Skocz do zawartości

Suzuki GN 250 91r. pomoc w doborze oleju, zestawu napędowego, opon


Genuzo0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Stałem się posiadaczem 30-letniego już sprzętu chłodzonego powietrzem. Ze względu na bardzo duży wybór olejów chciałbym zasięgnąć porady u ludzi, którzy siedzą w tym temacie już zapewne od dawna i możliwe, że będą chcieli pomóc komuś, kto dopiero wchodzi w ten świat. Ta, może na pierwszy rzut oka błaha sprawa, jaką jest wybór oleju odgrywa bardzo ważną rolę w bezawaryjności, jak i żywotności jednostki napędowej, szczególnie w silnikach chłodzonych powietrzem. Dorzucam wycinek z książki serwisowej oraz tłumaczenie. Fajnie jakbyście dali jakieś konkretne przykłady poparte własnym doświadczeniem, albo chociaż mocno nakierowali na daną firmę oleju o specyfikacji takiej jak poniżej.

Muszę także wymienić kompletny zestaw napędowy (łańcuch + dwie zębatki). Jaką firmę polecacie?

Kolejną sprawą są opony. Przód: 3.00-18; Tył: 120/90-16. Jakie macie doświadczenie z markami opon o tych wymiarach? Którą z nich wybrać?

Liczę na waszą pomoc.

Pozdrawiam.

GN.png

GN..png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 10W40 marki jaką chcesz bo juz wszystkie sa ponad normę sprzed lat, zębatki takie jak są dostępne a opony byleby nowe...serio. Podchodzisz do tematu jakbyś jechał na tor bić rekord. Zadbaj o to aby wszystko było świeże i będzie ok. Nie zapomnij o płynie hamulcowym.
Pokaż co wybrałeś bo na razie wygląda, że przyszedłeś aby ktoś za Ciebie odwalił wyszukiwanie.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, _Monter_ napisał:

Olej 10W40 marki jaką chcesz bo juz wszystkie sa ponad normę sprzed lat, zębatki takie jak są dostępne a opony byleby nowe...serio. Podchodzisz do tematu jakbyś jechał na tor bić rekord. Zadbaj o to aby wszystko było świeże i będzie ok. Nie zapomnij o płynie hamulcowym.
Pokaż co wybrałeś bo na razie wygląda, że przyszedłeś aby ktoś za Ciebie odwalił wyszukiwanie.

 

Mogłoby się tak wydawać, jednak pomimo kilku godzin poszukiwania nie dowiedziałem się nic więcej na temat oleju, niż to co aktualnie wiem. Spoglądałem na Castrol Power 1 Racing 4T 10W40, jednak spotkałem się z wpisami, iż do silników chłodzonych powietrzem lepszy będzie 10W50. Czy będzie to miało kolosalną różnicę, czy lać, tak jak według serwisówki 10W40 (który wtedy poszedłby też do Suzuki Intruder VS 700), czy jednak iść w inną lepkość. Może rzeczywiście trochę za bardzo się tym przejmuję, ale tak już mam. Co do opon, to zastanawiałem się nad Metzeler Perfect ME 77 120/90-16 i Pirelli City Demon 120/90-16 na tył oraz Bridgestone L 303 3.00-18, Dunlop D404 3.00-18 i Metzeler ME 22 3.00-18 na przód. Zestaw napędowy dobiorę sobie sam.





 

Edytowane przez Genuzo0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Genuzo0 napisał:

Mogłoby się tak wydawać, jednak pomimo kilku godzin poszukiwania nie dowiedziałem się nic więcej na temat oleju, niż to co aktualnie wiem. Spoglądałem na Castrol Power 1 Racing 4T 10W40, jednak spotkałem się z wpisami, iż do silników chłodzonych powietrzem lepszy będzie 10W50. Czy będzie to miało kolosalną różnicę, czy lać, tak jak według serwisówki 10W40 (który wtedy poszedłby też do Suzuki Intruder VS 700), czy jednak iść w inną lepkość. Może rzeczywiście trochę za bardzo się tym przejmuję, ale tak już mam. Co do opon, to zastanawiałem się nad Metzeler Perfect ME 77 120/90-16 i Pirelli City Demon 120/90-16 na tył oraz Bridgestone L 303 3.00-18, Dunlop D404 3.00-18 i Metzeler ME 22 3.00-18 na przód. Zestaw napędowy dobiorę sobie sam.





 

Możesz zalać 10W50 i polecam szukać pełnego syntetyka. Proponowałbym opony jednej marki na tył i przód, choć to nie mus jednak zawsze in plus. Kazda z firm zapewni Ci wystarczającą przyczepność.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, _Monter_ napisał:

Możesz zalać 10W50 i polecam szukać pełnego syntetyka. Proponowałbym opony jednej marki na tył i przód, choć to nie mus jednak zawsze in plus. Kazda z firm zapewni Ci wystarczającą przyczepność.

A co sądzisz o tym Castrolu? Czy może lepiej olej od Valvoline lub Mobil? Byłbyś w stanie wskazać jakaś konkretną markę oleju, czy to raczej bez różnicy który wezmę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon. Nie znajdę już opony dętkowej 120/90-16? Wszystkie jakie są dostępne to bezdętkowe, a u mnie teraz siedzi dętkowa. Jak to wygląda potem z montażem? Czy istnieje możliwość założenia dętki do takiej opony i jak to wtedy wygląda podczas eksploatacji?

5 godzin temu, Adam M. napisał:

Marka nie ma znaczenia, do starszego motocykla lalbym raczej 20W50 czy 10W50 niz 10W40. Na razie moze byc mineralny bo nie wiadomo w jakim stanie jest silnik. Kazda z poponowanych opon bedzie dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Genuzo0 napisał:

A co sądzisz o tym Castrolu? Czy może lepiej olej od Valvoline lub Mobil? Byłbyś w stanie wskazać jakaś konkretną markę oleju, czy to raczej bez różnicy który wezmę?

Jeśli juz tak bardzo chcesz to ja preferuję w takiej kolejności: mobil, valvoline, castrol.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...