Skocz do zawartości

Na jakich prędkościach zmienia się biegi


Rekomendowane odpowiedzi

Na jakich chcesz. Obstawiam, że nie masz PJ.
Robi się to na słuch, obrotomierz lub widzi mi się.
Można o tym ksiazkę napisać ale mi się nie chce. Biegi dostosowujesz do danej sytuacji czyli jakiej mocy potrzebujesz w danej chwili.
THE END

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś kumpel motocyklista dostał przydział na samochód służbowy - astrę w dizlu. Koledzy wytłumaczyli mu, że nie musi kręcić pod 4500, przy 2000 też ciągnie, jest ciszej i być może dłużej pojeździ (to ostatnie nie koniecznie, bo służbowy) 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tommo napisał:

Optymalnie jest zmieniać bieg na wyższy w zakresie obrotów między maksymalnym momentem a mocą maksymalną silnika

Dopisz jeszcze kiedy ta optymalność jest potrzebna...bo na pewno nie w codziennym turlaniu się.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starym XT zakres użytecznych obrotów i tak był dość wąski: poniżej 3000 zaczynało się szarpanie łańcuchem a powyżej 7000 czerwone pole i dalej już nie przyspieszał (singiel). Tu za dużego pola do popisu nie ma, po prostu się jeździ między 3000 a 7000 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, _Monter_ napisał:

Dopisz jeszcze kiedy ta optymalność jest potrzebna...bo na pewno nie w codziennym turlaniu się.

Żeby szybko osiągnąć żądaną prędkość. 

Oczywiście jak komuś na tym nie zależy, to nie musi tego robić, proste.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Tommo napisał:

Żeby szybko osiągnąć żądaną prędkość. 

Oczywiście jak komuś na tym nie zależy, to nie musi tego robić, proste.

I wypadało to od razu napisać bo pierwszy wpis brzmi jakby trzeba było tak jeździć cały czas. Ktoś przeczyta taką radę i chcąc być pro będzie katował cały czas między maksymalnym a odcinką.
Jak się radzi to wypada pamiętać, że wychodzisz  z pozycji osoby wiedzącej.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, _Monter_ napisał:

I wypadało to od razu napisać bo pierwszy wpis brzmi jakby trzeba było tak jeździć cały czas. Ktoś przeczyta taką radę i chcąc być pro będzie katował cały czas między maksymalnym a odcinką.
Jak się radzi to wypada pamiętać, że wychodzisz  z pozycji osoby wiedzącej.

1.Nie napisałem nic o jeździe do odcinki.

2. Nie napisałem, że jazda w zakresie obrotów użytecznych jest obowiązkowa.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Tommo napisał:

1.Nie napisałem nic o jeździe do odcinki.

2. Nie napisałem, że jazda w zakresie obrotów użytecznych jest obowiązkowa.

Nie pisałeś też nic o obrotach użytecznych.
Nie zrozumiałeś jednak mojego przekazu. 
EOT.
 

 

1 godzinę temu, jonaszko napisał:

Monter,to Ty nie zmieniasz biegów optymalnie?

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka
 

Jestem tylko amatorem, co ja tam wiem.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnym spacerowym turlaniu mozna zmieniac bieg przy 2 000 rpm,  mozna ale nie trzeba !  🤣

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tommo napisał:

Pragnę zaznaczyć, że zakres obrotów w przedziale maks. momentu i mocy są jak najbardziej użytecznymi i nie ma to nic wspólnego z katowaniem do odcinki.

Tommo...nadal nie rozumiesz....ale Ci wytłumaczę.
Jeśli ktoś zadaje takie pytanie to warto aby odpowiedź od razu była rozbudowana a nie zdawkowa bo nie ma bladego pojęcia o tym. Ty robisz to na raty i to tylko dlatego, że ja na to zwróciłem uwagę i zasadniczo już nie dlatego, ze chcesz uświadomić pytającego tylko poczułeś znamiona potyczki...a to nie mi musisz tłumaczyć ten temat. Chcesz uświadomić młodego adepta motocyklizmu to zrób to kompleksowo albo nie rób tego wcale bo  zdawkowe informacje dla zielonego mają zupełnie inny wymiar niż obeznanego.

 Jestem daleki od przepychania się na wychwycone słowa i to co kto napisał więc proszę postaraj się zrozumieć moje intencje.



 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Cosmoss zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...