Skocz do zawartości

gy6 50 kilka pytań


hurriway
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i Czołem,

Ogólnie niedawno temu kupiłem taki skuterek gy6 50. Taki do jeżdżenia czasami jak to się mówi po bułki, bo już od dawna jeżdżę na pojemnościach 650 i 1200. No ale chciałem mieć taki ala rower, żeby cały czas stało pod  domem. I zastanawiam się nad wymiana cylindra na troszkę większy, bo jednak 50 cm to troszkę mało. Tak żeby po prostu odrobinę lepiej się zbierał. I z tego tytułu mam mały dylemat odnośnie głowicy. Niektórzy zalecają wymianę na większą, jednak spotkałem się z opiniami ze po założeniu większej głowicy, ciśnienie sprężania spada znacznie i już nie ma powiedzmy powyżej 10 bar tylko około 7. Wiec jaki sens takiego "tuningu"? dla mnie żaden. Dlatego chciałbym pytać czy ktoś przerabiał ten temat? Tzn chodzi mi jak jest z tą kompresją a z poszczególnym typem głowic (czyli standard i powiększone).

 

Drugie pytanie odnośnie tego skutera. A mianowicie mam taki problem. Po rozgrzaniu jakby trochę mi to slabnie. I pojawia się taka chwilowa dziura po gwałtownym dodaniu gazu. Na zimnym tego nie ma. Regulowałem skaldem obrotów biegu jałowego i zauważyłem, że jak odkręcę śrubę więcej to ten efekt się pogłębia, natomiast jak wkręcę to niknie (albo jest słabszy ten efekt) jednak praca na wolnych wtedy się pogarsza, silnik zaczyna mniej równo chodzić. Spotkał się ktoś z czymś takim?

Edytowane przez hurriway
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, hurriway napisał:

I zastanawiam się nad wymiana cylindra na troszkę większy, bo jednak 50 cm to troszkę mało. Tak żeby po prostu odrobinę lepiej się zbierał.

Jeśli jeździsz na większych pojemnościach to całkowicie pomijając legalność takiej operacji czy założysz cylinder  80 czy 125  czy jeszcze dołożysz podtlenek azotu to i tak będzie ..... rower 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o legalność w moim przypadku to nie mam lat 15 i prawo jazdy na kategorie A już dawno mam. Więc .... na pojemnościach większych jeździć mogę. No ale temat zostawmy bo to już co innego.

Tak to będzie taki rower dalej. Ale ogólnie złe to nie jest. Byle trochę więcej werwy miało. Nie liczę na prędkości większe niż 50-60 od tego mam inne sprzęty. tylko o to żeby się to lepiej zbierało. A z tego co zaobserwowałem na youtube, te pare cm3 więcej sprawie ze zbiera się to już akceptowalnie. I w sumie no nie pare bo procentowo to 50% więcej pojemności, a i jak się poszaleje to i mozna mieć prawie 80% wiecej,  w co ja bym poszedł, gdyby nie obawa ze ten wał zaraz wysiądzie. A i tez na tym mi zależy żeby co 2 tys nie robić remontu. 

 

Edytowane przez hurriway
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie . Czego wymagasz od chińskiego skuterka wykonanego ze stopu sera i gównolitu ??

On się rozpada od jazdy z 50 a y chcesz mu dać jeszcze więcej ?? To nie ma prawa działać jakoś dłużej

A legalność ??

Owszem masz prawko a ale co masz wpisane w dowód rejestracyjny skuterka ??

MOTOROWER

A zgodnie z prawem motorower to pojazd o pojemności max 50 cm2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie sprężania nie spada -będzie takie samo 😄

70 możesz śmiało ładować ale na bank będzie potrzebny inny gaźnik,  powyżej 80ccm wał może się obrazić 😄

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kiler napisał:

no właśnie . Czego wymagasz od chińskiego skuterka wykonanego ze stopu sera i gównolitu ??

On się rozpada od jazdy z 50 a y chcesz mu dać jeszcze więcej ?? To nie ma prawa działać jakoś dłużej

A legalność ??

Owszem masz prawko a ale co masz wpisane w dowód rejestracyjny skuterka ??

MOTOROWER

A zgodnie z prawem motorower to pojazd o pojemności max 50 cm2

Nie podniecaj się bo robisz mi wykłady o czymś co ja dobrze wiem. Gdzieś pytałem o kwestie moralne? Nie to skończ temat. Albo odpowiedz na pytania zawarte w poście.  

