Skocz do zawartości

Projekt SHL Gazela (ABcar Oldtimers)


Berger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może kogoś zainteresuje temat odrestaurowania Gazeli -ale jako projekt: jaka mogła by być ,a nie jaka wyszła z fabryki .

Do projektu Tomka zaproszeni będą inżynierowie z tamtych lat, którzy projektowali te motocykle ,ścigali się na nich ,ludzie którzy wiedzą o tych motocyklach wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogladam a nawet skomentowalem, choc nie wiem czy Tomek albo kto inny w firmie te komentarze czyta. 

Niestety pomysl Tomka na zrobienie z Gazeli motocykla ktory bedzie mial dodatkowe oprzyrzadowanie w postaci rozrusznika a jednoczesnie bedzie motocyklem osiagajacym 170 km/godz uwazam za zupelna fantazje. Nie da sie polaczyc osiagow wyscigowki z mozliwosciami motocykla uzytkowego w normalnych warunkach drogowych - to musza byc 2 inne motocykle. O ile zgodze sie ze z silnika Gazeli da sie wyciagnac troche wiecej mocy, a nawet dolozyc jej rozrusznik to jej rama, zawieszenia i hamulce nie wytrzyma osiagow duzo wyzszych niz te do ktorych zostala zaprojektowana. Specjalnie jej przedni wahacz pchany i te male bembenki hamulcowe nie wzbudzaja zaufania. Rozrusznik wymaga sporego akumulatora i wydajnego ukladu ladowania, ktorego nie ma w Gazeli ( jest altek jednofazowy 50 W ). To wszystko doda sporo kg do ciezaru motocykla ktory z tak malej pojemnosci musi byc jak najlzejszy by zdolal szybciej jechac i lepiej przyspieszac. Kupy sie to nie trzyma itrzeba sie tu na cos zdecydowac.

Dla porownania back in a day w 70r Kawasaki 3 cyl 350 w 2 suwie z mocy 40 KM nie byla w stanie osiagnac 100 mph ( w rzeczywistosci ) mimo ze fma oglaszala 170 km/godz. Ten motocykl nie mial rozrusznika i wazyl okolo 150 kg. Jakos nie widze zeby z silnika Gazeli o pojemnosci 175 ccm moza by bylo te 40 KM wyciagnac i to z jednego cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pozostaje pytanie jak to jest w Aprilla zrobione, tu motocykl ma wygladac jak fabryczna Gazela.

Ok troche poczytalem o Aprilla RS125. To dwucylindrowy 2 suw chlodzony ciecza ze squish bands w glowicy, reed valves, zaplonem CDI i specjalnym wydechem by wydobyc z niego te 15 KM. Zupelnie inna para kaloszy niz poczciwa Gazela, gdzie nawet wypelnienie skrzyni korbowej trzeba zmieniac w stosunku do fabryki zeby uzyskac lepsze napelnienie cylindra, a o reed valve nikt nie slyszal. Poza tym silnik chlodzony powietrzem, a to wlasnie chlpdzenie ciecza pozwala uzyskac z silnika Aprilla duza moc i jednoczesnie trzymac go w kupie. No ale na szczescie to nie moj problem, tylko Tomka zobaczymy co wymysli. 

Aha fabryczne osiagi 2 suwowej RS125 to 15 KM przy 10 tys obr/min i szybkosc max 123 km/godz, baaaaardzo daleko od 170 km/godz.

Ostro rasowany do wyscigow osiaga 30 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są tu na forum już konkretnie grzebnięte projekty na silniku wiatra na japońskich klamotach. i mimo wściekłego darcia gleby "pakęsiedem" to nie pójdzie.

co do "rozmowy z mentorem" - niestety po części te opowieści są tyle warte co "miałem kiedys junaka ... ze szwagrem oraliśmy nim pole". przykład pierwszy z brzegu - historia Kaadena i Degnera (MZ) - coś tam gość słyszał ale tak chyba nie do końca.

lubię czasem w niedzielę odpalić jakiś materiał z abcaru - niemniej lepiej się ogląda tematy niemotocyklowe 😉

 

Adamie - 15sto konna RS125, którą przywołujesz to kastrat. normą w latach 80tych i początku 90tych w drogowych (choć sportowych) motocyklach 2t klasy 125ccm to okolice 30KM - choćby nsr125, freccia, mito.

