Jump to content
Sign in to follow this  
Truskawa 94

Aprilia Pegaso. Po wymianie sprzegielka rozrusznika,i dość długim postoju 4 lata,mam problem z uruchomieniem motorku

Recommended Posts

Witam.Na wstępie chciałbym się przywitać że wszystkimi użytkownikami forum.Mam problem z Aprilia Pegaso 650 97r.Po wymianie sprzegielka rozrusznika,i dość długim postoju 4 lata,mam problem z uruchomieniem motorku. Wyczyściłem gaźniki, sprawdziłem świece i jest ok.Natomiast motor nie ma Ochoty wgl zapalić,tylko po podaniu paliwa pod świece strzeli z tłumika.Przy kręceniu rozrusznikiem zero odzewu.Licze na wasze porady.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zlej całe paliwo i wlej nowe 🙂 4 lata to kupa czasu, w gaźniku może być niezła galareta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli po wlaniu paliwa pod swiece silnik nie chce zapalic to problem nie lezy w gazniku drodzy koledzy. Podejrzewam uklad zaplonowy i degradacje kondensatora, ale motocykla nie znam wiec trzeba by przeprowadzic badanie jaki typ ukladu zaplonowego tam zamontowano i sprawdzic poszczegolne elementy. Zreszta czyszczenie gaznika po tak dlugim staniu nie zaszkodzilo oczywiscie. Pytanie jak dokladnie zostalo zrobione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorek chodził do końca,i podejrzewam że po wymianie sprzegielka rozrusznika mechanik mógł coś przestawić.Ok koledzy dzięki za podpowiedzi

Mam jeszcze takie pytanie, czy jeżeli byłby problem z zapłonem,to świece miała by dalej ładną iskrę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja mam pytanie, jako to jest uklad zaplonowy, tranzystorowy bazujacy na akumulatorze czy CDI tez tranzystorowy ale bazujacy na kondensatorze duzej mocy bedacym czescia modulu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprostszy test zeby sprawdzic czy rozrzad nie zostal przestawiony to zdjac filtr powietrza, zbiornik i pokrywe zaworow, ustawic silnik przed suwem ssania  i zakrecic rozrusznikiem zakrywajac otwor wlotowy gaznika reka. Jesli nie czujesz ssania to znaczy ze trzeba sprawdzic ustawienie rozrzadu.

Podobnie mozna sprawdzic czy wystepuje jakiekolwiek sprezanie wykrecajac swiece i krecac silnikiem, z tym ze jesli wystepuje w zlym momencie cyklu to silnik rowniez nie zapali. Ogolnie przy niewielkiej wiedzy i praktyki na temat dzialania silnikow sugeruje serwis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi, ogólnie istnieje możliwość że mechanik wymieniając sprzegielko mógł ten rozrząd przestawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo moge to sobie wyobazic, ale nie takie cuda sie zdarzaly. Nie znam tego silnika, jezeli jest to jednocylindrowiec 2 gaznikowy to  warto rowniez sprawdzic odpreznik i jego dzialanie o czym wspomnial Konrad. Na stale otwartych zaworach silnik tez nie odpali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik jest identyczny  jak w BMW f650 Rotaxa.Ok spróbuję coś poszperać.Dzieki za odpowiedzi.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...