5 minut temu, michoa napisał:

ciśnienie sprężania nie spada -będzie takie samo 😄

70 możesz śmiało ładować ale na bank będzie potrzebny inny gaźnik,  powyżej 80ccm wał może się obrazić 😄

 

No tak tylko jak się przyjrzeć to Chińczycy robią wklęsłe tłoki. Pytanie po co ? skoro głowice i tak muszą być inne. Zmierzam do tego czy faktycznie ktoś to pomierzył jak wygląda sprawa ciśnienia przy cylindrze 72 i głowicy standard i cylindrze 72 i głowicy teoretycznie powieszonej. Pojawiają się różne opinie na ten temat. tylko czy słuszne, bo pytanie jak ktoś to mierzył? Czy testerem chińskim ktory nie ma zaworka schredera w końcówce, wtedy zaniża i komuś się może  wydawać ze ciśnienie spadło po takim swapie cylindra i głowicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, hurriway napisał:

Nie podniecaj się bo robisz mi wykłady o czymś co ja dobrze wiem. Gdzieś pytałem o kwestie moralne? Nie to skończ temat. Albo odpowiedz na pytania zawarte w poście.  

Jeśli ktoś z nas dwóch się podnieca to napewno nie ja

Odnoszę wrażenie że odpowiedziałem na Twoje pytania ale ja obstawiam że albo nie przeczytałeś  albo co bardziej prawdopodobne oczekiwałeś innej odpowiedzi . Teraz poczekasz za kilkoma innymi w stylu zmieniaj , dołóż turbo i będzie git zmienisz , wpakujesz kasę i robotę  a za kilka miesięcy powiesz mam dosyć parcha 🙂

Ok rób jak uważasz - Twoja kasa , twoja sprawa 🙂

Żegnam ozięble 😉

 

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie wziąłeś jakiegoś 2T zamiast 4T. W dwusuwie bez ingerencji w tłok - cylinder da się z tego wykrzesać fajny sprzęt do sprawnego przemieszczania po mieście. 

W przypadku tego 4T spokojnie załóż mu jakiś chiński zestaw na 72 czy tam 80 ccm, na szybko rzuciłem okiem to za 250 zł masz z firmy Airsal, bardzo dobre części. Głowicę zostawiasz starą. Po wymianie będzie potrzebne strojenie rolkami i zapewne sprężyna centralna oraz sprężynki sprzęgła o innej twardości. Gaźnik też może domagać się wymiany ale to już zobaczysz po zmianie cylindra. Może się udać wystroić na starym. A czy wał wytrzyma to już loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, hurriway napisał:

 

No tak tylko jak się przyjrzeć to Chińczycy robią wklęsłe tłoki. Pytanie po co ? skoro głowice i tak muszą być inne. Zmierzam do tego czy faktycznie ktoś to pomierzył jak wygląda sprawa ciśnienia przy cylindrze 72 i głowicy standard i cylindrze 72 i głowicy teoretycznie powieszonej. Pojawiają się różne opinie na ten temat. tylko czy słuszne, bo pytanie jak ktoś to mierzył? Czy testerem chińskim ktory nie ma zaworka schredera w końcówce, wtedy zaniża i komuś się może  wydawać ze ciśnienie spadło po takim swapie cylindra i głowicy. 

stary co ty bredzisz 😄  według twojej teori to ciśnienie sprężania zależy od pojemności cylindra  😄 ?  nie ma takiej opcji , stopień sprężania może się zwiększyć lub zmniejszyć ale nie ciśnienie

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, michoa napisał:

stary co ty bredzisz 😄  według twojej teori to ciśnienie sprężania zależy od pojemności cylindra  😄 ?  nie ma takiej opcji , stopień sprężania może się zwiększyć lub zmniejszyć ale nie ciśnienie

Nie no stary bez urazy ale to ty bredzisz. Zobacz wpierw co to jest stopień sprężania i jakie są jego relacje z ciśnieniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obaj bredzicie 🙂

Przeciez jesli kupisz nowy cylinder i tlok, to macie 2 zmienne, przy wypuklym tloku zmieni sie nie tylko objetosc cylindra ale i objetosc komory spalania starej glowicy jak i sprezanie. Przy plaskim tloku i starej glowicy zmieni sie tylko objetosc cylindra, czyli stopien sprezania wzrosnie, ale sprezanie zostanie takie samo. Do tego powstanie pasek na obrzezu tloka wychodzacy poza obreb komory spalania starej glowicy ( jezeli pojemnosc zostala zwiekszona zwiekszenie srednicy cyl oczywiscie ) zwany po angielsku "squish area", ktory przy odpowiednim potraktowaniu przez lekka obrobke nowego tloka, lub starej glowicy moze dac spory jak na ta pojemnosc wzrost mocy. Czyli oczywiscie pomysl z kupowaniem "wiekszej glowicy" jest co najmniej nietrafiony, trzeba uzyc starej glowicy i odpowiednio ja potraktowac. Moze byc ze wystarczy samo zastosowanie nowej podkladki pod glowice, ktora musi byc o srednicy nowego tloka, czyli wieksza od obrysu starej komory spalania.