15KM w przywołanej RS125 wynika z przepisów a nie zaawansowania technicznego i technologicznego 😉

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to abstrakcja. Nikt przy zdrowych zmysłach i trochę ogarnięty w temacie nie jest w stanie w to uwierzyć. Wysoko zawieszona poprzeczka ma pobudzać wyobraźnię młodych widzów. Tu chodzi o cyferki, łapki, komentarze, ruch w sieci, a nie o jakiś realny plan do wykonania. Pan Wojciech może i ma wiedzę i doświadczenie które jest w stanie w jakiś tam sposób przełożyć na wzrost mocy w tym silniku  rzędu 10-15KM max  przy takich założeniach jakie projekt ma spełniać, ale nie jest w stanie zrobić zestawu który pociągnie oryginalną ramę do 170km/h. Opowiada o rzeczach które w tamtym czasie nie mają prawa bytu. Jedna z historii na początku filmu że MZ 125 leciała 200-230km/h od razu zniechęca do oglądania. Sami twórcy chyba nie są w stanie w to uwierzyć 😛 sami w sumie nie wiedząc jak to ugryźć gubią się w założeniach 🙂 np. że gaźnik pozwoli im dodać 5KM, a potem poprawia sam siebie się na 0.5KM . To nie jest takie proste jak to opowiada Pan Wojciech. Ten cykl filmów o Gazeli będzie jak sklejanie modelu z gazety o 100 numerach, będziesz musiał oglądnąć każdy żeby czasem coś nie pominąć, a o to właśnie chodzi, będzie rozwodzenie się nad pierdołami np. rozrusznik albo ile dorobić kanałów smarujących jak by to miało zagwarantować przyrost rzędu 10KM zamiast koncentrować się na naprawdę ważnych sprawach, a na końcu przewiduję że będzie zderzenie z rzeczywistością, zaniechanie projektu lub sfingowany materiał . W tym silniku 20-23KM przy tej ramie ciężko będzie osiągnąć 130km/h a gdzie tu jeszcze do 170KM? nie ingerując mocno w sprzęgło nie jest ono w stanie nawet przenieść mocy na koło 20KM.

19 godzin temu, Adam M. napisał:

No pozostaje pytanie jak to jest w Aprilla zrobione, tu motocykl ma wygladac jak fabryczna Gazela.

Ok troche poczytalem o Aprilla RS125. To dwucylindrowy 2 suw chlodzony ciecza ze squish bands w glowicy, reed valves, zaplonem CDI i specjalnym wydechem by wydobyc z niego te 15 KM. Zupelnie inna para kaloszy niz poczciwa Gazela, gdzie nawet wypelnienie skrzyni korbowej trzeba zmieniac w stosunku do fabryki zeby uzyskac lepsze napelnienie cylindra, a o reed valve nikt nie slyszal. Poza tym silnik chlodzony powietrzem, a to wlasnie chlpdzenie ciecza pozwala uzyskac z silnika Aprilla duza moc i jednoczesnie trzymac go w kupie. No ale na szczescie to nie moj problem, tylko Tomka zobaczymy co wymysli. 

Aha fabryczne osiagi 2 suwowej RS125 to 15 KM przy 10 tys obr/min i szybkosc max 123 km/godz, baaaaardzo daleko od 170 km/godz.

Ostro rasowany do wyscigow osiaga 30 KM.

Rs 125 ma jeden cylinder o pojemności 125ccm a 15 konna wersja jest fabrycznie zablokowana modułem zapłonowym, gaźnikiem i wydechem, po odblokowaniu  i zastosowaniu gaźnika VHSB 34mm osiągniemy przy zdrowym silniku spokojnie 170km/h. Tak jak wspomniałeś Gazela mimo większej pojemności która w małym stopniu wpływa na moc, a bardziej  na moment  obrotowy nie ma zaworu wydechowego, modułu ze zmienną mapą punktu wyprzedzenia zapłonu, membrany, wyliczonego idealnie wydechu, opływowej ramy, chłodzenia wodnego i przede wszystkim 6 stopniowej skrzynią biegów co pozwala na wysokich obrotach nie wypaść z rezonansu gdzie generowana jest największa moc, przy 4 stopniowej skrzyni biegów gdzie 4 i 6 bieg w obu przypadkach wynosił by 1:1 apka nie wkręciła by się do obrotów 12tys. W ostatnim odcinku stawka  została podbita ze 170km/h do 180 😄

