manetki-ID6Db5Pp.html

Czy warto ?

Dzwoniłem do warsztatu specjalizującego się w serwisie motocykli BMW i mechanik stwierdził, żebym poszukał jakiegoś RT-ka. Model K1200rs (według tego mechanika) jest motocyklem mało spotykanym co wiąże się z małą ilością używanych części do niego. 

Jaka jest Wasza opinia na temat tego motocykla?

Aha zaznaczyć muszę najważniejszą kwestię czyli kasę. Mam bardzo ograniczony budżet maksymalnie to 7000 - 8000 złotych. 

Czy może lepiej w tych pieniądzach wybrać jednak Japonię (Honda CBR1000F dual)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem Ci w Twoim poprzednim wątku o tym motocyklu. Czego jeszcze szukasz, że zakładasz kolejny?

Jeśli nie masz kasy, nie stać Cię na ten motocykl. Mimo pozornie przystępnej ceny.

To stary, nietypowy strucel, którego serwis kosztuje krocie, biorąc pod uwagę jego wartość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, czytałem Twoją opinię, jednak chciałem poznać zdanie właścicieli/użytkowników tego modelu. Dlatego też założyłem kolejny wątek w dziale BMW. Czytając o K1200rs narobiłem sobie apetytu na wtrysk i Cardan :).

Chyba jednak najlepszym wyborem (za te pieniądze) będzie Honda. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie czy warto na podstawie tylko zdjęć kwalifikuje się do wróżki raczej, niż 100% pewnej odpowiedzi. widocznych śladów uszkodzeń nie ma, poza tym bmw raczej nie bywają wyborem osiedlowego dresika, więc rzadziej są katowane; tyle że w takim wieku tak naprawdę to już zależy od tego, jak motocykl był serwisowany. statystycznie im niżej patrzysz od średnich cen z ogłoszeń, tym większe ryzyko, że coś jest nie tak - ale to oczywistość. druga sprawa, że kupowanie na styk z budżetem również jest kiepskim pomysłem, potem brakuje na serwis, podstawowe naprawy i zaczyna się druciarstwo; a w motocyklu ponad 20-to letnim zawsze coś może się okazać do wymiany - pomijając nawet kilka stówek na płyny, ew. świece, klocki, itp pierdoły

natomiast nie wiem, co za mechanika pytałeś - k1200 nie miało wg. mojego stanu wiedzy nadwozia rt, to jest w modelach r. czyli mówimy zasadniczo o zupełnie innym motocyklu. no i bliżej Twoim oczekiwaniom byłby chyba rs albo nawet s, niż rt; więc znów masz pomysły od sasa do lasa

 

natomiast w całych tych poszukiwaniach na Twoim miejscu skupiłbym się nie na modelu, tylko na egzemplarzu w najlepszym stanie, jaki w swoim budżecie możesz znaleźć. oczywiście będzie fajnie sprawdzić, na ile model jest popularny, by były łatwo dostępne części (używki czy zamienniki). natomiast jestem zdania, że bardziej będziesz zadowolony z motocykla utrzymanego i sprawnego, niż z kosztownej nieruchomości której teoretyczne parametry wydawały się lepsze

jsz


„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, Nowy1111111 napisał:

Wiem, czytałem Twoją opinię, jednak chciałem poznać zdanie właścicieli/użytkowników tego modelu. Dlatego też założyłem kolejny wątek w dziale BMW. Czytając o K1200rs narobiłem sobie apetytu na wtrysk i Cardan :).

Chyba jednak najlepszym wyborem (za te pieniądze) będzie Honda. 

