Skocz do zawartości

Wyciek plynu chlodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzis odpalilem motocykl poczekałem az sie dobrze rozgrzeje i troche nim pogazowałem  i co mnie zdziwiło wyciek płynu chłodniczego z przewodu co jest przymocowany to stopki centralnej to takie odprowadzenie  wyciek pojawił sie przy gazowaniu jak motocykl pracował na wolnych obrotach nic sie nie działo nie wymieniale plynu ani nie dolewalem 

Moje pytanie brzmi czy to normalne a jesli nie to co mogło sie stać

Motocykl to suzuki bandit 650N 2010r

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź chłodnicę i dolny wąż co od niej wychodzi. Jak silnik się rozgrzeje, temperatura na wskaźniku idzie w górną granicę skali a chłodnica i wąż są zimne to zaciął się termostat. Wtedy płyn zaczyna wrzeć, zwiększa się ciśnienie w układzie, wężykiem przelewowym wybija go do zbiorniczka a stamtąd nadmiar płynu wybija pod motocykl. 

Ewentualnie pompa wody nie pracuje ale zacznij od powyższej diagnozy termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Arti... napisał:

Sprawdź jeszcze szczelność korka chłodnicy, miałem taki sam objaw jak korek trafiło.

Wygotować korek w wodzie z octem. Jeśli nie będzie efektu, wymienić.

Po dolaniu płynu dobrze odpowietrzyć układ. W chłodnicy płyn musi być pod korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2020 o 00:07, Qadrat napisał:

Sprawdź chłodnicę i dolny wąż co od niej wychodzi. Jak silnik się rozgrzeje, temperatura na wskaźniku idzie w górną granicę skali a chłodnica i wąż są zimne to zaciął się termostat. Wtedy płyn zaczyna wrzeć, zwiększa się ciśnienie w układzie, wężykiem przelewowym wybija go do zbiorniczka a stamtąd nadmiar płynu wybija pod motocykl. 

Ewentualnie pompa wody nie pracuje ale zacznij od powyższej diagnozy termostatu.

Waz sie cieply 

Sprawdzilem tez kotek to na nim bylo troche brudu jak by jakies opilki i jakiec drobinki nwm podobne do piasku nwm co. To bylo 

A czy masz jakis patent na sprawdzenie czy to pompa wody

 

 

 

W dniu 22.12.2020 o 09:12, Arti... napisał:

Sprawdź jeszcze szczelność korka chłodnicy, miałem taki sam objaw jak korek trafiło.

Odkrecilem i bylo na nim troche syfu jakby jakies opily i cos podobnego jak do piasku ciezko powiedziec

W dniu 22.12.2020 o 09:33, grizzli napisał:

Wygotować korek w wodzie z octem. Jeśli nie będzie efektu, wymienić.

Po dolaniu płynu dobrze odpowietrzyć układ. W chłodnicy płyn musi być pod korek.

Odkrecilem i bylo na nim troche syfu jakby jakies opily i cos podobnego jak do piasku ciezko powiedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lukituki9 napisał:

 

 

 

 

 

Odkrecilem i bylo na nim troche syfu jakby jakies opily i cos podobnego jak do piasku ciezko powiedziec

Wyczyść go i wygotuj lub załóż inny, to może być przyczyna. Poszukaj w necie, jaką ten korek spełnia funkcję, wtedy zrozumiesz, o czym mówię.

Układ chłodzenia bandziora (i nie tylko) to nie butelka od wina. On nie tylko zamyka chłodnicę, żeby była szczelna. Przyjrzyj się, jak to jest zbudowane, i dlaczego w zależności od temperatury silnika zmienia się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2020 o 15:06, grizzli napisał:

Wyczyść go i wygotuj lub załóż inny, to może być przyczyna. Poszukaj w necie, jaką ten korek spełnia funkcję, wtedy zrozumiesz, o czym mówię.

Układ chłodzenia bandziora (i nie tylko) to nie butelka od wina. On nie tylko zamyka chłodnicę, żeby była szczelna. Przyjrzyj się, jak to jest zbudowane, i dlaczego w zależności od temperatury silnika zmienia się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

Juz wiem jaka korek spelnia funkcje i wydaje mi sie ze jest doby nie zacina sie sprawnie chodzi 

Wygotowalem go w wodzie z octem i nadal cieknie ztego weża

Zrobilem tez test uszczelki pod glowidza kupilem tester taka fajeczka z niebieskim plynem jak sie zabarwi na zółto lub zielono to uszczelka do wymiany u mnie nic sie nie zabarwilo sprawdzalem to 10minut lub wiecej i nic 

I tak talko dodam w zbiorniku wyrównawczym juz w zasadzie plynu nie mam wiec musze go teraz dolac 

Jakies inne pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lukituki9 napisał:

Juz wiem jaka korek spelnia funkcje i wydaje mi sie ze jest doby nie zacina sie sprawnie chodzi 

Wygotowalem go w wodzie z octem i nadal cieknie ztego weża

Zrobilem tez test uszczelki pod glowidza kupilem tester taka fajeczka z niebieskim plynem jak sie zabarwi na zółto lub zielono to uszczelka do wymiany u mnie nic sie nie zabarwilo sprawdzalem to 10minut lub wiecej i nic 

I tak talko dodam w zbiorniku wyrównawczym juz w zasadzie plynu nie mam wiec musze go teraz dolac 

Jakies inne pomysly?

Warunkiem prawidłowego działania układu jest chłodnica zalana pod korek, płyn w zbiorniczku wyrównawczym i sprawny korek. Sprawdz poziomy płynów. A korek założyłbym inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, lukituki9 napisał:

Z korkiem sie zgodze ale nwm czy zbyt mała ilosc plynu moze powodowac wyciek wezem bedacym pod motocyklem 

A to jest problem, żeby zalać chłodnicę pod korek? Odpalić na chwilę i znowu zalać? A w razie potrzeby powtórzyć to raz jeszcze? Aż do pełnego odpowietrzenia układu?

Nie chcesz słuchać porad, to kombinuj sam  🙂

Mam b1250 i ten temat przerobiłem na własnym grzbiecie.

Wyklucz drobiazgi, a potem szukaj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...