Jump to content
Sign in to follow this  
dachu

gaźnik Mikuni czy S&S Sportster

Recommended Posts

Hmmm... O ile spodziewałem się Keihina, to nie spodziewałem się opinii dyskwalifikującej HS40. Produkowany m.in. do sportstera,  shovelheada i evo...Dodam, że HS40 ma zastosowanie w DragStarze 650 (!) przy konwersji z dwóch podciśnieniowych gaźników na pojedynczy.

Jeszcze na marginesie - abstrahując od wielkości. Gaźniki CV mają minimalnie opóźnioną reakcję, natomiast gaźniki z płaską przepustnicą reagują natychmiast.

Edited by F.I.P. Berek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo może sie troche zagalopowałem z tym HS 40, bo to gaźnik o tej samej srednicy do CV40...

 

No ale CV40 tez jest za duzy...

Postawmy wiec moze znak równosci pomiedzy HS40 i CV40.

Choc ja z tych dwóch gaźników raczej wolałbym CV40. Takie preferencje chyba miec można...? 😎

 

Wiesz? Jakbym miał wybierac pomiedzy reakcją na gaz i spalaniem to wybrałbym spalanie, bo HD to nie scigacz tylko motocykl do normalnej jazdy.

Ale to ja...

Po za tym, tą reakcje da sie zminimalizowac paroma aftermarketowymi gadżetami...

Mam wrażenie, ze spora częśc ludzi pała niechęcia do Keihina, a to bardzo fajny gaźnik jest, ma sporo możliwosci do zasilania silników do 1340 a nawet do słabiej zrobionych 1450.

Dalej juz powinien wchodzić HSR 45... 

Po za tym Berek, no zastanów się, jeden gaźnik do silników od 883 do 1450? No juz ch*j z tymi obliczeniami, ale sam zdrowy rozsadek... 🙂

Spotykałem CV40 nawet w mocno zrobionych EVO na rozwiercie  na 1550... i nieźle to ganiało...

Do małego silnika mozesz włozyć duzy gaźnik i bedzie to jeździć, tylko silnik go poprostu nie wykorzysta. Bedzie mniej precyzyjnie reagował na gaz i wiecej palił.... Mocy nie przybedzie.

Dobra, regulacja ograniczy troche wzrost spalania, ale reszta wad pozostanie.

P.S.

Nie jestem w stanie tego udowodnic, ale wg mnie te gaźniki "delikatnie" omijaja pojemność 883. One sa do Sporta 1200 raczej.

883 nie ma z tak dużego zapotrzebowania na powietrze...

Tak to widzę.

Edited by FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko. Każdy ma inne podejście. Ja z kolei nie patrzę na spalanie - po prostu ma być fun 😎... Trochę zmian wprowadziłem we wspomnianym DSie i oczywiście nie ma mowy o tworzeniu "ścigacza", ale czuję różnicę po każdej modyfikacji i jeździ mi się przyjemniej.

Nie wiem natomiast, czy faktycznie by było wyższe spalanie przy HS40 (względem CV40)... Szybsza reakcja wynika z krótszej drogi mieszanki i braku "negatywnych" zawirowań (spowalniających przepływ) przy płaskiej przepustnicy - czyli bardziej efektywnego sposobu wysłania tej mieszanki do głowicy.

 

Edit bo u Fisa edit 🙂.

Biorąc pod uwagę, że (jak napisałem) HS40 lata też w 650tce to faktycznie, na zdrowy rozum, dziwne... Wierzę, że Keihina da się zmodyfikować, ale jak w tym działasz to wiesz jak.

Natomiast sportstera traktował bym nieco inaczej niż big twiny. Do ironheada S&S zrobił superB i miał 1 7/8''' zdaje się (czyli coś koło 47mm). Tak, że do 883 bym dał HS40, ale już do 1200 sporta szedł bym w HSR42. Ale z kolei np. do swojego shovela 1200 - ewentualnie HS40 (nie wyżej).

 

Bonus:

 

Edited by F.I.P. Berek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za Wasze opinie.

Reasumując jak dobrze ogarniam, kupując HSR 42 nie zamykam sobie drogi do konwersji na 1200.

Przy 883 bede musiał dobrze wyregulować , żeby nie palił jak lokomotywa.

Popytam jeszcze o HS 40 .

Pozdro.

Edited by dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam założony HSR42 w swoim 883 i jego praca nie różni się od Keihina aż tak bardzo(wcześniej go miałem),jest może nawet lepsza moim zdaniem,a spalanie idealne wręcz pomiędzy 3.5 -4.5l na 100 km


TYPE O NEGATIVE

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, BLACKY4 napisał:

ja mam założony HSR42 w swoim 883 i jego praca nie różni się od Keihina aż tak bardzo(wcześniej go miałem),jest może nawet lepsza moim zdaniem,a spalanie idealne wręcz pomiędzy 3.5 -4.5l na 100 km

I wszystko w temacie. Takiego spalania to na wtryskach nie miałem.....

pozdro i dzięki za opinię.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak padło na S&S E , parę gratów do niego dokupiłem w zestawie , piękny czarny z trąbą webera , na wskroś amerykancki....

Jak HD to HD , amerykancki musi być. Graty przypłyną wraz z zestawem liczników , linek od Drag Specjalties . Na lato sprzęt będzie gotowy.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe...

 

Z tą "ameryką" to się trochę przejechać można - bo Drag Specialities to raczej Taiwan teraz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co chcesz osiagnac swoimi przerobkami, wieksza szybkosc max czy lepsze przyspieszenia z dolu obrotow?

Czy jeszcze cos innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Adam M. napisał:

Co chcesz osiagnac swoimi przerobkami, wieksza szybkosc max czy lepsze przyspieszenia z dolu obrotow?

Czy jeszcze cos innego?

Witam, przede wszystkim interesuje mnie zamiana wtrysków na gaźnik , którego regulację , naprawę przeprowadzę we własnym zakresie.

Każdą modyfikację w zespole napędowym wyreguluję na gaźniku , bez żadnych map, komputerów i bajek na hamowni , że " było ciężko więc dorzuć z 2 stówki ..."

w domyśle ceny są dla wszystkich ale jak przyjedziesz HD fajnie zrobionym do zapłacić ekstra musisz.

Gaźnik to również fantastyczne wolne obroty i prostota w obsłudze - bez czujników od wszystkiego .... ja tam w mechanikę wierzę.

To co w piecu zmajstrowałem to na potrzeby dynamicznej , ekonomicznej i pełnej frajdy jazdy po mieście , ma się zbierać od dołu ,

nie interesują mnie konie mechaniczne tylko niutonometry , po mieście rzadko latam powyżej stówki , a za kominem 120 wystacza,

stary już się robie i nie ganiam już jak młodzieniaszek .

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...