Skocz do zawartości

Ślizg łańcuszka rozrządu Suzuki GS 550


Max2226
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Po oględzinach rozrządu zauważyłem sporo pęknięć na jednym ze ślizgów.

Czy te pęknięcia sa niebezpieczne? I ślizg sie tylko nadaje do wymiany? Po materiale jest to inne  tworzywo niż ślizgi które spotkałem w samochodach

20201230_141424.jpg

20201230_141404.jpg

20201230_141359.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też myślałem o wymianie, troszkę mnie cena przeraza 1000zł za ten ślizg a napinający 2000zł trochę przeraża bo na nim z 3-4 pęknięcia.
Napinający  zostawię, a ten będę musiał kupić nowy bo tutaj jest mnóstwo peknieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko, co jest choćby w najmniejszym stopniu popękane, nadaje się tylko do wymiany. Rozpad może spowodować zdemolowanie silnika.

3 godziny temu, Tommo napisał:

Starego, używanego łańcucha na inny komplet używanych kół to bym nigdy założył. Dla mnie to druciarstwo.

Tu raczej chodzi Adamowi o ślizgi, nie o łańcuch. Poza tym w motocyklowych rozrządach wymienia się w zasadzie tylko same łańcuchy 🙂

A łańcuchy aż tak drogie nie są. No i jest to część eksploatacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, grizzli napisał:

Wszystko, co jest choćby w najmniejszym stopniu popękane, nadaje się tylko do wymiany. Rozpad może spowodować zdemolowanie silnika.

Tu raczej chodzi Adamowi o ślizgi, nie o łańcuch. Poza tym w motocyklowych rozrządach wymienia się w zasadzie tylko same łańcuchy 🙂

A łańcuchy aż tak drogie nie są. No i jest to część eksploatacyjna.

To mnie zaskoczyłeś bo łańcuch zużywa się wraz z kołami. Po stanie tych ślizgów domniemywam, że jest również do wymiany.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie w przekładniach wszelkiego rodzaju wszystko wymienia się w parach, bo zużyta część szybciej degraduje nową, poza tym występuje wtedy nadmierny hałas(chrobotanie na łańcuchu w przekładni łańcuchowej, wycie w przekładni zębatej) . Wynika to z technologi wykonania i geometrii zębów/łańcucha. Ale w motocyklach zębatka, np. na wale jest zintegrowana z wałem, przynajmniej w konstrukcjach, gdzie rozrząd znajduje się między cylindrami (np suzuki bandit, yamaha xj), więc możliwości wymiany koła zębatego nie ma.

No chyba, że z wałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzilo mi o slizgi, choc na dole strony jest inna aukcja gdzie same slizgi sprzedaja za $ 20.-. W Stanach czy Kanadzie motocykle maja b.niskie przebiegi bo kazdy ma po kilka pojazdow a motocykle to tylko zabawka, a nie przedmiot codziennego uzytku. Dojda jeszcze koszty przesylki ale calosc powinna sie zamknac w $100.- czyli jakichs 400 zl a nie 3 tysiacach.

Lancuch jest czescia najczesciej wymieniana wiec decyzja o wymianie zalezy od jego stanu. Macie racje ze najlepiej wymieniac czesci wspolpracujace parami ale czasami nie ma takiej mozliwosci i mimo wymiany samego lancucha swiat sie od tego nie zawala. Typowy przyklad to moje stare angliki z zebatka zdawcza ukryta za sprzeglem, gdzie w przypadku mego Tridenta pol silnika trzeba rozebrac zeby sie do niej dostac. Wymienia sie wiec zebatke tylna z lancuchem, a przednia moze raz na 3 wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam dziękuje za aukcje, tak poszukam w używkach cena nowych trochę mnie przeraza. Jestem świadomy utrzymanie klasyka kosztuje szczególnie remonty przekraczają 2x nawet 3x ile się za niego zapłaciło. Tak zębatka jest zintegrowana z wałem można ja wymienić ale trzeba rozbierać wał i mieć ta środkową cześć wału z zebatką. Wał w tym motocyklu jest rozkładany,  korbowody są na łożyskach ale ze wał niema najmniejszych luzów nie mam zamiaru go ruszać.
Nie mam parcia ze już muszę mieć części na pewno będę szukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walu w tym motocyklu sie nie dotyka, chyba ze rzeczywiscie lozysko poleci, ale to b.rzadki pzypadek i zwykle wina wlasciciela ( nieregolarne i rzadkie wymiany oleju ). To pancerne silniki jesli sie o nie dba i sluza wtedu przez dlugie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...