Jump to content
sylwek98441

Na jakich prędkościach zmienia się biegi

Recommended Posts

Witam ma pytanie na jakich prędkośćiach zmienia się biegi w Yamaha XT 600 np. od 0 do x jest bieg 1

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jakich chcesz. Obstawiam, że nie masz PJ.
Robi się to na słuch, obrotomierz lub widzi mi się.
Można o tym ksiazkę napisać ale mi się nie chce. Biegi dostosowujesz do danej sytuacji czyli jakiej mocy potrzebujesz w danej chwili.
THE END


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na słuch, jak wyje strasznie i juz nie jedzie to zmieniasz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś kumpel motocyklista dostał przydział na samochód służbowy - astrę w dizlu. Koledzy wytłumaczyli mu, że nie musi kręcić pod 4500, przy 2000 też ciągnie, jest ciszej i być może dłużej pojeździ (to ostatnie nie koniecznie, bo służbowy) 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optymalnie jest zmieniać bieg na wyższy w zakresie obrotów między maksymalnym momentem a mocą maksymalną silnika


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Tommo napisał:

Optymalnie jest zmieniać bieg na wyższy w zakresie obrotów między maksymalnym momentem a mocą maksymalną silnika

Dopisz jeszcze kiedy ta optymalność jest potrzebna...bo na pewno nie w codziennym turlaniu się.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W starym XT zakres użytecznych obrotów i tak był dość wąski: poniżej 3000 zaczynało się szarpanie łańcuchem a powyżej 7000 czerwone pole i dalej już nie przyspieszał (singiel). Tu za dużego pola do popisu nie ma, po prostu się jeździ między 3000 a 7000 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dopisz jeszcze kiedy ta optymalność jest potrzebna...bo na pewno nie w codziennym turlaniu się.
Monter,to Ty nie zmieniasz biegów optymalnie?

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, _Monter_ napisał:

Dopisz jeszcze kiedy ta optymalność jest potrzebna...bo na pewno nie w codziennym turlaniu się.

Żeby szybko osiągnąć żądaną prędkość. 

Oczywiście jak komuś na tym nie zależy, to nie musi tego robić, proste.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, Tommo napisał:

Żeby szybko osiągnąć żądaną prędkość. 

Oczywiście jak komuś na tym nie zależy, to nie musi tego robić, proste.

I wypadało to od razu napisać bo pierwszy wpis brzmi jakby trzeba było tak jeździć cały czas. Ktoś przeczyta taką radę i chcąc być pro będzie katował cały czas między maksymalnym a odcinką.
Jak się radzi to wypada pamiętać, że wychodzisz  z pozycji osoby wiedzącej.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, _Monter_ napisał:

I wypadało to od razu napisać bo pierwszy wpis brzmi jakby trzeba było tak jeździć cały czas. Ktoś przeczyta taką radę i chcąc być pro będzie katował cały czas między maksymalnym a odcinką.
Jak się radzi to wypada pamiętać, że wychodzisz  z pozycji osoby wiedzącej.

1.Nie napisałem nic o jeździe do odcinki.

2. Nie napisałem, że jazda w zakresie obrotów użytecznych jest obowiązkowa.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Tommo napisał:

1.Nie napisałem nic o jeździe do odcinki.

2. Nie napisałem, że jazda w zakresie obrotów użytecznych jest obowiązkowa.

Nie pisałeś też nic o obrotach użytecznych.
Nie zrozumiałeś jednak mojego przekazu. 
EOT.
 

 

1 godzinę temu, jonaszko napisał:

Monter,to Ty nie zmieniasz biegów optymalnie?

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka
 

Jestem tylko amatorem, co ja tam wiem.

 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy normalnym spacerowym turlaniu mozna zmieniac bieg przy 2 000 rpm,  mozna ale nie trzeba !  🤣

 

🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pragnę zaznaczyć, że zakres obrotów w przedziale maks. momentu i mocy są jak najbardziej użytecznymi i nie ma to nic wspólnego z katowaniem do odcinki.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...