Aaa,. drugie pytanie - w mojej opinii zalewa go, jest za bogato ustawiony i gdy silnik osiagnie pelna temperature pracy jest zbyt bogata mieszanka i porzebuje troche wiecej czasu zeby to w pelni przepalic. Na zimno tego nie czuc bo potrzebna jest bogatsza mieszanka zeby pacowal. Czy zapala na zimno bez ssania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Adam M. napisał:

Przy plaskim tloku i starej glowicy zmieni sie tylko objetosc cylindra, czyli stopien sprezania wzrosnie, ale sprezanie zostanie takie samo

Zastanów się dobrze, bo popełniasz tutaj bardzo duże faux pas  Jeśli wzrasta stopień sprężania to zawsze wzrasta ciśnienie. .Możesz mi uwierzyć na słowo, albo samemu poszukać. Są na to odpowiednie wzory w termodynamice. 

Tutaj wklęsły tłok jest zrobiony po to aby własnie stopień sprężania nie wzrósł. Wklęsły tłok ma powiększyć komorę spalania (bo w oryginale jest wypukły tłok -czyli wklęsły powiększy komorę), przez to stopień sprężania powinien pozostać na zbliżonym poziomie do oryginału.

No ale właśnie... Równocześnie oferowane są głowice o powiększonej komorze spalania. I tu jest cały myk. Po co i czy zasadnie. Bo możne okazać się ze wklęsłość tłoka jest zbyt mała dla zachowania zbliżonego stopnia sprężania (czyli zasadnie). Albo podzieje się w drugą stronę, i będzie niezasadnie a nawet szkodliwie wręcz. Stąd pytanie czy ktoś zmierzył ciśnienie sprężania na jednej i drugiej głowicy.

13 godzin temu, Adam M. napisał:

Aaa,. drugie pytanie - w mojej opinii zalewa go, jest za bogato ustawiony i gdy silnik osiagnie pelna temperature pracy jest zbyt bogata mieszanka i porzebuje troche wiecej czasu zeby to w pelni przepalic. Na zimno tego nie czuc bo potrzebna jest bogatsza mieszanka zeby pacowal. Czy zapala na zimno bez ssania?

Te skutery maja automatyczne ssanie. Nie da się go zamknąć samemu (taka specyficzna konstrukcja). Ono jest otwarte przy zapaleniu zimnego silnika i dopiero potem wskutek ogrzewania przez mała grząłkę rozszerza się jakaś ciesz w srodku i popycha iglice do przodu.

Z tego co napisałem wychodzi że go zalewa, ale świeca jest bardzo jasna, jakby nawet bardziej pod ubogo podchodziło. I dlatego ja się tu wieszam, bo występuje sprzeczność.. Chyba że iglica jest zbyt wysoko - bo ona odpowiada za synchronizacje. Więc jadąć z pełna otwartą przepustnicą będzie okey, ana niskim położeniu będzie przylewać.

Edytowane przez hurriway
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety swoje wnioski moge wysnuwac tylko z tego co  napisales, wiec jezeli z jednej strony piszes ze silnik zalewa, a z drugiej xe swieca jest bardzo jasna, to mysle ze musisz sie wybrac do serwisu ktory stwierdzi jaka jest rzeczywistosc. Nie sadze zeby ktos na tym forum mierzyl roznice w cisnieniu sprezania zadnych silnikow motorowerowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2020 o 02:32, hurriway napisał:

Te skutery maja automatyczne ssanie. Nie da się go zamknąć samemu (taka specyficzna konstrukcja). Ono jest otwarte przy zapaleniu zimnego silnika i dopiero potem wskutek ogrzewania przez mała grząłkę rozszerza się jakaś ciesz w srodku i popycha iglice do przodu.

w chinolu takie cuda ? nigdy w życiu nie widziałem serio ?

w chinolu jest zwykł elektrozawór do którego dochodzą 2 kabelki , jak silnik jest zimny to dostaje prąd i iglica jest wyciągnięta i codzi na ssaniu jak się lekko nagrzeje to termistor to wyłacza i iglica teoretycznie opada i zamyka

 

w praktyce nigdy to nie działało jak należy , powodowało problemy z wolnymi obrotami i przepały i ja zawsze wypinałem wtyczkę od elektrozaworu ssania i tyle wtedy ssanie nie działało w ogóle ( iglica ciągle zamknięta ) ale mój np w -7 odpalał z kopa bez problemu ( były czasy że w takich temp jeździłem skuterem 😄  )

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...