Lukasz12211 Posted January 30, 2021 Share Posted January 30, 2021 (edited) Panowie dziś postanowiłem sobie odpalić moją cbr (sc33) i niestety niemiła niespodzianka mi się przytrafiła. CBR stała ponad 3 miesiące bez baku, bo elementy były w lakierowaniu. Moto chwilę pochodziło i zaczeła lecieć benzyna, rozebrałem owiewki, odkręciłem bak, i obejrzałem co się dzieje. Jeszcze raz moto odpaliłem ale wyciek był ostry tam gdzie do gaźników dochodzi przewód. Pomyślałem że może przewód skrachciał, wymontowałem i sprawdziłem, przewody są ok, więc wymieniłem zaciski z tych drucików na normalne opaski zaciskowe skręcane, niestety nic to nie dało, paliwo nadal się leje, tak jak by coś się rozszczelniło przy tym wylociku z gaźników na który nakłada się przewód paliwowy. Ktoś ma pomysł? Edited January 30, 2021 by Lukasz12211 Quote Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted January 30, 2021 Share Posted January 30, 2021 Normalna sprawa, po dłuższym postoju zacina sie jeden z zaworków iglicowych. Z reguły wystarczy poczekać dobę i na drugi dzień już jest wszystko w porządku. Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz12211 Posted January 30, 2021 Author Share Posted January 30, 2021 Poczytałem gdzieś, że czasami wystarczy popukac lekko drugą stroną śrubokręta. Próbowałem ale nic nie pomogło, tzn jak popukalem w prawy, to zaczęła lac lewa strona, jak lewa, to znów praca leciała itp. Poczekać z kolejną próbą do jutra? Quote Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz12211 Posted January 30, 2021 Author Share Posted January 30, 2021 Węże są nowe, bo tez tak myślałem ale to nie to Quote Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 No niestety trzeba chyba wyjac gazniki i sprawdzic zaworki komor paliwowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 On 1/30/2021 at 10:43 PM, Lukasz12211 said: Poczytałem gdzieś, że czasami wystarczy popukac lekko drugą stroną śrubokręta. Próbowałem ale nic nie pomogło, tzn jak popukalem w prawy, to zaczęła lac lewa strona, jak lewa, to znów praca leciała itp. Poczekać z kolejną próbą do jutra? Ja ten temat przerabiam co roku po zimie. Tak samo było w 600 i teraz to samo z bladym. Pierwszy odpał po długim postoju i leje paliwo na ziemię. Zostawiam w cholerę, wracam na drugi dzień i wszystko gra, żadnego wycieku. Ale jeśli samo się nie naprawi to trzeba wyciągać gaźniki. Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz12211 Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 Ok, dzieki. Będę w garażu w sobotę to zobaczę co i jak tam wygląda Czy jest możliwe, że przez to że stał coś się podziało w gaźnikach? W Moto nic kompletnie nie było grzebane. Quote Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 On 2/1/2021 at 9:46 PM, Lukasz12211 said: Ok, dzieki. Będę w garażu w sobotę to zobaczę co i jak tam wygląda Czy jest możliwe, że przez to że stał coś się podziało w gaźnikach? W Moto nic kompletnie nie było grzebane. Zaworek iglicowy się zacina i nie odcina dopływu paliwa po wypełnieniu komory pływakowej. Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz12211 Posted February 2, 2021 Author Share Posted February 2, 2021 Bez paliwa Moto stało jakieś 3-4 miesiące (bak był zdjęty i przewody zaślepione). Rozumiem, że to musi samo się najść czy gaźniki trzeba wyciągać i coś kombinować? Bo leci dokładnie w tym miejscu, w którym zaznaczyłem (myślałem, że tam są jakieś uszczelki i to one puściły). Quote Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 18 hours ago, Lukasz12211 said: Bez paliwa Moto stało jakieś 3-4 miesiące (bak był zdjęty i przewody zaślepione). Rozumiem, że to musi samo się najść czy gaźniki trzeba wyciągać i coś kombinować? Bo leci dokładnie w tym miejscu, w którym zaznaczyłem (myślałem, że tam są jakieś uszczelki i to one puściły). A patrzyłeś czy przewód nie sparciał? Wężyk przelewowy jest w innym miejscu, z prawej strony. Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz12211 Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 Najpierw leciało z prawej strony właśnie, później znowu z lewej, później z prawej, później w ogóle i tak losowo się działo. Wężyki zdjąłem i wizualnie wygląda wszystko ok. Quote Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 2 hours ago, Lukasz12211 said: Najpierw leciało z prawej strony właśnie, później znowu z lewej, później z prawej, później w ogóle i tak losowo się działo. Wężyki zdjąłem i wizualnie wygląda wszystko ok. Wymieniłbym te węże na wszelki wypadek bo jak są twarde to nie będą szczelnie przylegały. Może to wcale nie jest problem z zaworkami. Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz12211 Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 Cześć wszystkim. Dzisiaj miałem czas, więc zmieniłem przy okazji te wężyki. Zapaliłem Moto i było wszystko ok. Przejechałem kawałek i znowu zaczęło lecieć ale tym razem tylko z prawej strony (patrząc z pozycji kierowcy). Postukalem lekko po dole gaźnika i było znów ok. Przejechałem kawałek i znowu zaczęło tam kąpać. Zdjąłem bak, filtr, żeby mieć latwy dostęp, postukalem trochę lekko w gaźnik od spodu gumowym młotkiem i przestało kąpać, po czym po chwili jak ruszyłem nowymi wężykami znowu zaczęło kąpać z prawej strony gaźników. Quote Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM! Link to comment Share on other sites More sharing options...
janekjl Posted March 12, 2021 Share Posted March 12, 2021 Trzeba będzie wyjąć gaźniki i tyle, i tak przyda im się czyszczenie. Jak masz bak zdjęty możesz też sprawdzić działanie kranika, dziwne jest to że w sc 28 była pompa paliwa a już w sc33 kranik w cbr 600f podobna akcja , F1 śmigało na pompie a F2 na kraniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted March 14, 2021 Share Posted March 14, 2021 Ja znowu miałem to samo jak co roku, wczoraj sikało, dzisiaj spokój. Teraz tylko dokonczyc malowanie. Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.