Edytowane przez grzechu212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może się wstrzymajcie chwilę z oceną a nie po dwóch odcinkach, w fazie rozbierania i wstępnych planów na motocykl obwieszczacie upadek z hukiem. Nie uda mu sie to pojedzie 160 a nawet jak zrobi 150 to co z tego? Nie to jest najistotniejsze. Dla mnie fajnie sie zaczyna, dużo ciekawych faktów, interesujące nowinki, mam przyjemność (z komentarzy nie tylko ja) z oglądania. To najważniejsze.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160 tez nie zrobi 🙂  widziałem te silniki naprawdę konkretnie zmocone, dodatkowo wiem z czym to się je, dlatego uważam że nie uda się pobić rekordu prędkości polskiego motocykla o prawie 20kmh i tyle, oczywiście przy takich założeniach jakie sobie postawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest w stanie... Założenia są prawidłowe, ale wartość wynikową w życiu. 

Ja dłubałem 2 swoje motocykle (bo jeszcze tor crossowy był w Szczecinie i paru bardzo kumatych mechaników). Pierwszy motocykl - M21 W2S2 na silniku Wiatra, z gaźnikiem Bing i na prądach SEMa... Po zastosowaniu wypełnienia skrzyni i korakcie kształtu, tudzież korekcie wymiarów i polerce kanałów przepłukujących ETZ 150 były objeżdżane naokoło.... Drugą rzeźbą była CZ 350 12V, gdzie podobne zabiegi w silniku, polerka króćca i zmiana dysz (konia z rzędem na jakie... 28 lat robi swoje...) objeżdżała spokojnie Jawę TS, na 3 biegu szło wykręcić zegarowe 110/h-115/h... A żeby zechciała się zatrzymać poszły golenie dwie lewe od ETZ, piasta, 2 tarcze... A i to kręciło ponad 140-150/h po długim kawałku prostej, gładkiej drogi... 

Tak, że podejrzewam, że wątpię w zapewnienie kolegi odnośnie Gazeli... 

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tommo napisał:

Panowie może się wstrzymajcie chwilę z oceną a nie po dwóch odcinkach, w fazie rozbierania i wstępnych planów na motocykl obwieszczacie upadek z hukiem. Nie uda mu sie to pojedzie 160 a nawet jak zrobi 150 to co z tego? Nie to jest najistotniejsze. Dla mnie fajnie sie zaczyna, dużo ciekawych faktów, interesujące nowinki, mam przyjemność (z komentarzy nie tylko ja) z oglądania. To najważniejsze.

dla lamusów wszystko co dobrze "zareklamowane" jest fajne - wuj z treścią, ważne, że się lajki zgadzają

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, konrad1f napisał:

dla lamusów wszystko co dobrze "zareklamowane" jest fajne - wuj z treścią, ważne, że się lajki zgadzają

Abcar Oldtimers to jedna z lepszych firm na rynku. Realizują zamówienia z całego Świata. Pisząc w ten sposób potwierdzasz swoją indolencje motoryzacyjną, którą odzwierciedlają  padalce jakie sukcesywnie wystawiasz w dziale giełda.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, konrad1f napisał:

dla lamusów wszystko co dobrze "zareklamowane" jest fajne - wuj z treścią, ważne, że się lajki zgadzają

Widzę że mamy podobne zdanie 😉 nie wszystko można załatwić pieniędzmi, lepiej dla projektu było by pobicie rekordu Karola Najmowicza czyli te 152km/h, ale youtuber podbija stawke z pierwszego odcinka z 170km/h na 180km/h. Dobrze że choć sam jest świadomy tego jak "dziwnie to brzmi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, qpa napisał:

Tommo mógłbym Cię prosić zostawić ten temat w spokoju? Mnie to interesuje i fajnie powymieniać poglądy z tymi którzy mają pojęcie, nie potrzebna nam tu kolejna rozpierducha. 

Chyba pomyliłeś adresy. Podpowiem napisz petycję do konrada.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...