 

cześć

jeżeli chciałbyś się dowiedzieć czegoś więcej o motocyklach BMW,to radzę zarejestrować się na forum BMW,znajdziesz tam wiedzę kompletną na temat tego typu modeli,są tam dobrzy fachowcy,którzy znają temat,sam jestem posiadaczem modelu K100 i korzystam z tego forum gdy jestem w potrzebie,polecam

http://forum.bmw-klub-motocykle.pl/index.php

Edited by BLACKY4

TYPE O NEGATIVE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tego forum nie polecam zaraz tobie odpiszą, że jak nie masz pieniędzy to nie stać cię na tak elytarny motocykl. Polskie fora marek premium mają jakiś kij głęboko w czterech literach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopuki administrowal to kolega Pawel, to forum bylo b. fajne, po jego odejsciu funkcje objal wlasnie taki buc z kijem w doopie.

Zrezygnowalem i od tamtego czasu nie wchodze !

 

🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Quanti86 napisał:

Ja tego forum nie polecam emoji1787.png zaraz tobie odpiszą, że jak nie masz pieniędzy to nie stać cię na tak elytarny motocykl. Polskie fora marek premium mają jakiś kij głęboko w czterech literach.

Ale tutaj trochę prawdy jest. Może to nie jest kij w dupie, tylko zdrowy rozsądek. Nie masz kasy, nie kupuj na siłę. Bo potem jest druciarstwo. Nie ma kasy na inną pompę, bo brakowało pieniędzy na wymianę płynu hamulcowego, a sam wymienić nie potrafię, to zrobimy przeróbkę układu hamulcowego i bez wspomagania też pojedzie i zahamuje. Na razie bez światła stopu, bo elektryk ze mnie żaden, a kasy na usługę nie ma, to się ogarnie pózniej albo coś wymyśli. A najwyżej będę jechał w środku grupy.

Tak, to nie jest żart.

A to, co opisałem, to flagowy przykład zaniedbania serwisowego i zemsta motocykla. Droga zemsta. Często na kolejnym właścicielu.

  • Like it! 1
  • Thanks! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, grizzli napisał:

Ale tutaj trochę prawdy jest. Może to nie jest kij w dupie, tylko zdrowy rozsądek. Nie masz kasy, nie kupuj na siłę. Bo potem jest druciarstwo. Nie ma kasy na inną pompę, bo brakowało pieniędzy na wymianę płynu hamulcowego, a sam wymienić nie potrafię, to zrobimy przeróbkę układu hamulcowego i bez wspomagania też pojedzie i zahamuje. Na razie bez światła stopu, bo elektryk ze mnie żaden, a kasy na usługę nie ma, to się ogarnie pózniej albo coś wymyśli. A najwyżej będę jechał w środku grupy.

Tak, to nie jest żart.

A to, co opisałem, to flagowy przykład zaniedbania serwisowego i zemsta motocykla. Droga zemsta. Często na kolejnym właścicielu.

 

Nic dodac nic ujac, tylko z tego pucharka sie gorzolki napic ! 🤣

 

🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprócz tych 8000 na motocykl mam przygotowane 1500 na podstawowy serwis pozakupowy (oleje, filtry, regulacje). Liczyłem że w tych pieniądzach będę miał fajna maszynę. Nie będzie to jednak BMW K1200rs. Zbyt mało kasy w kieszeni niestety. Może w przyszłym sezonie :).

W tym sezonie stawiam na Honde CBR 1000f dual. Jeszcze tylko znaleźć godny uwagi egzemplarz... 

Dzięki wszystkim za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma znaczenia czy to bedzie Honda czy BMW, wszystko zalezy od tego jak zadbany jest egzemplarz ktory kupisz. Warto przypomniec ze od kilku sezonow jezdze na K75S z 92r z przebiegiem ponad 90 tys km. Nic nie robilem oprocz wymiany oleju, zapalam wlewam paliwo i jezdze. No jeszcze w zimie laduje akumulator. Przy 100 tys plauje wymiane wezy gumowych i moze czyszczenie wtryskow i to wszystko. Wielowypust w przeniesieniu napedu smarowal poprzedni wlasciciel przy sprzedazy, wiec na razie to wystarcza. A to przeciez zupelny strucel i z racji wieku i przebiegu:

image3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...