Skocz do zawartości

Sztywne, nierozciągliwe opony


mordas6346
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

Na wstępie zaznaczę że nie mam motocykla, ale chciałbym kupić nierozciągliwe opony 🙂

Z racji dziwnego hobby buduje zdalnie sterowane roboty, jeden z nich jest robotem na gąsienicach. Elastomerowe gąsienice ze starych opon motocyklowych spisywały się całkiem nieźle, jednak po czasie guma się rozciągnęła, a po obciążeniu pojazdu gąsienice zaczęły mi spadać podczas jazdy.

Stąd moje pytanie: czy da się w miarę bezboleśnie znaleźć/kupić (nie wydając przy tym równowartości nowego auta) opony zbrojone stalowymi linkami, względnie czymś innym, które sprawią że opony nie będą się rozciągać, czy wszystkie normalne opony do motocykli zachowują jakąś elastyczność?

 

Pozdrawiam, Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria mówi że turystyczne opony do ciężkich moto, typu BMW czy FJR mają wzmocniony karkas, żeby być sztywniejsze, to może się mniej rozciągną? Ale jak Ty je stosujesz? pocięte wzdłuż czy jak?

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem je z trzeciej albo i czwartej ręki, więc nie mam zielonego pojęcia czym były i do czego służyły pierwotnie 🙂

Jak widać są dość wąskie (~ 10cm szerokości po rozpłaszczeniu), dlatego w ogóle nie trzeba było ich ciąć, wystarczyło naciągnąć na koła

 

s1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli że co, obicnasz boczne ścianki opony i resztę "rozplaszczoną" nakładasz na napęd? Bo nie widzę opon na moto które po rozplaszczeniu mają 10cm szerokości.. może to jakieś balony od roweru?

No i może spróbuj z tym wzmocnionymi, w nich jest więcej drutu... Albo spróbuj z lotniczymi oponami? Tylko skąd je brać?

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ujowo zrobiona fota, ze nic nie widac ! ! !

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odzew w temacie 🙂

Jak przyjrzałem się tym "gąsienicom" teraz, to faktycznie wygląda jakby boki opony zostały odcięte. Ja do tej pory byłem przekonany że to tak pierwotnie wyglądało. Błądzi człowiek póki dąży...


Jest tak, jak pisał kolega @Buber, z opono odcięto boczne ścianki, a reszta została rozpłaszczona i naciągnięta na napęd

@Andrzej JK napinacz w pojeździe gąsienicowym to zawsze dobry pomysł, ale przy tak elastycznej oponie im mocniej ją naciągnę, tym mocniej się deformuje i robi się luźna. Stąd poszukiwania opony ze wzmocnieniami

Dołączam lepszą fotkę, ze zdemontowaną gąsienicą

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko bedzie Ci podebrac Ci jakas gotowa gasienice bo podejrzewam, ze beda za dluugie, chyba, ze bedziesz chcial obciac ale bedziesz mial pozniej problem je ze soba polaczyc. 

Zmienil bym wogole caly naped ale przez to waga konstrukcji skoczy mocno w gore co pociagnie za soba zuzycie energi.

Od siebie zaproponowal bym zrobienie gasienicy z aluminiowych doaluminiowych profili / czesci przymocowal bym na drewnianych klockach albo na klej albo na sruby do drewna. Na pewno tez nieuzyl bym do tego opon motocyklowych a opon samochodowych ( najlepiej bieznikowanych - sa stabilniejsze wlasnie na bokach ) uzyl bym typu off road.

Zainteresuj sie tematem gasienic, takich jakie uzywane sa w czolgach. Oblookaj Schützenpanzer Marder czy M 109 

tu troche widac 

Panzerhaubitze 66/74 - M 109 - YouTube

 

.

 

 

przyklejenie lub zamocow- Oblookaj gasienice 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta opona, którą widzę na zdjęciu to chyba żużlowy mitas, jest miekka. Poszukaj tak jak ktoś wcześnien pisał opony do enduro turystycznego powinny być wytrzymalsze. A najłatwiej odwiedź najbliższy warsztat motocyklowy, który zmienia opony i napewno dostaniesz jakąś używkę na testy 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...